۱۰ شاخص کلیدی عملکرد در لجستیک

۱۰ شاخص کلیدی عملکرد در لجستیک

شاخص‌ کلیدی عملکرد، که به آنها KPI نیز می‌گویند، معیارهایی هستند که عملکرد فرآیندهای اصلی انجام شده توسط یک شرکت را اندازه گیری می‌کنند. در صنعت لجستیک، KPI‌ها برای اندازه‌گیری تولید، هزینه‌ها و نرخ کیفیت بسیار مهم هستند و چه چیزی از این بهتر که داده‌ها و اطلاعات به‌دست آمده از این شاخص‌ها به طور مستقیم در اثربخشی مدیریت لجستیک انعکاس پیدا می‌کند. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که شاخص‌های کلیدی عملکرد لجستیک چیست که باید آن‌ها را بررسی و محاسبه کنیم؟ در این مطلب ضروری‌ترین KPI‌ها را لیست کرده‌ایم. این شاخص عملکرد کلیدی لجستیک، که به OTIF نیز معروف است، درصد سفارشات تحویل داده شده در زمان مقرر را بدون هیچ‌گونه مشکل و مسئله‌ای را اندازه‌گیری می‌کند. ایده آل برای حمل و نقل بار برای دانستن مقدار زمان صرف شده این مولفه برای شناسایی استراتژی‌هایی برای بهینه سازی فرآیندها، می‌تواند بسیار حیاتی و مهم باشد. این KPI بر هزینه‌های مربوط به مدیریت تاسیسات انبار شرکت لجستیک شما نظارت می‌کند. از ثبت سفارش تا تحویل نهایی، تمام هزینه‌های مربوط به هر عملیات لجستیکی که توسط شرکت شما انجام شده است، توسط این شاخص عملکردی مورد محاسبه قرار می‌گیرد. زمانی که میانگین محموله‌های ارسال شده توسط شرکت شما در یک دوره زمانی معین (هفتگی/ماهانه/سالانه) ارزیابی شود، این شاخص عملکرد لجستیکی مورد ملاحظه قرار گرفته است.

متن کامل نوشته در سایت تینکست

منبع بلاگ

تینکست

تینکست

راه‌حل سریع و اقتصادی ارسال بسته

نظرات