فریمیوم ، مدل درآمدی جذاب و در عین حال پرریسک

فریمیوم ، مدل درآمدی جذاب و در عین حال پرریسک

برای استفاده از مدل فریمیوم قطعا به یک محصول خوب و کاربرپسند نیاز است؛ محصولی که بتواند برای خودش بازاریابی کند، کاربران جدید بدست آورد (هم رایگان هم پولی) و آن‌ها را فعال کند. بسیاری از شرکت‌های فریمیوم شکست می‌خورند چون با این امید که کاربرانشان به نسخه پولی روی خواهند آورد محصولات مجانی متقلبانه و کم ارزش ارائه می‌دهند. ارائه کردن محصولات کم ارزش و ضعیف، احتمال تبدیل شدن کاربران به مشتریان پولی را کاهش می‌دهد و هدف از داشتن مدل فریمیوم را نقش بر آب می‌کند. بهترین شرکت‌های فریمیوم آن‌هایی هستند که برای هر دوی کاربران مجانی و پولی ارزش واقعی ایجاد می‌کنند و بیشتر زمانشان را حتی صرف بهتر کردن محصول رایگانشان می‌کنند. تا یک محصول خوب نسازید نمی‌توانید کاربران مجانی یا مشتریان پولی جذب کنید. بعد از اینکه چنین محصولی ساختید حال باید بررسی کنید که آیا مدل فریمیوم برای مشتریانتان مناسب است یا نه. اولین کار شما باید این باشد که رنج‌ها و مشکلات مشتریان را شناسایی کنید و محصولی برای برطرف کردن آن‌ها بسازید. وقتی این کار را کردید بعد می‌توانید از آن‌ها تحقیق که چطور می‌خواهند محصولتان را بخرند و مشخص کنید که آیا فریمیوم مناسب است یا نه. بنابراین باید این مساله را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید مشتری محصول رایگان شما را خواهد پذیرفت یا نه. وقتی متقاعد شدید که فریمیوم برای مشتریان شما منطقی است زمان آن می‌رسد که ارزش کاربران مجانی خود را بسنجید و ببینید آیا فریمیوم برای کسب و کارتان معقول است؟ ارزش کاربران مجانی را بررسی کنید: آیا فریمیوم مناسب شماست؟ کاربران مجانی زمانی ارزشمند هستند که برای کسب و کار شما ارزش ایجاد کنند. برای اینکه فریمیوم در کسب و کارتان جواب دهد کاربران مجانی باید در یکی از دو گروه زیر جای داشته باشند: این کاربران امروز چیزی به شما پرداخت نمی‌کنند اما بر اساس تحلیل درستی از داده‌های کوهورت می‌توانید پیش‌بینی کنید که درصد خوبی از آن‌ها به مشتریان پولی تبدیل خواهند شد یا نه. برای موفق شدن در قالب یک شرکت فریمیوم، محصولتان به مرور زمان یا باید ارزش فزاینده ایجاد کند (منجر به تبدیل مستقیم شود) یا وایرالیتی (برای جذب مشتریان جدید). حتی اگر مطمئن هستید که اضافه کردن کاربران مجانی دلیل درستی دارد، درک اقتصاد و اطمینان از اینکه به نفع شما در جریان است برای تضمین این که این مدل به بقای کسب و کار شما کمک خواهد کرد ضروری است. b: علاوه بر داشتن بازار بزرگ، باید در نظر گرفت نرخ بازگشتی که با تبدیل کاربران به مشتریان پولی بدست می‌آید هزینه خدمات‌دهی به کل کاربران را افزایش می‌دهد. با مقایسه هزینه خدمات‌دهی به کاربران مجانی و درآمدی که از طریق تبدیل مشتری بدست می‌آورید می‌توانید ROI فریمیوم خود را محاسبه کنید. اگر مدل فریمیوم مناسب شما باشد ROI یک ساله بدست آمده‌ی شما باید به طرز معناداری مثبت باشد (ایده‌آل این است که بیش از ۵۰٪ باشد). اما با داشتن درک درستی از محاسبات ریاضی فریمیوم و اندازه‌گیری دقیق کوهورت‌ها، رسیدن به قیمت و محدوده‌ی بین محصول مجانی و پولی که سبب حداکثر کردن ROI و سودآوری کلی می‌شود امکان‌پذیر است. آنالیزهای کوهورت اهمیت ویژه‌ای برای کسب و کارهای فریمیوم دارد چون زمان بین ثبت نام و تبدیل نهایی می‌تواند طولانی باشد. تنها راهی که یک شرکت فریمیوم می‌تواند برای ارزیابی اینکه آیا تبدیل طبق برنامه پیش می‌رود یا نه، دنبال کردن داده‌های کوهورت است. یک کسب و کار فریمیوم با استفاده از داده‌های تاریخی کوهورت می‌تواند به خوبی پیش‌بینی کند که چه تعداد از مشتریان پولی، مشتری باقی خواهند ماند و چه تعداد از کاربران به مشتری تبدیل خواهند شد.

متن کامل نوشته در سایت شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

    منبع بلاگ

    شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

    شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

    حمایت و تجاری‌سازی طرح های پژوهشی نوآورانه و سرمایه‌گذاری جسورانه

      نظرات