اسمارتی پات

استارتاپ اسمارتی پات فعال در زمینه اینترنت اشیا با تمرکز بر گلدان هوشمند و هدف نگهداری بدون دغدغه از گیاهان و افزایش طول عمر آنها می‌باشد.

استارتاپ اسمارتی پات فعال در زمینه اینترنت اشیا با تمرکز بر گلدان هوشمند و هدف نگهداری بدون دغدغه از گیاهان و افزایش طول عمر آنها می‌باشد.
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) نگهداری و پرورش گیاهان موجب شادابی و سرزندگی محیط می‌شود اما مشغله های روزمره، سفرهای طولانی مدت و عدم آگاهی از شرایط مناسب برای رشد گیاه، مانع از نگهداری صحیح از آنها می‌شوند. راه حل ما برای رفع این مشکل گلدان هوشمند می‌باشد. گلدان هوشمند امکان نگهداری و مراقبت پیوسته از گیاهان آپارتمانی، زینتی و خوراکی را با قابلیت آبیاری هوشمند، نمایش شرایط محیطی از جمله نور، دما و رطوبت خاک و هم‌چنین نورپردازی تزئینی زیبایی، سلامت و طول عمر گیاه را دوچندان می‌کنند؛ بنابراین امکان پرورش گیاه در هر فصلی، بدون نیاز به دانش خاص و دغدغه های مربوط به نگهداری از آنها فراهم می‌شود و زندگی های امروزی با زیبایی هرچه تمام از سرزندگی و نشاطی و هوای سالم تولیدشده توسط گیاهان بهره‌مند می‌شوند. اندازه بازار طبق آمار ارائه شده در سایت statista و استفاده از نرخ GDP در کشور ایران، حجم بازار اینترنت اشیا در کشاورزی به 105 میلیون دلار در ایران خواهدرسید. کشاورزی خانگی 14 میلیون دلار از این بازار را شامل میشود.اسمارتی‌پات درنظر دارد با تنوع محصولات مختلف و گسترش کانال‌های فروش مستقیم و آنلاین خود 2میلیون دلار از این بازار را به خود اختصاص دهد. همچنین با توجه به آمار اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، تعداد خانوارهای ایران 24 میلیون است که 7 میلیون خانوار از این تعداد متعلق به سه دهک پردرآمد هستند. با توجه به متوسط هزینه ی هر خانوار برای خرید گلدان و احتساب تورم 20%، حجم بازار 720 میلیارد تومان محاسبه می شود. از سوی دیگر بازار اسمارتی پات به داخل کشور محدود نمی‌شود و کشورهای منطقه منا نیز پتانسیل بالایی برای ورود دارند که با نگاه سخت‌گیرانه، از آوردن این حجم بازار در اینجا چشم‌پوشی شده‌است. بازار هدف بر اساس بخش مشتریان تعریف شده و هم‌چنین اعتبارسنجی های صورت گرفته، خانوارهای سه دهک بالای جامعه که علاقمند به نگهداری از گیاهان در منزل هستند و هم‌چنین به استفاده از وسایل هوشمند علاقه دارند، بازار اختصاصی این محصول را تشکیل داده‌اند. تاکنون فروش محصول در فروشگاه‌های دکوراسیون داخلی و لوازم تزئینی منزل، گل‌فروشی های مطرح در شهرهای بزرگ و مراکز خرید از استقبال مردم با سطح درآمد متوسط روبه بالا واقع شده‌است. روش درآمدزایی از طریق فروش طرح های متنوع از گلدان‌های هوشمند که مناسب برای نگهداری از گیاهان زینتی و آپارتمانی هستند و هم‌چنین فروش گلدان‌های هوشمند برای نگهداری از سبزیجات خانگی و بسترهای رشد مخصوص سبزیجات خوراکی که در این نوع از گلدان‌های هوشمند قابلیت جایگذاری دارند، در اینجا برای روشن شدن موضوع می‌توان گلدان هوشمند پرورش سبزیجات را به پرینتری تشبیه کرد که پس از خرید آن می‌توان کارتریج های متنوعی (بسترهای رشد مخصوص سبزیجات خوراکی) برای پرورش و نگهداری از سبزیجات مختلف خریداری کرد و بدین ترتیب هر مشتری پس از خرید یک گلدان هوشمند ممکن است چندین بستر متفاوت برای پرورش سبزیجات مختلف خریداری نماید. هزینه ها هزینه های سرمایه گذاری به تفکیک هزینه های سرمایه‌ای، عملیاتی، تبلیغاتی و نیروی انسانی پیش بینی شده در مجموع 308میلیون تخمین زده می‌شوند.