کافه نوستال به عنوان اولین استارتاپ و  پلتفرم ایرانی مبتنی بر نوستالژیا

کافه نوستال به عنوان اولین استارتاپ و پلتفرم ایرانی مبتنی بر نوستالژیا

کافه نوستال به عنوان یک برند ایرانی با قابلیت و پتانسیل توسعه اینترنشنال به شماره ثبت 283511 در اداره ثبت علایم تجاری ایران به ثبت رسیده است. 

کافه نوستال به عنوان یک برند ایرانی با قابلیت و پتانسیل توسعه اینترنشنال به شماره ثبت 283511 در اداره ثبت علایم تجاری ایران به ثبت رسیده و در مراحل ثبت بین المللی در اداره ثبت اسناد و املاک ایران قرار دارد. کلیه اطلاعات موجود در این پروپزال بر اساس توافق محرمانگی و عدم افشا (Non-Disclosure and Confidentiality Agreement) در حوزه حقوق مالکیت معنوی و فکری کافه نوستال می باشد و بدون اجازه کتبی این مجموعه اجازه افشا یا بیان اطلاعات مندرج در این سند وجود ندارد.

کافه داری یا جریان تجاری تاسیس کافه یا قهوه خانه (coffee house) در جهان وارد فاز تازه و نسل جدیدی شده است که این جریان و حرکت تازه کافه داری بر مبنای تبدیل کافه به یک صنعت تجاری سودمند و یک بنگاه اقتصادی قوی وابسته است. از این رو بنیان تفکر نوین کافه داری در جهان به سمت ایجاد برندهای دارای قابلیت توسعه بالا و پشتوانه مردمی محکم می باشد. کافه ها دیگر از یک مکان فیزیکی برای صرف قهوه و تناول وعده های غذایی فراتر رفته و به قلمرو پاتوق ها یا مکان های الهام بخش برای گذراندن وقت و فکر کردن و مشورت در باره امور فردی و کاری تبدیل شده اند، مسیری که از مکان فیزیکی (place) به پاتوق (hangout) حرکت کرده و در حال تبدیل شدن به شخصی ترین و خاطره ساز ترین جا برای تمدد اعصاب و روان مشتری است. صاحبان صنعت کافه داری و کافه بازان در جهان تمرکز خود را بر مفهوم های بنیادی مشتری پسند قرار داده و کافه را به سطح تازه ای از یک موضوع شیک و جذاب (new level of chic) برای مخاطب و بازار تبدیل کرده اند.

کافه نوستال در حقیقت ایجاد مجموعه ای تجاری با محور کافه داری بر اساس مفهوم و حس نوستالژی است. نوستالژی و تمایلات نوستالژیک در حقیقت اصلی ترین عامل برای تولید خاطره و تجربه خوشایند از یک مکان یا بیزنس است. کافه نوستال برای تحقق این موضوع در خلاف جهت ترندها و شیوه های کافه داری در ایران و اغلب شهرهای بزرگ ایران حرکت خواهد کرد. تعدد انتخاب های غذایی، منوهای گیج کننده، تمرکز بر سیر شدن و غذاهای حجیم، پلو و خورش و ماهیچه در کنار ته دیگ و برنج یا قهوه شیک در کنار شکلات و موسیقی متن همان چیزهایی هستند که کافه نوستال از آن ها فرار می کند. ما به دنبال منوهای ساده اما مزه ها و اسانس های اصیل هستیم، احیا و ایجاد حس نوستالژی با ترکیبی از تجربه های غذایی، دیداری و موسیقایی. کافه نوستال به دنبال یک مکان و عمارت قدیمی نیست، با ظرف و ظروف مسی و دیگچه و پاتیل کاری ندارد، ما به دنبال ایجاد یک ظاهر و روکش مصنوعی قدیمی نیستیم، با دوران قاجار یا مدرنیته غربی سرو کاری نداریم، کافه نوستال چیزی از جنس خودمان و تاریخ حقیقی چند نسل زنده است، ترکیبی از ده پنجاه تا دهه نود خورشیدی در یک مکان.

• کافه نوستال نسل تازه صنعت کافه داری در ایران است، مفهوم نوستالژیا به جای کالا و مصرف گرایی، تجارت و تجاری سازی با مفاهیم و احساس های مخاطب، ایجاد یک تم کافه یا برند نوین کافه داری در ایران همپای کافه نادری ها و کافه های راستین و قدیمی تهران
• کافه نوستال به عنوان یک برند اجتماعی بیش از دویست هزار مخاطب فعال در فضای اجتماعی دارد و جای پای خود را در ذهن و روان مخاطب از پیش محکم کرده است
• کافه نوستال در میان سه برند برتر ایرانی قرار دارد و از لحاظ درصد مشارکت و دنبال کننده در صدر برندهای اینستاگرام قرار دارد
• کافه نوستال اولین برند ایرانی بر مبنای مفهوم نوستالژی است که فقط در حوزه کافه یا صنعت غذا نیست بلکه سابقه و عقبه پژوهشی و دانشگاهی دارد
• کافه نوستال یک مجموعه دانش بنیان و یک برند ایرانی بوده که می تواند الگو و سرمشقی برای برندسازی بر مبنای مفهوم و احساس مخاطب باشد.
• کافه نوستال به دنبال ایجاد بازاری ماندگار در صنعت کافه داری و دورنمای تاسیس شعبه های جهانی می باشد
• کافه نوستال در مسیر ایجاد آرشیو و موزه ای از خاطرات و نوستالژی های ایرانیان است که در صورت توسعه می تواند نخستین بازار و موزه خاطرات و آنتیک های ایرانی بر مبنای یک کافه باشد
• کافه نوستال اولین کافه و فضای فکری فرهنگی با پشتوانه اپلیکیشن موبایل و فناوری همراه می باشد
• کافه نوستال در حقیقت ایجاد و احیای کافه نادری ها و کافه های تاریخی تهران در زمان حال است، فضایی برای رشد فکری و فرهنگی و نمایش خلاقیت ها و توان ایرانیان و هنرمندان و کالاهای ایرانی

 

    منبع بلاگ

    شاهکار

    شاهکار

    اکران سیستم کسب و کار پلتفرمی با رویکرد نوآوری باز در راستای تحقق جامعه نسل پنجم

      نظرات