داشبورد مدیریتی چیست ؟

داشبورد مدیریتی ابزاری برای ارائه کلیه (KPI) های مدیریتی مهم در یک مکان واحد است. کار داشبورد مدیریتی چیست؟ این داشبوردها شامل نمودارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید به اطلاعات مورد نیاز شرکت در کمترین زمان ممکن دسترسی پیدا کنید. داشبورد مدیریتی زمانی مهم است که فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک، نیاز به خلاصه کردن داده‌های غالبا پیچیده و تبدیل آن‌ها به بینش و گزارش‌های عملی داشته باشد. این نمودارها نشان دهنده کل درآمد به علاوه هزینه خرید مشتریان جدید است. این نمودار اطلاعاتی در مورد درآمد کل و متوسط و آمار مربوط به تعداد مشتریان جدید و هزینه جذب مشتری (CAC) را به شما نشان می‌دهد. این نمودارها شامل تمام هزینه‌های بازاریابی و فروش است، که در طی فرآیند خرید رخ داده است، و اساسا به طور دقیق هزینه به دست آوردن مشتری جدید را به رخ می‌کشد. در داشبورد مدیریتی مشخص میشود که بعد از محاسبه تمام هزینه‌های مستقیم مربوط به تولید کالا یا ارائه خدمات، از هر دلار به دست آمده چند سنت باقی مانده است، این نشان میدهد که بعد از کسب درآمد و در نظر گرفتن هزینه‌های لازم برای محصولات یا خدمات، چه مقدار پول در بانک باقی مانده است. این بخش داشبورد مدیریتی نشان دهنده کسر هزینه‌های عملیاتی که مربوط به مدیریت، بازاریابی، فروش و بخش IT است. EBIT یک KPI مهم برای اندازه گیری میزان سود آوری مدل کسب و کار شما است و نشان می‌دهد چه مقدار از درآمد شما بعد از پرداخت‌های هزینه‌های عملیاتی باقی مانده است.

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

    منبع بلاگ

    شتابدهنده هاوش

    شتابدهنده هاوش

    هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

      نظرات