نیاز به سرمایه در گردش برای آغاز تولید، مارکتینگ و فروش محصول هولتر مانیتور قلب شرکت که مجوز لازم را از اداره کل نظارت وزارت بهداشت اخذ نموده میباشیم. طرح کسب و کار
ایده اصلی (مشکل / راه حل)
هدف کاربردی وسیله:
هولتر مانیتور (Holter Montor) دستگاه قابل حمل ثبت پیوسته ضربان قلب است. برخی از آریتمیهای قلبی با فواصل زمانی زیاد روی میدهند لذا معمولاً در زمان مراجعه به پزشک دیده نمیشوند. در این موارد پزشک از هولتر مانیتور استفاده میکند. سیگنالهای قلبی در هولتر ثبت و با قرائت اطلاعات ثبت شده توسط نرمافزار هوشمندی که توانایی شناسایی آریتمیهای قلبی را دارد، پزشک میتواند از وجود آریتمی و نوع آن آگاه شود.
شرح اصول عملکرد وسیله:
نوار قلب بیمار توسط هولتر به صورت شبانه روزی و پیوسته در خارج از مرکز درمانی و در حین فعالیت، استراحت و زندگی روزمره بیمار، ضبط میشود. بیمار پس از 24 ساعت به درمانگاه تخصصی قلب بازگشته و در آن جا کارشناس درمانی دستگاه هولتر را به یک رایانه متصل میسازد که نرم افزار ویژه هولتر، ضمن استفاده از االگوریتمهای نرم افزاری خود، اطلاعات ثبت شده در هولتر را آنالیز و قسمتهای مهم آن را بهصورت نوار قلب نشان میدهد. بخش نرم افزار هولتر از اهمیت به سزایی برخوردار است و تکمیل کننده فرآیند تشخیص بیماری میباشد.
اندازه بازار
هولتر هنوز بطور جدی در ایران نفوذ نکرده است و نیاز به این محصول خصوصا در مراکز استانها و شهرستانها وجود دارد.
تخمین بازار این محصول که بازار هدف آن مطب پزشکان قلب، کلینیکهای تخصصی قلب، و بیمارستانها هستند حدود 2200 سخت افزار است. با فرض فروش متوسط دو سخت افزار به هر مرکز درمانی حدود نصف این تعداد هم بازار نرم افزار هولتر خواهد بود.
بازار هدف
مطب پزشکان قلب
کلینیک ها و درمانگاههای قلب
بیمارستانها
روش درآمدزایی
فروش مستقیم
فروش با همکاری بانک (ارائه وام به مشتری توسط بانک همکار که با احتساب تخفیف کوچک توسط ما، مشتری و بانک و همچنین شرکت ما همه راضی باشند)
مدل فروش مستقیم، و مدل لیزینگ سخت افزار (واگذاری با قیمت تمام شده و دریافت حدود 50% درآمد خدمات هولتر به ازای ارائه خدمات گزارش دهی نرم افزار به مشتری)
هزینه ها
1) هزینه تولید شامل واردات قطعات الکترونیک (Bill of Material)
2) هزینه تولید و مونتاژ (برونسپاری تولید بوردهای الکترونیک و مونتاژ بخش عمده قطعات) و همچنین هزینه مونتاژ نهایی و کنترل کیفیت محصول نهایی داخل شرکت (فضای مورد نیاز حدود 50 متر مربع)
3) تکمیل فرآیند اخذ استاندارد بین المللی محصول و تولید شامل Iso13485 و CE اروپایی (که البته امکان و مجوز صادرات را هم برای ما فراهم میکند)
4) هزینه ثابت نیروهای انسانی شامل: پرسنل تولید (حدود 3 نفر)، بازاریابی و فروش (حدود 3 نفر)، و خدمات پس از فروش (2 نفر)
اطلاع رسانی
1) ارائه و تبلیغ مستقیم محصول در مکانهای مشتریان (مطبها و غیره) خصوصا برای مراکز استان
2) ارسال بسته های تبلیغات بصورت پستی
3) حضور بصورت غرفه تبلیغاتی و فروش در کنگره های سالانه متخصصین قلب و ارائه محصول بصورت سمینار و معرفی مشخصات و کیفیت بالای آن به پزشکان
مزیت رقابتی
1) وجود کارایی فنی یکسان و بعضا مشابه نسبت به رقبا (بطور مثال مدت زمان طولانی امکان ضبط و ثبت سیگنال قلب تا چند روز با یک بار شارژ باتری)
2) نرم افزار بسیار کارا با امکان استفاده ساده برای کاربر
3) قیمت نازلتر از محصول خارجی (حدود 60 درصد مشابه خارجی)
دستاوردها
بعنوان محصول برگزیده Tech Day از میان محصولات پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال 1396 برگزیده شدیم.