تخفیف تجاری چیست؟

اما این استراتژی تجاری به عنوان یک تاکتیک کوتاه مدت است که بیشتر به منظور افزایش فروش در مشاغل کوچک استفاده می‌شود. تخفیف تجاری عبارت است از کاهش قیمتی که یک تولید کننده یا عمده فروش هنگام خرید یک محصول یا گروهی از محصولات به یک عمده فروش یا خرده فروشی می‌دهد. به عبارت دیگر، تخفیف نقدی یا تجاری درصد معینی است که تولیدکننده مایل است قیمت لیست خود را برای عمده فروشان یا خرده فروشان کاهش دهد. تخفیفات تجاری معمولا به عمده فروشان که مقدار زیادی از محصول را سفارش می‌دهند و همچنین خرده فروشان با روابط خوب با تولید کننده تعلق می‌گیرد. تخفیف فروش یا تخفیف نقدی بر اساس برنامه‌های پرداخت است نه مقدار سفارش. میزان تخفیف تجاری بسته به سفارش دهنده محصولات و مقدار سفارش آنها متفاوت است. به عنوان مثال، یک خرده فروش ممکن است فقط ۱۰۰ تی شرت را همزمان از یک تولید کننده سفارش دهد و ۵ درصد تخفیف تجاری دریافت کند. اما از طرف دیگر، یک عمده فروش ممکن است ۱۰۰۰ تی شرت را همزمان سفارش دهد و ۱۲ درصد تخفیف دریافت کند. تخفیفات تجاری نیز بر اساس وفاداری مشتری و روابط فروشنده در طول زمان است. ۲- یکی از دلایل تخفیف تجاری اهداف فروش است: ارزش دادن به مشتریان برای محصولات با کیفیت خوب می‌تواند وفاداری آنها را نسبت به فروشگاه شما تا حد زیادی افزایش دهد. تخفیف اقلام به شما این امکان را می‌دهد تا موجودی قدیمی و حتی کالاهایی را که دیگر قصد فروش آنها را ندارید، را بفرش برسانید. این تخفیف ممکن است یک خریدار را ملزم به دریافت دو مورد از کالای یکسان کند، یا می‌تواند یک کالای رایگان متفاوت با خرید اولیه به آن‌ها بدهد. این تخفیف برای پاکسازی موجودی‌ها یا به طور کلی زمانی استفاده می‌شود که حاشیه ناخالص روی یک محصول به اندازه کافی بالا باشد و از این طریق فروشنده بتواند سود خوبی به دست آورد. ۴- یکی از ویژگی‌های تخفیف تجاری است ارسال رایگان: در صورت استفاده از کد تخفیف یا سفارشات در مدت زمان مشخص، فروشنده ارسال رایگان می‌دهد. این تخفیف تجاری معمولا زمانی اعمال می‌شود که خریدار کنترل قابل توجهی بر فروشنده داشته باشد.

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

    منبع بلاگ

    شتابدهنده هاوش

    شتابدهنده هاوش

    هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

      نظرات