دکه چی

سامانه ی آنلاین خرید مایحتاج روزانه | در کمترین زمان ممکن به بیشترین محصولات فروشگاه های اطرافتان دسترسی داشته باشید.

غیرفعال

سامانه ی آنلاین خرید مایحتاج روزانه | در کمترین زمان ممکن به بیشترین محصولات فروشگاه های اطرافتان دسترسی داشته باشید.
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) این سامانه با استفاده از بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری می تواند بستری برای ارتباط مناسب بین مشتریان، خرده فروشان و عمده فروشان ایجاد کند تا بتواند به طور هم زمان این یکی از بزرگ ترین دغدغه ی جهان امروز را مرتفع کند. دغدغه های مانند: - شفاف سازی قیمت ها و از بین رفتن حباب غیر واقعی آن ها. - جلوگیری از رفت و آمد های بی مورد. - رصد نوسانات قیمت ها و اطلاع رسانی و ارائه¬ی راه کارهای مناسب برای مسئولان به منظور کنترل بازار. - توزیع مناسب همه¬ی محصولات، دقیقا در بخشی از شهر، منطقه و یا محله ای که به آن نیاز است. - صرفه جویی بسیار زیاد در امر بازاریابی، تبلیغات و فروش. برای این موضوع سامانه از سه بخش نرم افزاری و سخت افزاری کمک می گیرد تا این پلت فرم را ایجاد کند: 1- سمت مشتری: مشتری با گجت خود اقدام به ثبت سفارش می کند. 2- سمت سرور: سامانه، سفارش مشتری را به نزدیک ترین خرده فروش ارجاع می دهد. 3- سمت فروشنده: فروشنده پیشنهاد قیمت خود را همراه با تسهیلات و خدمات مورد نظر خود (به منظور جذب مشتری بیشتر) به مشتری می-فرستد. مشتری بهترین پیشنهاد را انتخاب می کند و ... اندازه بازار 25 تا 30 درصد درآمد یک خانواده ی ایرانی صرف خرید مایحتاج روزانه اش می گردد. با فرض اینکه فقط 10 درصد از این بازار را در نظر بگیریم راجع به چیزی حدود 330 میلیارد ریال در ماه صحبت می کنیم :-) بازار هدف در این طرح بر روی خرده فروشان و خریداران 19 شهر بزرگ کشور مطالعه شده است که در فاز اول: - فقط درباره ی سوپرماکت ها ومشتریان شانشان فقط در 5 شهر بزرگ ایران محاسبات انجام شده اند. روش درآمدزایی روش های درآمدزایی متفاوتی در این پروژه در نظر گرفته شده اند: - پورسانت بازاریابی از فروشندگان متصل به سامانه - تبلیغ تولید کنندگان و محصولاتشان در اپلیکیشن ها، سایت و دیگر کانال های ارتباطی و ... هزینه ها با توجه با آماده بودن محصول اولیه (MVP)، عمده هزینه های آتی صرف توسعه و پشتیبانی خواهند بود که هرچه به صورت گسترده تر عمل شود، هزینه های پشتیبانی و توسعه بیشتر خواهند شد. اطلاع رسانی در فاز اول: با توجه به دسترس بودن کانال های تماس صاحبان سوپرمارکت های 5 شهر بزرگ کشور، ابتدا از طریق پیامک های تبلیغاتی دعوت به همکاری کرده، سپس با عضویت در کانال های شبکه های اجتماعی از طریق یازاریابی شبکه ای و دهان به دهان به صورت شفاهی اطلاع رسانی های لازم از طریق خود صاحبان سوپرمارکت ها انجام می گیرد. اولین فروشندگان این مزیت را خواهند داشت که پورسانت های بازاریابی را پرداخت نخواهند کرد. مهم ترین نوع اطلاع رسانی که برنامه ریزی شده است، توصیه های شفاهیست. فاز های بعدی: -حضور در کانال های پر مخاطب و سپس تبلیغات محیطی و تلویزیونی خواهند بود. مزیت رقابتی - استفاده از بسترهای موجود (خرده فروشان موجود در اقصی نقاط شهر، در همه ی محله ها و مناطق) یک موضوع خیلی مهم در مورد ورود تکنولوژی این است که با ورود آن اغلب، کسب و کارهای خرد از بین می روند و با متمرکز شدن همه چیز در یک سامانه باعث از بین رفتن فرهنگ ها و جایگزین شدن مواردی می شویم که اغلب غیر قابل پیش بینی و جدید هستند و روش های تعامل جدید نیاز دارند، اما در این مدل یا پلت فرم سعی شده خرده فروشان به عنوان اولین پل ارتباطی با مشتری حفظ گردد و همینطور برای رضایت مشتری از قیمت ها ارتباط بیشتری بین خرده فروش و عمده فروش ایجاد گردد. - اطلاع از بهترین تخفیف ها در نزدیک ترین فروشگاه ها. - شفاف بودن قیمت ها و اطلاع از پیشینه ی آن در مورد یک محصول خاص. - ایجاد یک دیتابیس بزرگ از نوسان قیمت ها و تجزیه و تحلیل آن برای مطالعات و مدل های اقتصادی کشور. - اطلاع از کمبود یا عدم وجود یک محصول خاص در یک شهر، منطقه یا محله ی خاص. - اتصال مشتریان به فروشندگان و اتصال فروشندگان به عمده فروشان برای عرضه ی دقیق تر محصولاتشان در فروشگاه ها. - جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری