موشن فارست اولین پلتفرم تولید آنلاین محتوای ویدیویی انیمیشن و موشن گرافیک است.
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) ایده اصلی موشن فارست ارائه امکان تولید انواع محتوای ویدیویی انیمیشن و موشن گرافیک به کاربران بصورت آنلاین و اتوماتیک با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن است. ما در موشن فارست صحنه های انیمیشنی مختلفی را با دسته بندی موضوعی و در گروه های مختلف تولید و در اختیار کاربران قرار می دیم. کاربران با انتخاب صحنه های مورد نیاز خودشون و چینش آنها یک ویدیوی مرتبط با نیاز خودشون رو تولید می کنند. هر صحنه شامل پارامترهای ویرایش پذیری مثل تصاویر، رنگ ها، متون، موزیک، استایل و غیره است که دست کاربران را برای اختصاصی سازی ویدیو کاملا باز می گذارد. ارائه فضای ذخیره سازی ابری، ارائه پنل های اختصاصی و ... نیز از دیگر امکاناتی هستند که در نسخه اولیه و نسخه های آتی به مرور ارائه خواهند شد. دانشجوها، شرکت ها، سازمان ها، فروشگاه ها و حتی اشخاص می توانند برای مصارف مختلف از این سرویس استفاده کنن. از ویدیوهای تبلیغاتی گرفته تا ویدئوهای آموزشی و اسلایدشوهای شخصی در این سرویس قابل تولید می باشد. مدت زمان رندرینگ ویدیو نهایتا 3 دقیقه و هزینه تولید چیزی حدود 1 بیستم هزینه فعلی تولید ویدیو است. اندازه بازار بازار ویدیو بازار وسیعی است، چرا که اصولا ویدیو عنصر بسیار مهمی در عصر حاضر به شمار می رود. برای مصارف تبلیغاتی، بازاریابی، فرهنگ سازی، استفاده های شخصی و غیره از ویدیو استفاده های زیادی می شود. آمار و ارقام هم نشان دهنده رشد میزان استفاده از ویدئو هستند تا جائیکه شرکت سیسکو پیش بینی کرده تا سال 2020 حدود 80 درصد از ترافیک اینترنت کل دنیا را محتوای ویدیویی تشکیل خواهند داد. موشن فارست می تواند ابزار بسیار مناسبی برای شرکت ها و بخصوص شرکت های نوپا در اولویت اول و مجموعه های آموزشی، فروشگاه ها، اشخاص و ... باشد که این موضوع حجم بازار خوبی را برای این سرویس بوجود می آورد. بازار هدف بازار هدف موشن فارست تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ای هستند که امکان استفاده از وب اپلیکیشن ها را داشته باشند. اما سگمنت هایی که برای ابتدای راه هدف گذاری کرده ایم به ترتیب اولویت شرکت های نوپا، فروشگاه های کوچک هستند. چون امکاناتی که برای نسخه اول موشن فارست در نظر گرفته شده پاسخگوی نیاز این قشر خواهند بود. شرکت های نوپا، استارت آپها و فروشگاه ها و واحد های اقتصادی کوچک برای برندسازی به ابزارهای زیادی نیاز دارند که یکی از آنها لوگو انیمیشن یا آرم استیشن است. یعنی نمایش آرم یا نشانه با حرکت و موزیک که نشان دهنده سبک مجموعه و زمینه فعالیت آن باشد. ما در نسخه اول امکان تولید بیش از 70 مدل لوگو انیمیشن را با هزینه بسیار پایین فراهم آورده ایم تا پاسخگوی نیاز این کاربران باشیم. در نسخه دوم امکان تولید انواع ویدئو به سیستم اضافه خواهد شد که می تواند بازار هدف موشن فارست را بزرگ تر کند. روش درآمدزایی مدل های درآمدی موشن فارست: - ما به ازای هر رندر نهایی (گرفتن خروجی بدون