انواع نوآوری - نوآوری مخرب
آنچه نوآوری مخرب را دشوار میکند این است که سازمانهای مستقر به هنگام تصمیم گیری در رابطه با کسب و کار خود، کاملا منطقی عمل میکنند. نوآوری مخرب نقطهای است که در آن روشهای سنتی کسب و کار شکست خورده و به قابلیتهای جدیدی نیاز دارند. هنگامی که اشخاص وفادار به مدلهای کارآمد سابق متوجه میشوند که دیگر شرکتهای نوپا در بدنه اصلی خود در حال استفاده از نوآوریهای مخرب هستند، علیرغم میزان منابعی که در اختیارشان دارند غالبا برای باز پس گرفتن سهم خود از بازار دیگر خیلی دیر است. در این مرحله، ورودیهای جدید راه حل دیگری را ارائه داده که نیاز به قابلیتهای جدیدی - که شرکتهای سنتی لزوما ندارند – داشته، ارائه میدهند و در نهایت آیتم هایی را اضافه میکنند که مشتریان هدف میخواهند. اکنون هزاران سرویس اشتراک فیلم آنلاین وجود داشته که مشتریان میتوانند از آن استفاده کرده و این مدل به تدریج تبدیل به یک هنجار شده و صنعت را متحول کرده است. اگر میخواهید به عنوان یک کسب و کار سنتی از رده خارج نشوید، باید ورودیهای جدید بازار خود و نحوه انجام کارها را به دقت زیر نظر بگیرید. بنابراین، به جای اینکه فقط به موفقیتهای گذشته خود در ارائهی خدمات به سودآورترین بخش مشتریان خود متکی باشید، باید روی نوآوری مدل کسب و کار نیز کار کرده تا نقاط سودآور جدیدی را که به ظاهر جذاب به نظر نرسیده اما ممکن است در آیندهای نزدیک پتانسیل رشد چشمگیری داشته باشند، کشف کنید.
متن کامل نوشته در سایت مرکز نوآوری و کارآفرینی طرفه نگار
نظرات