مدل درآمدی استارتاپ چیست؟
اهمیت مدل درآمدی انقدر زیاد است که اگر استارتاپی، به آن فکر نکرده باشد و طرح و برنامهای برای آن نداشته باشد، هیچ یکی از انواع محبوب و رایج مدل درآمدی استارتاپها روش فروش حق اشتراک است. این مدل درآمدی با جذب اعتماد کاربران میتواند سود بسیاری برای شما در پی داشته باشد. با این حال، استفاده از این روش در درازمدت چندان مناسب نیست و نمیتوان به آن به عنوان مدل درآمدی اصلی استارتاپ نگاه کرد. در این روش، استارتاپ شما باید بستری برای پیوند دادن ارائه دهنده محصول و مشتری آن ایجاد کند. استفاده از این روش نیازمند بسترهای فیزیکی متنوعی است؛ با این حال، در صورت وجود این عوامل میتواند سود بسیاری برای شما داشته باشد. در این قسمت، شما میتوانید خودتان صاحب این محصولات باشید، یا این مدل درآمدی را با واسطهگری تلفیق کنید. در این روش، بخشی از امکانات محصول یا سرویس در اختیار مشتری قرار میگیرد؛ اما برای استفاده از تمام قابلیتهای آن باید یک بار یا به صورت دورهای مبلغی را به شما بپردازد. مدل درآمدی استارتاپ انواع مختلفی دارد و شما مجبور به استفاده از تنها یکی از آنها نیستید. بسیاری از این مدلهای درآمدی ممکن است برای ابتدای راه نتوانند به شما کمک کنند؛ اما میتوانید با داشتن برنامهای بلندمدت، برای آینده روی آنها حساب کنید.
متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش
نظرات