پودر منعقد کننده خون

پودر منعقد کننده خون، شدیدترین خونریزی ها را در کمتر از یک دقیقه متوقف می نماید و در بخش آنژیوگرافی قلب، دیالیز، اورژانس، میادین جنگ و... کاربرد دارد.

پودر منعقد کننده خون، شدیدترین خونریزی ها را در کمتر از یک دقیقه متوقف می نماید و در بخش آنژیوگرافی قلب، دیالیز، اورژانس، میادین جنگ و... کاربرد دارد.
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) نیاز و تقاضا در بازار: قیمت بالای محصول وارداتی، دشواری واردات هنگام تحریم، عدم امکان استفاده از این محصول به صورت فراگیر در کشور بدلیل قیمت بالای نمونه خارجی علیرغم وجود تقاضا پودر منعقد کننده خون امکان توقف شدیدترین خونریزی ها را در کوتاه ترین زمان ممکن دارا می باشد. امکان استفاده از این محصول در کلیه مراکز بیمارستانی، اورژانس، هلال احمر و همچنین در کلیه مراکز نظامی امکان می باشد اما هم اکنون بدلیل قیمت بالای این محصول وارداتی آن صرفاً در اتاق های عمل و بعد از آنژیوگرافی قلب مورد استفاده قرار می گیرد که در صورت تولید این محصول در داخل کشور با قیمت مناسب، امکان کاربرد بیشتر آن وجود دارد. اندازه بازار سالیانه 50 هزار عمل آنژیوگرافی (آمار سال 95) در کشور انجام می گیرد که در سال 96 این عدد به 60 هزار مورد در سال رسیده است. از آنجا که هم اکنون بعد از آنژیوگرافی، از بسته های سه گرمی (قیمت 50 هزار تومان) این محصول وارداتی استفاده می شود (این قیمت با تخصیص ارز دولتی به اقلام دارویی می باشد در حالی که قیمت این محصول در سال 94، 80 هزار تومان بوده است. مستندات موجود است) می توان مصرف 150 کیلویی سالیانه آن را صرفاً در بخش آنژیوگرافی تخمین زد. پیش بینی می شود در سال اول 10 درصد بازار به محصول تولیدی اختصاص یابد. لازم به ذکر است که این برآورد صرفا در بخش کاربرد این محصول در بخش آنژیوگرافی است و مطمئنا در صورت بازاریابی امکان فروش این محصول در دیگر بخش های ذکر شده مانند اورژانس، هلال احمر و... وجود دارد. بازار هدف کلیه مراکز بیمارستانی، اورژانس، هلال احمر، جعبه های کمک های اولیه و همچنین مراکز نظامی در سال اول بهتر است تمرکز بیشتر در بخش نظامی باشد زیرا بازاری بزرگ و بی رقیب می باشد و امکان صادرات این محصول به کشورهای سوریه، عراق، یمن و... وجود دارد. در حالیکه برای رقابت با محصولی که هم اکنون در بخش آنژیوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد نیاز به صرف هزینه مالی جهت معرفی و تغییر نظر بیمارستان های کشور جهت خرید محصول داخلی می باشد. روش درآمدزایی با فروش مستقیم کالا درآمدزایی صورت خواهد پذیرفت. هر چه میزان فروش بیشتر باشد، میزان درآمد بیشتر خواهد بود. مدل کسب و کار B2G هست زیرا بیشتر مشتری های بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی هستند. هزینه ها هزینه مربوط به احداث شرکت دارویی با استاندارهای مورد تایید سازمان غذا و دارو می باشد. برآورد هزینه دقیق منوط به نوشتن طرح کسب و کار شرکت ویژه محصول دارویی است. محل احداث پروژه، ساختمان، تاسیسات، قیمت تجهیزات از زمان شروع پروژه تا پایان آن، قیمت دلار در طول انجام پروژه، مجوزهای مورد نیاز اداره صنایع، سازمان غذا و دارو، حق انشعاب آب، برق، گاز و... اطلاع رسانی - مراجعه مستقیم به مراکز نظامی کشور و معرفی محصول و ویژگی های آن -تبلیغات در مراکز بیمارستانی، داروخانه ها و... - معرفی نمونه با بسته بندی مناسب جهت بکارگیری در جعبه های کمک های اولیه به اورژانس، هلال احمر مزیت رقابتی از آنجایی که این محصول به صورت کاملا بومی و با استفاده از امکانات و مواد اولیه ای که هم اکنون در کشور وجود دارد تولید می شود از اینرو با قیمت کمتر نسبت به نمونه خارجی (نصف قیمت نمونه خارجی) امکان تولید دارد. مزیت رقابتی دیگر این هست که امکان تولید آن در هر زمان وجود دارد و تحت تاثیر قیمت دلار و تحریم و... نمی باشد. مزیت رقابتی این محصول:قیمت کمتر، کیفیت مشابه، همیشه در دسترس دستاوردها مقاله برتر همایش ملی پدافند غیرعامل دریایی