واترماک و با کیفیت بالا از موشن فارست) مبلغی را از کاربر دریافت می کنیم. این در صورتی است که گرفتن خروجی به همراه واترمارک و در سایز کوچک برای کاربران رایگان است. - پکیج های اشتراکی نیز یکی از مدل های درآمدی موشن فارست هستند. اشتراک 1 ماهه، 3 ماهه، 6 ماهه و 1 ساله با آفرهای متنوع و ویژگی های مختلف که متناسب با نیاز کاربران مختلف با نیازمندی های مشخص طراحی شده اند. هزینه ها از جمله مهم ترین هزینه های موشن فارست هزینه تأمین زیرساخت سخت افزاری برای بحث رندرینگ ویدیو است. با وجود اینکه سیستم طوری توسعه داده شده که حتی با یک کامپیوتر شخصی هم بصورت کامل کار می کند اما برای بالاتر بردن سرعت تولید ویدیو و امکان ارائه سرویس موازی به کاربران بیشتر نیاز به سخت افزارهای قوی داریم که این مورد جزو هزینه های پروژه به شمار می رود. مورد مهم بعدی هزینه تولید صحنه های متعدد برای ارائه به کاربران است. جذب و تربیت کارآموزان مستعد در حوزه طراحی گرافیک و انیمیشن یکی از نقاط هزینه بر استارت آپ به حساب می آیند. اطلاع رسانی ما حداکثر سعیمون رو می کنیم تا بتونیم با کمترین هزینه و توسط خود محصول بهترین نتیجه رو در زمینه اطلاع رسانی داشته باشیم. با توجه به اینکه موشن فارست امکان تولید ویدیو را در صورتیکه واترمارک روی ویدئو زده شود رایگان می کند، کاربران بسیاری تمایل خواهند داشت که از این سرویس بصورت رایگان حتی با وجود واترمارک استفاده کنند. در نتیجه اشتراک گذاری ویدیوهای تولید شده در شبکه های اجتماعی و بسترهای گوناگون و با دیده شدن ویدیوها اطلاع رسانی مناسبی انجام خواهد شد. علاوه بر این مورد ما امکان معرفی کاربر و دریافت ویدئو رایگان (بدون واترمارک و با کیفیت اچ دی) را برای کاربران فراهم آورده ایم تا بتوانید با استفاده از متدهای هک رشد به میزان قابل توجهی سرعت رشد آگاهی مخاطبان از استارت آپ را افزایش دهیم. همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی، تمرکز روی تولید محتوای با کیفیت، فعالیت مستمر در راستای سئوی وبسایت و متدهای تبلیغاتی متعدد دیگر نیز در برنامه ما وجود دارند. مزیت رقابتی اصلی ترین مزیت رقابتی ما "مدت زمان بسیار کوتاه تولید ویدیو" و "هزینه بسیار پایین تولید" در مقایسه با تولید کلاسیک و اختصاصی ویدیو می باشد. مجموعه های و شرکت هایی که علاقمند هستند بصورت دوره های روزانه یا چند روزه محتوای ویدیویی تولید و از اون برای مصارف تبلیغاتی استفاده کنند می توانند نیاز خودشون رو با کمترین هزینه و سریع ترین زمان ممکن پاسخ بدن. چرا که تولید اختصاصی ویدیو به سبک سابق متوسط بین 15 تا 25 روز زمان خواهد برد و هزینه متوسط آن میانگین 2 میلیون تومان است. این دو مورد تا به امروز اصلی ترین مانع برای تولید محتوای با کیفیت ویدیویی برای کسب و کارها بوده است. دستاوردها ما موفق به توسعه موتور اختصاصی خودمون برای تولید ویدئو شدیم که با آخرین تکنولوژی های روز توسعه داده شده اند. ولی جدا از دستاوردهای فنی متعددی که تا به امروز داشته ایم، موفقیت در جمع کردن یک تیم پویا، خلاق و حرفه ای به نظر خودم مهمترین دستاورد موشن فارست بوده.