روانشناسی رنگ در تبلیغات چیست؟
اما وقتی صحبت از منطقه زندگی میشود؛ رنگ بژ خنثی را انتخاب میکنند که آرامش بخش است. با انتخاب رنگ مناسب، یک آگهی تبلیغاتی میتواند پیام قدرتمندی را به مخاطب ارسال کند، حتی قبل از اینکه وقت داشته باشند بخوانند و بفهمند تبلیغات در مورد چه چیزی است. آژانسهای تبلیغاتی از روانشناسی رنگ در تبلیغات بسیار با دقت استفاده میکنند تا بتوانند از آنها در طراحیهای خود بهره ببرند. اما آیا این به آن معنی است که هرگز از رنگ قرمز در تبلیغات استفاده نمیشود؟ قطعا اینگونه نیست زیرا یک آگهی باید با استفاده از ترکیب دقیق رنگها ایجاد شود تا بتواند یک پیام مثبت را به مخاطب موردنظر خود ارسال نماید. قرمز در روانشناسی رنگ در تبلیغات بسیار مهم است: این رنگ به دلیل طبیعت پر جنب و جوش خود توجه را به خود جلب میکند و میتواند با موفقیت برای تبلیغات مدرن که میخواهند از بقیه متمایز شوند استفاده شود. رنگ زرد یکی از نمونههای روانشناسی رنگ در تبلیغات است: این رنگ همچنین نشان دهنده بازیگوشی، سرگرمی، کنجکاوی و شادی است. این یک رنگ عالی برای شرکتهای مرتبط با محیط زیست یا مسائل مالی است. سایههای روشن بنفش آرامش بخش هستند و برای تبلیغات با زیبایی عمل میکنند. در روانشناسی رنگ در تبلیغات از این رنگ خیلی کم استفاده میکنند. مشکی، خاکستری و سفید در روانشناسی رنگ در تبلیغات بسیار مهم هستند: سازمانهایی که میخواهند خود را کاملا قابل اعتماد و جدی نشان دهند، مانند شرکتهای حقوقی، بیشتر از طرحهای سیاه و سفید در تبلیغات و بازاریابی خود استفاده میکنند. استفاده صحیح از روانشناسی رنگ در تبلیغات یک ابزار بسیار قدرتمند است. وقتی در یک تبلیغات از رنگ مناسب و مطابق با خدمات یا محصولات استفاده میشود، قطعا تاثیر بیشتر بر مخاطب و فروش ایجاد خواهد کرد.
متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش
نظرات