آموزش نرم افزار طراحی کورل Corel Draw ۲۰۱۹
برای ساختن یک سند جدید میتوانید از مسیر file > new یا کلیدهای ترکیبی ctrl+n استفاده کرده یا بر روی آیکون موجود در گوشهی بالا و سمت چپ پنجره، درست در زیر منوی file، کلیک کنید. میتوانید در این کادر، نام سند و موارد مختلف دیگری را وارد کنید، اما در حال حاضر تنها بر روی OK کلیک کنید. اگر از دستگاه حکاکی لیزر استفاده میکنید، باید این مختصات را بر روی ۲۴ «×۱۸» تنظیم کنید. برای انجام این کار بر روی گوشهی جایی که دو نوار مدرج یکدیگر را قطع کردهاند کلیک کرده و آن را به سمت گوشهی صفحه بکشید (تصویر را نگاه کنید). اگر نام فایل را وارد کردهاید میتوانید از کلیدهای ctrl+s استفاده کرده یا بر روی آیکون دیسک در بالای صفحه کلیک کنید، همچنین میتوانید از مسیر file > save نیز استفاده کنید. اگر میخواهید فایل را با فرمت دیگری ذخیره کنید، از مسیر file > save as استفاده کرده و از نوار کشویی «save as type» فرمت دلخواه خود را انتخاب کنید. میتوانید از ابزار جعبه (F۶ و هفتمین آیکون در نوار ابزار سمت چپ)، ابزار بیضی (F۷ و هشتمین آیکون)، طراحی بدون ابزار و با دست (F۵ و آیکون ششم) یا ابزار چندضلعی (F۸ و آیکون نهم) استفاده کنید. برای دسترسی به گزینههای مختلف هر ابزار، بر روی گوشهی پایین و راست آیکون ابزار (جایی که یک مستطیل سیاه کوچک وجود دارد) کلیک کنید و گزینهی موردنظر خود را انتخاب کنید. برای اینکه در ادامهی این آموزش با ما همراه باشید تنها کافی است شکلی رسم کنید، اکنون اهمیتی ندارد کدام یک را انتخاب میکنید. این ابزار از دو قسمت rectangular picker و freehand picker تشکیل شده است، اما در اغلب موارد میتوانید تنها با کلیک بر روی شی آن را انتخاب کنید. این ابزار در صورتی عمل میکند که بر روی یک لبه کلیک کنید. : اگر چندین شی وجود دارد و برخی از اشیا جلوی برخی دیگر قرار گرفتهاند، نرمافزار شی جلویی را انتخاب میکند. در این موارد میتوانید از «Object Manager» (از مسیر tool > object) استفاده کرده و دقیقا شی موردنظر خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر دو چیز را باهم انتخاب کنید، گزینههای «trace» در منوی بیتمپ وجود نخواهند داشت. ابزار fill این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا رنگ شی موردنظر و الگوی پر شدن رنگ را انتخاب کنید. برای انجام این کار میتوانید از «straight line connection tool» استفاده کنید. ابزار text (یازدهمین آیکون در سمت چپ که شبیه حرف A است) این امکان را فراهم میکند که متن ایجاد کنید (تصویر را مشاهده کنید). زمانی که این ابزار را انتخاب میکنید، تنظیماتی در بالای صفحه ظاهر میشود که با استفاده از آن میتوانید فونت و اندازهی قلم و دیگر ویژگیهای متن را تعیین کنید. اگر متن خود را انتخاب کرده و آن را به منحنی تبدیل کنید، متن از حالت متنی خود خارج شده (که نوع خاصی از شی است) و تبدیل به شکل میشود. مهمترین نکتهی این ویژگی آن است که میتوانید طراحی خود را به کامپیوتر دیگری که تمام فونتها بر روی آن نصب نیستند انتقال دهید و هنوز هم طراحی شما نمایش داده شود، چرا که در این حالت متن به شکل متن نیست. مرحلهی هشتم: آموزش تبدیل اشیاء به بیتمپ در کورل دراو اگر یک شی داشته باشید (شاید یک متن یا مجموعهای از اشکال)، با انتخاب کردن شی و سپس گزینههای Bitamap و Convert to bitmap میتوانید آن شی را به یک بیتمپ تبدیل کنید (تصویر را ببینید). مطمئن شوید زمانی که این کار را انجام میدهید تمام موارد موردنظر برای تبدیل را انتخاب کرده باشید. تبدیل بیتمپها به اشیاء بسیار پیچیدهتر است اما CorelDraw دارای مجموعهای از ابزار است که این کار را به خوبی انجام میدهد. برای دسترسی به این ابزار بر روی یک بیتمپ راست کلیک کرده و ابزار موردنظر خود را انتخاب کنید (تصویر را ببینید). انجام این کار برای بیتمپ ایجادشده از رسم خط، زمانی که که بخواهید خط را به یک شی نموداری تبدیل کنید مفید است. برای تغییر ترتیب این چینش میتوانید گزینههای Arrange و سپس Order را انتخاب کرده و پس از آن تغییری که میخواهید را اعمال کنید. میتوانید نحوهی اضافه شدن و در کنار هم قرار گرفتن تمام موارد را با انتخاب tools و سپس object manager ببینید (تصویر را مشاهده کنید). در صورتی که آموزش CorelDraw برای شما مفید بوده است:
متن کامل نوشته در سایت فرانش
نظرات