چگونه اولین مدل ۳D خود را در اسکچاپ رسم کنیم (مقدماتی)
همچنین در انتها برای یادگیری بیشتر ویدیو آموزش طراحی داخلی آشپزحانه با SketchUp را به صورت رایگان در این مطلب قرار دادهایم. پس از کامل کردن این آموزش پایه، میتوانید با استفاده از فنونی که یاد گرفتید، مدلهای خودتان را در اسکچاپ رسم کنید. بعد از باز کردن برنامه، پنجرهای نمایان میشود که میتوانید در آن Workspace موردنظر خود را انتخاب کنید. اول روی تمپلت کلیک کنید و سپس Start using SketchUp را بزنید که در پایین گوشهی سمت راست صفحه قرار دارد. بهتر است گزینهی Always show on startup را، که در پایین گوشهی سمت چپ صفحه قرار دارد، انتخاب کنید. اسکچاپ ابزارها و دستورات بسیاری دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. برای این آموزش SketchUp، از Large Tool Set استفاده میکنیم. این تولبار حاوی بیشتر ابزارهایی است که برای ساخت یک مدل سهبعدی لازمتان میشوند. برای کشیدن خط، اول روی شکل Pencil در تولبار کلیک کنید یا دکمهی L کیبورد را بزنید. اگر میخواهید خط، طول مشخصی داشته باشد، بعد از گام ۲ مقدار موردنظر را وارد کنید و کلید Enter را بزنید. برای کشیدن مستطیل/مربع، اول روی شکل Rectangle که سمت چپ شکل Pencil در تولبار است، کلیک کنید یا دکمهی R کیبورد را بزنید. روی نقطهای از صفحه کلیک کنید تا گوشهی اولیهی مستطیل/مربعتان باشد. همچنین میتوانید طول و عرض مربع/مستطیل را وارد کنید: بعد از گام ۲ مقادیر موردنظر را وارد کنید و کلید Enter را بزنید. برای کشیدن دایره، اول روی شکل Circle که زیر شکل Rectangle در تولبار است، کلیک کنید یا دکمهی C کیبورد را بزنید. روی نقطهای از صفحه کلیک کنید تا مرکز دایره باشد. برای مشخص کردن اندازهی شعاع دایره، بعد از گام ۲ مقدار موردنظر (مثلا radius = ۲) را وارد کنید و کلید Enter را بزنید. برای استفاده از Pan، روی آیکون آن کلیک کنید یا کلید H کیبورد را بزنید. به این صورت میتوانید ویو خود را تغییر دهید. برای استفاده از Orbit، روی آیکون آن در تولبار کلیک کنید یا کلید O کیبورد را بزنید. میتوانید از اسکرول موس نیز برای Orbit استفاده کنید. گام ۸: رسم اولین شکل سهبعدی در آموزش اسکچاپ روی آیکون Push/Pull در تولبار کلیک کنید یا دکمهی P کیبورد را بزنید. با استفاده از این ابزار میتوانید ابعاد مدل خود را بررسی کنید. برای استفاده از آن، روی آیکون Dimension در تولبار کلیک کنید. میتوانید در شکل زیر، نتایج استفاده از این دو ابزار را در پایین گوشهی سمت راست ببینید. برای انجام این کار، ابزار Select را انتخاب کنید و یک Selection Net دور شئ موردنظر بکشید. روی ابزار Move کلیک کنید یا دکمهی M کیبور را بزنید. روی شئ انتخاب شده کلیک کنید و آن را بکشید. اول روی ابزار Earser در تولبار کلیک کنید. وقتی آیکون Eraser را دیدید، روی خطوط موردنظر کلیک کنید (همچنین میتوانید خط موردنظر را با ابزار Select انتخاب کنید و سپس کلید Delete را بزنید). ۲D text tool به شما این امکان را میدهد که نقاط پایهی صفحات را محاسبه کنید و روی آنها لیبل بگذارید. همانطور که در شکل زیر میبینید، از این ابزار برای لیبلگذاری شئ (‘cube’) استفاده شده است. در این روش میتوانید قسمتی از مدل را برش دهید یا حذف کنید. برای کشیدن یک خط، ابزار Pencil را از تولبار انتخاب کنید (از این ابزار در ابتدای آموزش استفاده کردیم.) روی ابزار Push/Pull در تولبار کلیک کنید. روی یکی از قسمتهای سطح بالایی استوانه کلیک کنید و آن را پایین بکشید تا برش ایجاد شود. برای اینکه از تمام قابلیتهای این ابزار سردرآورید، بیشتر با آن کار کنید. بعد از کشیدن کمان، با استفاده از ابزار Pull/Push این قسمت را برش دهید. بعد ابزار Scale را در سمت راست انتخاب کنید یا کلید S کیبورد را بزنید. با کلیک روی نقاط سبزی که میبینید، میتوانید اندازهی شکل را تغییر دهید و آن را بزرگتر کنید. اول مدل موردنظر و سپس ابزار Rotate را انتخاب کنید یا کلید Q کیبورد را بزنید. در صورتی که آموزش مقدماتی اسکچاپ برای شما مفید بوده است:
متن کامل نوشته در سایت فرانش
نظرات