مدیر لجستیک کیست و چه وظایفی دارد؟

مدیر لجستیک کیست و چه وظایفی دارد؟

مدیریت لجستیک یکی از اجزای ضروری مدیریت زنجیره تامین است که در مسیر محصول و خدمات از مبدا تا نقطه مصرف، نقشی اساسی و بسیار مهم دارد. همانند سایر شغل‌های دنیا، مدیر لجستیک هم چارچوب‌های خاص خود را دارد که در ادامه، این جایگاه شغلی را بیشتر می‌شناسیم. مدیر لجستیک مسئول برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت بر عملیات‌هایی است که همه این موارد را ممکن می‌سازد. بر اساس داده‌های دستمزد و استخدام شبکه اطلاعات شغلی وزارت کار ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ و انجمن مدیریت زنجیره تامین (ASCM)، ۸۴ درصد از متخصصان زنجیره تامین دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر هستند و دستمزدی ۲۴ درصد بیشتر از متوسط ​​حقوق ملی آمریکا دریافت می‌کنند. آن دسته از متخصصان زنجیره تامین با مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر، در مقایسه با همکاران صنعت خود که تنها دارای مدرک کارشناسی هستند، به طور متوسط ۱۷۲۴۳ دلار بیشتر از حقوق متوسط ​​سالانه آن‌ها دریافت می‌کنند. مدرک کارشناسی با تمرکز بر مدیریت زنجیره تامین، لجستیک، امور مالی یا فناوری اطلاعات می‌تواند زمینه لازم برای پیشرفت در نقش یک مدیر لجستیک را فراهم کند. در نظرسنجی حقوق و دستمزد سالانه مدیریت لجستیک برای سال ۲۰۲۰ در آمریکا، ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار کردند که مهم‌ترین گام برای پیشرفت آن‌ها در حوزه لجستیک، ادامه تحصیل از طریق گذراندن دوره‌ها یا کسب مدرکی دیگر (اضافی‌تر) علاوه بر موارد بالا بوده است. بسیاری از مدیران لجستیک حال حاضر آمریکا، دارای مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت زنجیره تامین، امور مالی یا کسب و کار هستند. با توجه به اینکه فناوری و بازارهای جهانی دائما در حال تغییر هستند و باوجود تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر زنجیره تامین، مدیران لجستیک امروزه با شبکه پیچیده‌ای از فعالیت‌های لجستیکی مواجه هستند که مدیریت دقیقی می‌طلبد.

متن کامل نوشته در سایت تینکست

    منبع بلاگ

    تینکست

    تینکست

    راه‌حل سریع و اقتصادی ارسال بسته

    نظرات