بلیط بخرید اما استادیوم نروید!
، در تلاش است تا تجربه طرفداران فناوری واقعیت افزوده را از طریق یک بستر تعاملی ایجاد کند که به کاربران امکان میدهد از طریق ترکیبی از دوربینهای ۳۶۰ درجه، رندرهای سه بعدی و صوتی دو جهته در استادیوم حضور مجازی داشته باشند. طرفداران میتوانند از روی صندلی (مجازی) خود دور و اطراف، بالا و پایین بروند و همه جا را نگاه کنند. آنها اساسا میتوانند همه کارهایی را که به طور معمول هنگام حضور واقعی در محل استادیوم دارند را انجام دهند مانند اینکه از نظر جسمی در محل بازی هستند. او میگوید: خرید بلیط صدها سال است که بصورت فیزیکی انجام میشود و اگر بصورت مجازی انجام شود چه اتفاقی میافتد؟ طرفداران میتوانند بلیط مجازی خریداری کرده و سپس بازی را بدون هیچ گونه سخت افزار اضافی در خانه تماشا کنند. نخواهد بود، پروکتور میگوید اکثر سالنهای ساخته شده قبل از ۲۰۱۶ پهنای باند کافی ندارند اما این شرکت امیدوار است تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ حداقل یک محصول مناسب تولید کنند. این شرکت تا به امروز با حدود دوازده شریک بالقوه گفتگوی اولیه داشته است مدیران باشگاههای فوتبال اروپا غالبا درمورد این واقعیت بحث میکنند که اکثریت قریب به اتفاق طرفداران آنها با توجه به هزینههای زمانبر خرید بلیط هرگز پا به استادیوم نمیگذارند. سیستم عاملهای دیگر سعی دارند این تجربهها را در واقعیت مجازی تکرار کنند اما آنها دقیقا نمیتوانند حضور در این رویداد را دوباره ایجاد کنند اما برای کمک به آنها جزئیات کمی دارند. صدای دو طرفه به طرفداران این امکان را میدهد تا صدای یکدیگر را در جایگاه بشنوند و هر طرفدار میتواند یک شکل دیجیتالی ایجاد کند که با پیراهن بازیکن و سایر لوازم جانبی بازیکن مورد علاقه خود کامل میشود.
متن کامل نوشته در سایت مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی
نظرات