چرا ایران در صادرات پوشاک موفق نیست؟
اما مهمترین چالشی که فعالان صنعت پوشاک و نساجی کشور در صادرات این محصولات دارند چیست؟ خبرنگار سرویس تجارت گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با مجید نامی نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در ادامه با اشاره به افزایش قیمت ارز در ماههای گذشته، تصریح کرد: با افزایش قیمت دلار تولید داخل برای صادرات بسیار مقرون به صرفه بود ولی به دلایل مختلف که مهمترین آنها مباحث مربوط به بازگشت ارز و قوانین خلق الساعه بانک مرکزی بود، بسیاری از صادرکنندگان تمایل خود برای صادرات قانونی و رسمی را از دست دادند. نامی در بخش دیگری از صحبتهای خود به شیوع ویروس کرونا تاثیر آن بر صادرات حوزه نساجی و پوشاک کشور اشاره کرد و گفت: صنعت نساجی و پوشاک در دورههای مختلف جزو اولین صنایعی بوده که در صف تعطیلیها قرار گرفته است. وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین خواستههای فعالان این حوزه از دولت آینده این است که تا حد ممکن ارتباطات و روابط بین المللی و اقتصادی خود را بهبود بخشند و تسهیل کنند. نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران افزود: ما به عنوان بخش خصوصی در کنار وزارت صمت مدتها است که به دنبال برنامه جامع به منظور پیشبرد صنعت و زنجیره تامین پوشاک هستیم. نامی در پایان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کشور عادت کردهاند که در بدترین شرایط نیز فعالیت خود را ادامه دهند، خاطرنشان کرد: تعاملات بین المللی باید با سرعت برقرار شود تا تولیدکننده بتواند با تامین به موقع مواد اولیه ارزان قیمت اقدام به تولید کالاها با قیمت تمام شده پایینتر کند.
متن کامل نوشته در سایت آریا مال
نظرات