بازار اینترنتی ایران تیمچه

ایران تیمچه این امکان را برای تمام افرادی که کالایی جهت فروش دارند فراهم آورده تا محصول خود را براحتی و بدون هزینه از شهر خود به سراسر کشور بفروشند

ایران تیمچه این امکان را برای تمام افرادی که کالایی جهت فروش دارند فراهم آورده تا محصول خود را براحتی و بدون هزینه از شهر خود به سراسر کشور بفروشند
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) ایران تیمچه در راستای مبارزه با اجاره بهای املاک تجاری، حمایت از مشاغل خانگی و نیز رونق کسب و کار تمام مغازه داران سطح کشور اقدام به ارایه فروشگاه های مجازی رایگان به عموم مردم می نماید تا بدین وسیله علاوه بر رونق کسب و کار و افزایش فروش مغازه داران، افرادی که توان اجاره مغازه نداشته و یا محصولی در منزل تولید می کنند و بدنبال راهی برای فروش آن هستند بتوانند فروشگاه مجازی برای خود تاسیس کنند و محصولات خود را با نام و برند خود به سراسر کشور بفروشند. از طرفی، دیگر هر شخصی نیازی به ساخت یک وبسایت برای عرضه و فروش محصولات خود نخواهد داشت و به طبع نگرانی ها و هزینه های نگهداری سایت برای بسیاری از افراد مرتفع خواهد گشت. اندازه بازار از آنجاییکه ایران تیمچه خریدار را به فروشنده متصل می نماید اندازه بازار ایران تیمچه از دو بعد تعداد فروشندگان و تعداد خریداران بررسی می گردد: 1)تعداد فروشندگان:در سال اول طرح تلاش می شود حداقل 20 فروشنده فعال جذب شود اما در مراحل بلوغ این تعداد کاملا نامحدود و به اندازه تمام فروشندگان سرتاسر کشور (مغازه دار و یا بدون مغازه) که حداقل دانش استفاده از اینترنت، کامپیوتر و یا گوشی هوشمند را داشته باشند است. 2)تعداد خریداران: از آن رو که در مراحل اول تمرکز بر روی تقویت زیر ساخت های سایت و تامین کالا می باشد انتظار چندان زیادی در فروش نیست اما در مرحله بلوغ چون تمام اصناف کالایی بر روی ایران تیمچه موجود بوده و یا به روز رسانی خواهد شد و ایران تیمچه قادر به تامین هر کالایی است ،خریداران آن می توانند تمام مردم از سراسر کشور باشند پس تلاش می شود حداقل 25 درصد بازار انلاین کشور را به خود اختصاص دهد. بازار هدف بازار هدف اول: در سال اول می بایست حداقل 2 فروشگاه فعال از هر صنف جذب شود تا کالای لازم تامین گردد اما در مرحله بلوغ هدف جذب کلیه فروشندگان و صاحبان کالا از تمام اصناف کاری جهت افتتاح فروشگاه و عرضه محصولات خود در سایت می باشد. بازار هدف دوم: در مرحله اول پس از تامین حداقل کالای لازم ابتدا از افراد موجود در شبکه های اجتماعی ایران تیمچه دعوت می شود تا خریدهای خود را از سایت انجام دهند اما در مراحل بعدی پس از انجام تبلیغات مناسب اقدام به جذب عموم مردم جهت انجام خریدهای اینترنتی خود می گردد. روش درآمدزایی در آمد ایران تیمچه: 1-پورسانت فروش محصولات بر روی سایت بدین صورت که با فروش هر محصول روی سایت درصدی به عنوان کارمزد سایت از وجوه پرداختی کسر و الباقی به حساب فروشنده واریز می گردد.2-ارایه خدمات تبلیغاتی ویژه برای برخی فروشندگان3-ارایه خدمات تبلیغاتی ویژه برای برخی محصولات هزینه ها هزینه های پیش روی ایران تیمچه به شرح زیر می باشد: 1-هزینه های جذب تعدادی نیروی متخصص جهت توسعه و ارتقای طرح 2-هزینه های مربوط به تبلیغات سایت 3-هزینه های تهیه مکانی به عنوان مرکز فعالیت 4-هزینه های توسعه زیر ساخت های سخت افزاری طرح 5-هزینه های توسعه زیر ساخت های نرم افزاری طرح اطلاع رسانی تعدادی از روش های بازاریابی مناسب برای طرح در زیر لیست شده اند: 1- استفاده گسترده از فضای مجازی 2-استخدام بازاریاب ثابت 3-فراخوان جذب بازاریابهای موقت پورسانتی 4-تبلیغات از طریق روزنامه 5-تبلیغات تلویزیونی مزیت رقابتی ایران تیمچه به نحوی طرح ریزی شده است که عام المنفعه باشد یعنی هر شخصی می تواند در ان به راحتی برای خود یک فروشگاه افتتاح کند و کسب درامد داشته باشد و چون در این بین فروشندگان هستند که بیشترین نفع را می برند خود می توانند عواملی جهت موفقیت طرح و جلوگیری از شکست آن شوند. همچنین افتتاح فروشگاه کاملا رایگان ، بسیار آسان ، با کمترین پیچیدگی و بدون نیاز حضوری می باشد. مهم تر از همه اینکه ایران تیمچه بدلیل ساختاری که دارد بسیار کم هزینه تر از رقبای خود می باشد و چون نیازی به تامین و تجهیز انبارهای بزرگ،سیستم انتقال کالای انحصاری و نیز پرسنل اضافی ندارد قدرت بیشتری در اعمال کمیسیونهای بسیار پایین تر از رقبا بر روی محصولات سایت دارد.