فراپوش ارائه دهنده بستری یکپارچه در تامین انواع پوشاک فرمهشاملبازاریابی گسترش پذیرشبکه کارگاه های تولیدیپلتفرم سایزگیری آنلاین و لاجستیک ارسال
فراپوش ارائه دهنده بستری یکپارچه در تأمین انواع پوشاک فرمه شامل بازاریابی گسترش پذیر شبکه کارگاه های تولیدی پلتفرم سایزگیری آنلاین و لاجستیک ارسال
بازار پوشاک فرم به دلیل گستردگی و تولید بر مبنای سفارش از قابلیت سودآوری بالایی برخوردار است. محصولات تولیدی ما شامل انواع فرم مدارس،مشاغل،اداری و البسه نظامی،بیمارستانی و ورزشی است. ما در زمینه فرم مدارس که اصلی ترین و سودآورترین شاخه ی این بازار است با این مشکلات مواجهیم : -پر هزینه بودن فرآیند بازاریابی حضوری -محدودیت ظرفیت تولید به دلیل وجود تخصص های متعدد برای تولید هر محصول و پایین بودن ظرفیت تیراژ تولیدی -نیاز به اختصاص یک محل توزیع در هر کدام از محدوده های فعالیت و اما راه حل ما : -ایجاد مکانیزم بازاریابی گسترش پذیر به معنای مهیا کردن امکان انجام کلیه فرآیندهایی که در بازاریابی به شکل حضوری انجام میشد در بستر آنلاین و غیرحضوری -شبکه سازی کارگاه های تولیدی بر اساس تخصص و ظرفیت تولید -طراحی پلتفرم سایزگیری آنلاین لباس فرم به همراه لاجستیک ارسال سفارشات نتایج حاصل از راه حل: -دسترسی با کمترین هزینه های سخت افزاری به کل بازار تهران و گسترش پذیری بیش از پیش فراپوش -تولید حجم و تنوع وسیعی از محصولات با کیفیت در کمترین زمان ممکن -کاهش وابستگی بازاریابی به منابع انسانی اندازه بازار حجم عمده بازار لباس فرم کل کشور به طور تقریبی بیش از ۲۶ میلیون نفر تخمین زده شده و در مشاغل و صنایع ذیل برآورد گردیده است : -دانش آموزان -نهادهای نظامی و انتظامی -صنعت خودرو -صنایع بزرگ فولاد و سیمان و پتروشیمی -ورزشکاران سازماندهی شده -جامعه پزشکی و بیماران و پرستاری و دانشجویی -شرکت های لبنی بزرگ -سازمان آتش نشانی -رستوران ها و هتل ها -سازمان هواپیمایی و بانک ها -شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این بین حجم کل بازار مدارس کشور ۱۴ میلیون نفر و دانش آموزان شهر تهران ۲٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر می باشد . حجم مالی بازار پوشاک فرم با توجه به آمار فوق در کل کشور رقمی بیش از ۴هزار میلیارد تومان در مورد بازار مدارس کل کشور بیش از هزار میلیارد تومان و در مورد مدارس شهر تهران ۱۷۵ میلیارد تومان در یک سال است. منابع آمارهای فوق از وبسایت مرکز آمار ایران وبسایت وزارت آموزش و پرورش و همچنین وبسایت های رسمی نهاد ها د مجموعه های ذکر شده به عنوان برخی از شاخص ترین مجموعه ها و همینطور سایت ویکی پدیا بوده و مربوط به بازه سال های ۹۵ الی ۹۷ می باشد . بازار هدف بازار هدف ما در گام نخست جمعیت دانش آموزی شهر تهران یعنی جمعیتی بالغ بر ۲٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر می باشد . بازار پوشاک فرم مدارس شهر تهران از نظر جنسیت به دخترانه و پسرانه و از نظر مقطع به ابتدایی و متوسطه و هر کدام از آن ها به دو دوره تقسیم می شود . هر دانش آموز در طول یک سال تحصیلی حداقل به یک دست لباس فرم شامل روپوش،پیراهن، کت و شلوار، مانتو، مقنعه و ... نیازمند است و این مهم در کنار موضوع تولید بر مبنای سفارش ، عامل وجود تقاضای دائمی و سودآوری ویژه و تضمین این سود خواهد بود . چارچوب های این بازار کاملا مبتنی بر ایده ها و روش های سنتی است و ما میتوانیم با ارائه راهکار های مدرن و نوآورانه سطح محصولات و خدمات را در زمینه هایی همچون طراحی، تولید، تبلیغات، بازاریابی و فروش ارتقا داده و از این طریق مزیت های رقابتی خود در جذب بازار را گسترش دهیم . و همچنین قصد داریم در پایان سال اول بعد از جذب سرمایه با تیراژ ۳۰هزار نفری ۱.