۵ واقعیتی که نوآوری در صنعت سلامت را تغییر داده است
نوآوری در صنعت سلامت طی ۱۵ سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. این شرکت در حوزههای تشخیص دقیق، درمان با هدایت تصویر، مراقبت پیوسته و بهداشت و سلامت شخصی فعالیت میکند؛ اما چیزی که بیشتر تغییر کرده؛ نحوه نوآوری در صنعت سلامت است. ۵ واقعیت وجود دارد طی سالهای گذشته نوآوری در صنعت سلامت را دستخوش تغییر کرده است: -فناوری برای نوآوری در صنعت سلامت دیگر تنها به ویژگیهای محصول خلاصه میشود؛ بلکه حالا ناجی خلق راهحلهایی برای مراقبتهای مبتنیبر ارزش است. نوآوری در صنعت سلامت باید بر راهحلهای یکپارچه دستگاهها، نرمافزار و خدمات تمرکز کند. بهعنوان مثال، سازمانهای مراقبت پاسخگو در ایالات متحده ممکن است بهخاطر اینکه طی ۳۰ روز بیماری را دوباره پذیرش کنند مشمول مجازات شوند. این رویکرد، انگیزه زیادی برای گسترش مراقبت از بیمارستان به منزل ایجاد خواهد کرد. درحال حاضر برای موفقیت نوآوری در صنعت سلامت، فناوریهای جدید باید دستدردست مدلهای کسبوکار جدید و انگیزههای مبتنیبر خروجی که برای تمام ذینفعان تراز میشود پیش روند و فرصتهایی برای همکاریهای بلندمدتی را براساس اهداف و خدمات مشترک ارائه دهند. این رویکرد همچنین با میسر کردن قابلیت همکاری و یکپارچگی راهحلها سیستمهای اطلاعاتی فعلی بیمارستان و پیشنهادهای طرف سوم را کارآمدتر میکند. با رشد هوش مصنوعی (AI)، برنامههای (اپ) زیادی توسط استارتاپها و دانشگاهها تولید شده است؛ اگر یک پلتفرم مشترک برای یکپارچه شدن با جریان کار در نقطه درمان وجود نداشته باشند؛ بیمارستانها بعید است که از این اپها استفاده کنند. درحالی که سیستمها و دستگاهها در بهداشت و سلامت بیشتر یکپارچه میشوند؛ اهمیت اتصال دادهها در سراسر زنجیره مراقبت بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در طول ۱۵ سال گذشته، معرفی گستردهتر ثبت الکترونیکی پزشکی (EMR)، یک سیستم ثبت را برای دنبال کردن تصمیمات کلینیکی و پشتیبانی صورتحسابها ایجاد کرده است؛ اما EMR دادههای بیمار را بین ارائهدهندگان مراقبت به جریان نینداخته است و آنها را با بینشهای عملی راهنمایی نمیکند. چیزی که به آن نیاز است؛ یک سیستم مشارکت است که دادههای بیماران را از منابع مختلف برای حمایت ارائهدهندگان مراقبتها با بینشهای مرتبط در نقطه مراقبت متصل و تفسیر کند. هرچه اتصال دادهها در سراسر دستگاهها، دپارتمانها و قسمتهای مراقبت ادامه پیدا کند؛ رسیدن به نگرش نهایی یک جفت دیجیتالی برای بیمار محتملتر است. دلیل این امر این است که طبیعت نوآوری فناوری در صنعت سلامت تغییر کرده و سازمانهای تحقیقاتی حالا بسیار متفاوت از ۱۵ سال گذشته فکر میکنند. در گذشته نوآوری یک فرایند پیدرپی بود، که آزمایشگاههای تحقیقاتی مرکزی به صورت ایزولهای بر روی مفاهیمی برای دستگاهها و سیستمهای بهبودیافته یا جدید کار میکردند و طبق نقشه راه فناوری پیش میرفتند. بهعنوان مثال، شرکت فیلیپس همکاری نزدیکی با محققان بیمارستان دانشگاهی کارولینسکا در سوئد برای نوآوری در جراحی حداقل تهاجمی، مراقبت سرطان پروستات و سکته دارد. یکپارچگی و ادغام حالا نام دیگر بازی نوآوری در صنعت سلامت است. اما پرواضح است که دستیابی به اهداف چهارگانه، نیازمند رویکرد جدیدی برای نوآوری در صنعت سلامت است.
متن کامل نوشته در سایت استارتاپ استودیو هلثیو
نظرات