سامانه هوشمند ناپ سامانه ای مبتنی بر وب و اپ موبایل بوده که با محتواهای الکترونیکی تعاملی به آموزش شاخههای مختلف علوم به کودکان و نوجوانان می پردازد طرح کسب و کار
ایده اصلی (مشکل / راه حل)
حوزه های آموزشی گروه کودک و نوجوان را می توان به دو دسته کلی زیر تقسیم نمود:
1) آموزش مفاهیم مرسوم مطابق کتب درسی
2) آموزش مفاهیم مرتبط با خلاقیت، ایده پردازی، کارآفرینی، تکنولوژیهای نوین و ... به قصد تربیت نیروی خلاق،کارآفرین و متخصص
طبق آخرین سرشماری کشور جامعه هدف حدود 17 میلیون نفر می باشد.امروزه در کشور مرجعی جهت تدوین آموزشهای استاندارد به این جامعه هدف به قصد تربیت نیروی خلاق،کارآفرین و متخصص وجود ندارد.
سامانه یادگیری الکترونیکی هوشمند ناپ به قصد تهیه آموزشهای استاندارد در دو بخش فوق الذکر در قالب محتواهای الکترونیکی در دو بخش زیر طراحی شده است.
1) محتوای الکترونیکی
2)سامانه هوشمند یادگیری
در این سامانه حجم زیادی از محتواهای الکترونیکی تعاملی طبق دسته بندیهای زیر تمامی حوزه های موردنیاز آموزش گروه کودک و نوجوان را پوشش می دهد.
1)گروه سنی
2)موضوعهای 8گانه شامل دسته های علوم، ریاضی،مهارتهای کامپیوتر،مهارتهای زندگی،سلامت،جغرافیا،زبان،شناخت محیط
3)کتب درسی
اندازه بازار
جامعه هدف حدود 17 میلیون نفر می باشد. در حال حاضر سناریوی اولیه بیش از هزار محتوای الکترونیکی آماده گردیده و امکان تهیه چندهزار محتوا وجود دارد.
بازار هدف
بازار این محصول به دو صورت می باشد:
۱- گروه سنی کودک و نوجوان در سطح کشور از سن 6 تا 18 سال که حدود 17 میلیون نفر می باشد. این گروه به عنوان استفاده کننده اصلی از محتواهای آموزشی این سامانه شناخته می شوند.
۲- افرادی که می توانند با تولید محتوا مطابق استانداردهای سامانه علاوه بر کسب درآمد به گسترش آموزش کمک نمایند.
روش درآمدزایی
محتواهای الکترونیکی بر بستر وب و اپ موبایل در اختیار گروه هدف قرار می گیرد. به دلیل تعداد بالای محتواهای در دسترس طبق مذاکرات اولیه صورت گرفته با شرکتهای وابسته به اپراتورها، هدف اینست که ضمن مشارکت با اپراتورها، محتواها بصورت رایگان در اختیار جامعه هدف قرار گیرد و درآمد حاصل بصورت "ترافیک اینترنت مصرفی" از سوی اپراتور موردنظر محاسبه گردد.
هزینه ها
1-هزینه خرید تجهیزات
2-هزینه دیتاسنتر
2-هزینه آموزش نیروهای کار
3-حق الزحمه نیروها
۴-هزینه راه اندازی اپ و وبسایت
اطلاع رسانی
بازاریابی اینترنتی به ۷ بخش زیر تقسیم می شود:
۱) بهینه سازی برای موتورهای جستجو
۲) بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
۳) بازاریابی محتوایی
۴) بازاریابی شبکه های اجتماعی
۵) تبلیغات کلیکی یا PPC
۶) بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش
۷) بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
۸) استفاده از زیرساخت های اپراتورها(همراه اول و ایرانسل) برای تبلیغات
مزیت رقابتی
ویژگی های سامانه یادگیری الکترونیکی هوشمند ناپ
1.عدم وجود سیستم مشابه در کشور
2. سیستم توصیه گر آموزشی برای هدایت جهت دار یادگیرنده
3. بررسی روند یادگیری یادگیرنده
4. آموزش تعاملی برای بالا بردن سطح یادگیری
5. استفاده از روش های یادگیری مشارکتی
۶. طراحی و تولید محتواهای الکترونیکی در قالب های جدید و متناسب با گروه کودک و نوجوان
۷. استفاده از قالب های جدید برای ارايه محتوا (محتوای تعاملی، آموزش در قالب بازی و انیمیشن سازی
۸. آموزش یک محتوا در چندین قالب مختلف
دستاوردها
محصول ما در مرحله ایده و تولید اولیه در بخش تحقیق و توسه شرکت قرار دارد.