اشتباهات بازاریابی که برای هر کسب وکار نوپا در حوزه فناوری آموزنده است!
اما حقیقت تلخ این است که اگر کسی محصول شما را نشناسد، هر چقدر هم که محصولتان فوق العاده باشد فایدهای ندارد. شما باید هرچه زودتر- در بیشتر موارد قبل از این که حتی محصول آماده شود- محصولتان را قابل رویت کنید و برای شرکت خود اعتبار ایجاد کنید. ممکن است به نظر بیاید که قدرت شرکت صرفا بر روی محصول استوار است، اما بدون قابل توجه، محصول شما اصلا کشش مورد نظر خود را پیدا نمیکند. این بدان معنی است که داستان برند شما، باید قانعکننده باشد: یک چشمانداز بینظیر که با الهامبخشی در مورد چگونگی ایفای نقش شرکت شما در تغییر جهان، تکمیل میشود. علاوه بر این، با متعهدشدن به یک استراتژی با اهداف قابل اندازهگیری واضح، درک این موضوع که کدام جنبهی استراتژی، بهترین بازده را ایجاد کرده است، بسیار سادهتر میشود. بازاریابی شرکت شما قبل از آمادهشدن محصول، علاوه بر اینکه راهی عالی برای ایجاد آگاهی عمومی از برند است، میتواند به شما کمک کند درک بهتری از انواع ویژگیهای مورد نظر مشتریان بالقوهتان، داشته باشید و بفهمید نقاط درد واقعی آنها چیست و نحوه استفاده آنها از محصولات مشابه چگونه است. ای اعلام میکند که محصولی آماده عرضه است و از این طریق بازخورد مشتریان خود را دریافت میکند. همچنین میتوانید از مشتریان بپرسید که چگونه شما را پیدا کردهاند یا سوالات نظرسنجی را در فرمهای ثبتنام درج کنید تا بهتر بفهمید که کدام بخش کارایی دارد و کدام ندارد. یک راه عالی برای به دستآوردن اعتبار، این است که از بزرگترین مشتریهای خود بخواهید محصول شما را توصیف کنند و دیگران را به آن ارجاع دهند. میتواند رشد شما را کندتر کند، مهمترین نکته این است که از آنها درس بگیرید و استراتژیهای هوشمندانهتری را بر اساس موفقیتهای خود پیادهسازی کنید.
متن کامل نوشته در سایت امید
نظرات