این هزینه برای رسیدن به نقطه سربه‌سر لازم است و پس از آن درآمدهای کسب و کار می‌توانند هزینه های پیش بینی شده تا سال پنجم را پوشش دهند. هزینه های سرمایه‌ای شامل تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، لوازم اداری و تجهیزات دیجیتال می‌باشد. هزینه‌های عملیاتی شامل اجاره دفتر، حمل و نقل، انبار، اجاره کارگاه و هزینه های ساخت محصول و قالب و تجهیزات آنها است. هزینه تبلیغاتی شامل شبکه‌های اجتماعی، سئو سایت، اینفلوئنسر، تبلیغات محیطی، تبلیغات کلیکی، شرکت در نمایشگاه‌ها، بهبود سایت، غرفه فروش و برگزاری رویداد می‌باشد. اطلاع رسانی با توجه به بخش مشتریان تعریف شده، که مردم دارای سطح درامد متوسط رو به بالا، علاقمند به نگهداری از گیاهان و افزایش زیبایی محیط از این طریق هستند و معمولا به تکنولوژی روز و محصولات هوشمند نیز علاقه دارند، اولین گام برای ورود به بازار از طریق گل‌فروشی های مطرح در تهران و اصفهان نظیر گل زعیم، باغ گل نسترن و گل سنگ برداشته شده است. در ادامه همکاری با فروشگاه‌های لوازم دکوراتیو و طراح دکوراسیون داخلی نظیر هوم سنترو و فاخته، کانال فروش قدرتمند دیگری است؛ بنابراین گسترش این کانال های فروش مستقیم و حضور در رویدادها و نمایشگاه های مرتبط برای معرفی محصول به بازار یکی از استراتژی های ورود به بازار می‌باشد. از طرف دیگر فروش از طریق کانال های آنلاین نظیر دیجی کالا، سایت اسمارتی پات و ایده هاب و شبکه های اجتماعی و گسترش تبلیغات برای شناساندن محصول به بازار جنبه دیگری از استراتژی های ورود به بازار را تشکیل می‌دهد. مزیت رقابتی به طور کلی گلدان های هوشمند تولیدی اسمارتی پات قابلیت نگهداری از هر گیاهی، بدون محدودیت در نوع بستر کشت و گیاه، و آبیاری هوشمند را فراهم‌کرده‌است. دسته بندی محصولات مشابه: دسته اول وسایل اندازه گیری و نمایش شرایط گیاه هستند در حالیکه اسمارتی پات علاوه بر اندازه‌گیری و نمایش اطلاعات با ایجاد امکان آبیاری هوشمند می‌تواند با نگهداری درست از گیاه، سلامت و زیبایی گیاه را حفظ کنند. دسته دوم گلدان‌های خودآبیار اند که فقط امکان پرورش گیاهانی که در بسترهای مخصوصی به فروش می‌رسند را دارا هستند و در ساختار کلی تفاوت عمده با گلدان‌های اسمارتی‌پات که در آنها هوشمندی و تطبیق پذیری با شرایط محیطی لحاظ شده‌است، وجود دارد. در مقایسه با آنها گلدان های الماس و صدف اسمارتی پات نیاز به بستر خاصی برای گیاهان ندارند. دسته سوم با آبیاری اتوماتیک و بسترخاک مخصوص از گیاهان خاصی نگهداری می‌کنند که در مقایسه با آنها محصولات اسمارتی پات با توجه به دکوراتیو بودن و آبیاری هوشمند بازار هدف متفاوتی را اتخاد نموده‌اند. طراحی دکوراتیو گلدان هوشمند با توجه به سلیقه‌ی مردم ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شده‌است. دستاوردها لانچ دو نوع محصول تجاری و فروش موفق و هم‌چنین همکاری با فروشگاه های دکوراسیون مطرحی نظیر هوم سنترو، دورینو و فاخته، گل‌فروشی های بزرگ نظیر گل سنگ و باغ گل نسترن و مراکز خرید و سایت دیجی کالا از دستاوردهای استارتاپ اسمارتی پات در بازه‌ی فعالیت خود است. از دیگر دستاوردهای تیم می‌توان به انتخاب اسمارتی پات به عنوان یکی از تیم های برگزیده برای حضور در نمایشگاه جیتکس دبی 2018، حضور در نمایشگاه تهران هوشمند و جذب 21000نفر دنبال کننده‌ی فعال در اینستاگرام اسمارتی پات اشاره کرد. لازم به ذکر است که ثبت طرح صنعتی دو گلدان هوشمند الماس و صدف اسمارتی پات و ثبت اختراع گلدان هوشمند صدف در دست بررسی و داوری می‌باشد.

آوافیکس

آوافیکس

  • سرویس تعمیرات موبایل در محل
کاشی و سرامیک خورشیدی

کاشی و سرامیک خورشیدی

  • در این پروژه ما با توجه به تکنولوژی موجود برای تولید در ابعاد صنعتی و ...
هودین

هودین

  • هودین یک سرویس آنلاین پرینت سه بعدی ایرانی است مدل خود را در وب سایت ...