تفکیک هزینه ها در قراردادهای پیمان مدیریت

تفکیک هزینه ها در قراردادهای پیمان مدیریت

در پیمان به صورت موافقت نامه مدیریت (یا مدیریت پیمان) تامین مصالح، ماشین آلات، تجهیزات، نیروی انسانی مستقیم و سایر نیاز‌های انجام کار، به استثنای هزینه مدیریت کار (که به عهده پیمانکار عامل مدیریت است) برعهده کارفرماست. بنابراین در قراردادهای پیمان مدیریت، هزینه انجام کار بر عهده کارفرما و هزینه‌های مدیریت کار بر عهده مدیر پیمان می‌باشد. لذا هزینه مصالح، ماشین آلات، پیمانکاران جزء و کارگران و پرسنلی که عملیات اجرایی پروژه را به انجام می‌رسانند بر عهده کارفرما می‌باشد. هزینه پرسنلی که در زمینه مدیریت کار فعالیت می‌کنند (از جمله مدیر پروژه، سرپرست کارگاه، دفتر فنی کارگاه و پرسنل دفتر مرکزی پیمانکار) بر عهده مدیر پیمان خواهد بود. با مراجعه به پیوست ۳ فهرست بها (شرح اقلام هزینه‌های بالاسری) مشاهده می‌شود که موارد ذیل بعنوان هزینه‌های بالاسری مطرح شده و می‌توان استنتاج نمود که این هزینه‌ها بر عهده مدیر پیمان است: همچنین با مراجعه به پیوست ۴ فهرست بها (دستورالعمل تجهیز و برچیدن کارگاه) مشاهده می‌شود که موارد ذیل بعنوان هزینه‌های تجهیز کارگاه مطرح شده و می‌توان استنتاج نمود که این هزینه‌ها در قراردادهای پیمان مدیریت بر عهده کارفرما می‌باشند: لازم به توضیح است که موارد مطرح شده در راستای رفع اختلاف میان کارفرما و مدیر پیمان در صورت عدم درج در قرارداد فیمابین مطرح گردیده و در صورت درج این اقلام در قرارداد پیمان مدیریت، می‌بایست براساس مفاد قراردادی اقدام گردد.

متن کامل نوشته در سایت ایمن سازان پای

    منبع بلاگ

    ایمن سازان پای

    ایمن سازان پای

    دانشنامه تخصصی مدیریت پروژه، روش های ساخت و فناوری های نوین ساختمان

      نظرات