آیا محصول شما واقعا با بازار متناسب است؟

آیا محصول شما واقعا با بازار متناسب است؟

بنیانگذاران اغلب سعی می‌کنند که با اشاره به تعداد کارمندان و سری‌های بزرگ جذب سرمایه خود، نشان دهند که به محصول متناسب با بازار رسیده‌اند. اما در واقع چیزی که برای اثبات این موضوع باید نشان دهند یک تیم بنیانگذار سراسیمه است که تلاش می‌کنند با تعداد رو به رشد مشتریان راضی، وفادار و آماده‌ی پرداخت کنار بیایند. ایده‌ی اولیه و منحصر به فرد شما برای حل کردن مشکل معمولا اشتباه از آب در می‌آید و فقط بعد از لانچ کردن محصول، صحبت با مشتریان و تکرار این فرآیند است که به تناسب محصول با بازار خواهید رسید. وقتی با بنیانگذاران صحبت می‌کنم معمولا برای شفاف کردن این موضوع مثالی به کار می‌برم. در یک بازار خوب یک MVP تمام چیزی است که برای بدست آوردن مشتریان اولیه نیاز دارید؛ مشتریانی که با شما در ارتباطند، بازخوردی را به شما می‌دهند که نسخه‌های دوم، سوم و چهارم از محصولتان را خواهد ساخت. بنابراین برای یافتن محصول متناسب با بازار، بازاری را اننخاب کنید که در آن، کاربران مشکلات واقعی و معناداری دارند. وقتی به تناسب محصول با بازار رسیدید تبریک می‌گویم حال می‌توانید بهینه‌سازی محصول اصلی خود را شروع کنید، برای افزایش کارایی‌تان متخصص استخدام کنید و سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک انجام دهید.

متن کامل نوشته در سایت شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

    منبع بلاگ

    شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

    شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

    حمایت و تجاری‌سازی طرح های پژوهشی نوآورانه و سرمایه‌گذاری جسورانه

      نظرات