ریس موبیل به عنوان واحدسیار تفریحی ریس نت، درکنار پروژه تجهیزآموزشگاه های رانندگی،هدف ارائه بسترتفریحی آموزشی به وسیله شبیه سازرانندگی رادنبال می کند.
ریس موبیل به عنوان واحدسیار تفریحی ریس نت، درکنار پروژه تجهیزآموزشگاه های رانندگی،هدف ارائه بسترتفریحی آموزشی به وسیله شبیه سازرانندگی رادنبال می کند.
نقص های سیستم آموزش رانندگی در کنار هزینه های بالای آن یکی از مشکلات کشور است. فنلاند به عنوان یکی از کشورهای دارای کمترین تصادفات رانندگی، فرآیند آموزش به متقاضیان گواهینامه را از نوجوانی آغاز می کند که در ایران خلاء این بخش دیده می شود. از طرفی رانندگان حرفه ای نیز برای تمرینات خود با مشکل هزینه های بالای اتومبیل های مسابقه روبرو هستند. راه حل ریس نت برای مشکلات فوق، استفاده از شبیه سازهای رانندگی اکونومی با قابلیت آموزش گروهی است. برای این منظور دو پروژه در دستور کار تیم ریس نت قرار داد: 1- ورود شبیه ساز به سیستم آموزش رانندگی کشور جهت افزایش سطح مهارت های متقاضیان گواهینامه و کاهش هزینه های آموزش 2- ریس موبیل یا واحد سیار ریس نت که برای استفاده تفریحی - آموزشی در مدارس و مراکز تجمع طراحی شده است. اندازه بازار این بخش به زودی تکمیل خواهد شد. بازار هدف تجربه 10 ساله ریس نت در کنار مطالعات بازار منجر به تشخیص سه نیاز تفریحی، آموزشی، تفریحی آموزشی شده است که مخاطبان بر اساس نوع نیاز خود به چهار دسته زیر تقسیم می شوند: 1- دانش آموزان - نیاز تفریحی آموزشی 2- خانواده ها - نیاز تفریحی 3- متقاضیان گواهینامه رانندگی - نیاز آموزشی 4- رانندگان حرفه ای و علاقه مندان به مسابقات اتومبیل رانی - نیاز آموزشی برای گروه های 1 و 2 پروژه ریس موبیل تعریف شده است. برای گروه 3 شبیه ساز رانندگی مناسب آموزشگاه های رانندگی تعریف شده است. برای گروه 4 علاوه بر استفاده از ریس نت، پروژه ریس موبیل نیز قابل استفاده است که با حضور ریس موبیل در حاشیه پیست های اتومبیل رانی می توان نیاز این دسته را برآورده کرد. روش درآمدزایی کسب درآمد در هر دو پروژه آموزشگاهی و ریس موبیل از طریق دریافت هزینه خدمات از مشتری صورت می گیرد. هزینه خدمات به صورت نفر/ساعت محاسبه می شود. هزینه ها بر اساس جدول جریان های درآمدی و هزینه کرد پروژه های فوق، برای فاز اول هر دو پروژه آموزشگاهی و ریس موبیل (سال اول) مبلغ 400 میلیون تومان هزینه لازم است که با در نظر گرفتن درآمد ها، پروژه در 13 ماه به نقطه سر به سر میرسد. اطلاع رسانی در کنار استفاده از شبکه های مجازی و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی دو روش زیر مد نظر قرار دارد: 1- طراحی بدنه ریس موبیل برای جذب توجه مخاطبین در محیط ها و مراکز توریستی 2- همکاری با سازمان ها و ارگان هایی نظیر شهرداری برای حضور در رویدادها، نمایشگاه ها و مراکز تجمع مزیت رقابتی 1- هزینه های پایین : به دلیل طراحی اکونومی سیستم، سایر رقبا نمی توانند در محدوده قیمت خدمات پروژه ها به مشتری ارائه خدمت نمایند. 2- سیار بودن 3- ارائه آموزش های تخصصی توسط مربیان مورد تایید هیات اتومبیل رانی و موتورسواری خراسان رضوی 4- ارائه همزمان محتوای تفریحی و محتوای آموزشی بسته به نیاز مخاطب 5- تجربه 10 ساله تیم ریس نت 6- 21 نمایندگی فعال ریس نت در سراسر کشور دستاوردها 1- ثبت ایده ریس نت در فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری کشور 2- اخذ نمایندگی نرم افزار شبیه ساز LFS هلند و در حال مذاکره برای اخذ نمایندگی نرم افزار روسی 3-تفاهم نامه سه جانبه اتحادیه محصولات فرهنگی مشهد، شتابدهنده کسب و کار فردوسی و هیات اتومبیل رانی و موتورسواری خراسان رضوی 4- رونمایی از ریس موبیل در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و ترافیک مشهد