اپیک

تیم ما توانایی اینو داره تا با استفاده از هوش مصنوعی، رفتارهای مشتری رو در هر مکانی تحلیل و بر اساس اونها نتیجه گیری کنه.

تیم ما توانایی اینو داره تا با استفاده از هوش مصنوعی، رفتارهای مشتری رو در هر مکانی تحلیل و بر اساس اونها نتیجه گیری کنه.
تقریبا تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید نیاز به تحلیل و شناختن رفتارهای مشتری در موقعیت های گوناگون رو دارن. از طرفی با رشد روز افزون فروشگاه های زنجیره ای، این مجموعه ها امکان مقایسه دقیق بین شعب مختلفشون و بررسی عملکرد اونها رو ندارن. اما الان میتونن با استفاده از سیستم های ما، که بر پایه هوش مصنوعی(AI) و هوش تجاری(BI) طراحی شده اند این مشکلات رو برطرف کنن.محصولی رو داریم که میتونه روی رفت و آمد کنترل داشته باشه و افراد رو شمارش کنه. با این ویژگی میتونن آمار دقیقی از تعداد مشتریان در بازه های زمانی مختلف داشته باشن و از این طریق میتونن پیک های کاری رو بدست بیارن یا اینکه با برنامه مارکتینگ مقایسه اش کنن. سیستم دیگه ای رو داریم که میتونه میزان نقاط پرتراکم و کم تراکم رو مشخص کنه و الگوی حرکتی مشتریان رو بدست بیاره. از این طریق میشه تصمیم گیری های بهتری رو برای چیدمان فروشگاه گرفت.یا سیستمی رو داریم که میتونه احساسات مشتری رو بسنجه.خروجی تمامی این سیستم ها در یک پنل یکپارچه و با بهره گیری از یادگیری ماشین به مدیران کسب و کار ارائه میشه که با استفاده ازش میتونن تصمیمات بهتری اتخاذ کنن. اندازه بازار بازار جهانی تحلیل ویدیوئی(Video Analytic) در سال 2018 حدود 1.7 میلیارد دلار برآورد شده. محصولات ما بیشتر در صنعت retail مورد استفاده قرار میگیرن که این حوزه بیش از نیمی از بازار تحلیل ویدیوئی رو در برگرفته، یعنی حدود 850 میلیون دلار. اگر ایران رو 1 درصد از این بازار در نظر بگیریم، یک بازار 8.5 میلیون دلاری، معادل 110 میلیارد تومان در دسترس ما قرار داره.جا داره اضافه کنم نرخ رشد مرکب سالانه(CAGR) این بازار 22.8% محاسبه شده که از آینده روشن اون خبر میده. بازار هدف محصولات و سرویس های ما در هرمکانی که مشتری محور یا کاربر محور باشه، اعم از فروشگاه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها، مراکز تفریحی، رستوران ها، کافه ها و ... استفاده بشه. اما تمرکز اصلی ما در حال حاضر معطوف به فروشگاه های زنجیره ای هستش. طبق آمار اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای، 84 مجموعه در سراسر کشور وجود داره که بیش از 3000 شعبه رو دارا هستن(البته از اونجایی که اتحادیه تازه تاسیس هستش، آمار برآوردی ما حدود 20% بیشتر از آمار این اتحادیه است). هدف ما به دست آوردن 2 درصد از این فروشگاه ها(60 شعبه) تا پایان سال 98 هست که درآمدی بالغ بر 1.2 میلیارد تومان رو برامون به ارمغان میاره. پیش بینی میکنیم در پایان یک دوره 2 ساله، توانسته باشیم سهممون رو از این بازار به میزان 20 درصد افزایش داده باشیم. روش درآمدزایی در آمدهای ما به سه بخش تقسیم میشن: 1) فروش محصولات: هر یک از محصولات ما به شکل جداگانه یا باندل به فروش میرسن و خریداران اون محصول میتونن از داده های بدست اومده از اون محصولات استفاده کنن 2) هزینه پشتیبانی: پشتیبانی و خدمات پس از فروش رو به مدت یکسال رایگان در نظر گرفتیم، اما بعد از گذشت این مدت خریدار بیاد برای سرویس های پشتیبانی هزینه پرداخت کند. 3) خدمات ابری: در حالت پایه، خریدارن به ویژگی های کمی از پنل طراحی شده برای محصولات دسترسی دارن و امکاناتی مثل گزارش گیری های پیشرفته، خروجی های مختلف، تحلیل های انجام شده روی دیتا و... دسترسی ندارن. برای استفاده از این سرویس های ابری، پلن های مختلفی طراحی کردیم تا خریداران بسته به نیازی که به ویژگی های مختلف سرویس های ما دارن اونها رو انتخاب و هزینه هاش رو پرداخت کنن. هزینه ها عمده ترین هزینه ما مربوط به بخش نیروی انسانی است. در حال حاضر 7 نفر مشغول به کار در این تیم هستند که برای یکسال آنها 144 میلیون تومان هزینه نیاز است. در صورت رسیدن به میزانی بالاتر از سهم بازار پیش بینی شده، به حدود 5 نیرو جهت انجام امور پشتیبانی و فنی نیاز است که سالانه 100 میلیون تومان هزینه دربردارد. دیگر هزینه ها شامل خرید تجهیزات،تامین زیرساخت، مارکتینگ و... 60 میلیون تومان هزینه در بردارد. اطلاع رسانی از اونجایی که بازار ما به نوعی niche market محسوب میشه، اصلی ترین روش اطلاع رسانی ما برای معرفی محصولات و خدمات، ملاقات های حضوری با صاحبان کسب و کار و مدیران ارشد شون هست. باید با ارائه محصولات و سرویس هامون و نمایش دادن نمونه کارهای انجام شده به این افراد ارتباطات موثری رو برای فروش برقرار کنیم. همچنین خریداران میتونن در صورت داشتن امکانات لازم، سیستم های ما رو به مدت 30 روز رایگان در اختیار داشته باشن تا کاملا متوجه ویژگی های محصولات و سرویس های ما بشن. و در ادامه با شرکت در نمایشگاه های مرتبط، محصولاتمون رو به افراد مختلف معرفی میکنیم. مزیت رقابتی در مقایسه با رقبا، در برخی موارد قیمت مناسب تری داریم و در برخی دیگر دقت و کیفیت بالاتر. اما مهم ترین مزیت رقابتی ما بحث پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. هیچ یک از رقبای ما(که همگی خارجی هستن)، هیچگونه پشتیبانی و نمایندگی رسمی ای در ایران ندارند و محصولاتشون به صورت یک کالای مصرفی(نه خدماتی) در اختیار خریداران قرار میگیره. از اونجایی که این محصولات نیاز به کالیبراسیون و تنظیمات خاصی داره، هیچکدام از اون محصولات کارایی لازمه و دقت کافی رو ندارن. همچنین امکان دسترسی به سرویس های ارائه شده و داشبورد های اون محصولات رو ندارن (البته همه آنها داشبورد ندارن و تقریبا هیچکدوم داشبورد مبتنی بر هوش مصنوعی ندارن). دستاوردها اعضای تیم ما در شرق استان تهران و در شهرهای پردیس، دماوند و رودهن سکونت دارند. به همین دلیل در تابستان امسال اقدام به دریافت مجوز پذیرش در مرکز رشد فناوری نخبگان، واقع در پارک فناوری پردیس کردیم. از بین 77 طرح که برای مرحله مصاحبه پذیرفته شده بودند، 26 تیم به فضای اشتراکی(co-working) راه پیدا کردند که ما جز آنها بودیم. در نهایت و بعد از 10 هفته، 11 تیم موفق به دریافت عضویت در این مرکز شدند که ما، طبق گفته کارشناسان و داوران از تیم های برتر پذیرفته شده بودیم. در حال حاضر نیز در همین مکان(به دلیل سهولت دسترسی)فعالیت های خود را ادامه می دهیم. در حال حاضر ما با مجموعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه و برند jeanswest در حال تعامل هستیم و سیستم های ما در برخی شعب این فروشگاه ها نصب و در حال اجرا هستند. با این کار توانستیم بازخوردهای زیادی رو در جهت بهبود محصولات و خدماتمون رو از طرف این مجموعه ها دریافت کنیم.

کوئرا

کوئرا

  • جامعه برنامه نویسان ایران
پارس لب

پارس لب

  • پارس لب ارائه دهنده خدمات زیر ساخت موبایل به توسعه دهندگان .ارائه امکانات سمت سرور ...
اینفوگرامر

اینفوگرامر

  • اینفوگرامر بستری برای انجام پروژه‌های محتوای دیداری است؛ مانند اینفوگرافیک، موشن‌گرافیک، استاپ‌موشن، گزارش‌نویسی، پرزنتیشن، پوستر، ...