۲۵٪ از کل بازار هدف را به خود اختصاص دهیم گفتنی ست در پایان سال سوم این عدد به ۶۰هزار نفر و ۲.۵٪ از بازارهدف خواهد رسید هدف سه ساله ی ما همکاری با بیش از ۳۳۰ مدرسه خواهد بود روش درآمدزایی ساز و کار درآمدزایی در فراپوش مبتنی بر فروش محصولات تولیدی به مشتریان است . همانطور که در بخش مشکل و راه حل مشکل اشاره شد ایده ی ما در مورد استفاده از ساز و کار لجستیکی ارسال سفارشات و همینطور پلتفرم سایزگیری و فروش اینترنتی لباس فرم موانع بر سر راه گسترش مقیاسی بازار را از پیش روی ما برداشته و همینطور با ایجاد یک مزیت رقابتی جذاب و بی رقیب در بازار لباس فرم مدارس به جذب بیش از پیش مشتریان کمک خواهد کرد . به این شکل ما از طریق فروش بیشتر محصولات خود به سود بیشتر دست می یابیم . با افزایش مشتریان و به تبع آن افزایش استفاده کنندگان از پلتفرم هوشمند سایزگیری و فروش اینترنتی لباس فرم، بستری مناسب برای عرضه ی سایر محصولات و خدمات مرتبط با مدارس و دانش آموزان مهیا میگردد ، در گام بعدی ایجاد مارکت پلیس محصولات و خدمات مورد نیاز مدارس و دانش آموزان (محصولات و خدماتی کاربردی همچون پوشاک ورزشی، کیف و کفش، لوازم التحریر و تدریس خصوصی دروس) با اتکا بر کاربران پلتفرم در دستور کار فراپوش قرار دارد. هزینه ها با توجه به ساز و کار فعالیت ما در فراپوش یعنی جنبه تولید محصول، هزینه ها ارتباط مستقیمی با تیژار تولیدی محصولات دارد. با این توضیح حدود ۷۰٪ از هزینه ها صرف امور تولید می شود، شامل : - تامین مواد اولیه - برش و دوخت - تامین سایر ملزومات تولید * هزینه های تولید از طریق مکانیزم های اعتباری و پیش دریافت ها و با توجه به بازگشت سریع هزینه ها تامین می شود. و همینطور حدود ۳۰٪ از هزینه ها صرف امور جانبی می گردد، شامل: - منابع انسانی - اجاره بها - بازاریابی،تبلیغات،وبسایت - لجستیک - امور داخلی - پیش بینی نشده برای مثال در تیراژ ۲۰ هزار نفری از مشتریان مجموع هزینه های تولید یک میلیارد تومان و مجموع هزینه های جانبی ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود . اطلاع رسانی ما برای اطلاع رسانی در مورد محصولات و خدمات خود از تبلیغات و بازاریابی هدفمند و متمرکز بر بازار هدف یعنی مدارس و دانش آموزان استفاده می کنیم و در این مسیر از بستر های فضای مجازی اعم از وبسایت شرکت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام بهره میگیریم . بازاریابی محتوایی و همچنین ایونت مارکتینگ از نوع آورانه ترین راهکارهای به کاربرده شده ی ما در بازار است . اما به دلیل ساختار بسیار سنتی موجود در بازار هدف ما نیاز به بازاریابی کلامی، ویزیتورینگ فعال تلفنی و حضوری چاپ ژورنال، بولتن، بروشور و تراکت های تبلیغاتی ، غیر قابل انکار خواهد بود . مزیت رقابتی - ارائه خدمات به روز و متنوع در زمینه های سایزگیری و فروش، مانند ارسال سفارشات و پلتفرم سایزگیری اینترنتی - حفظ قیمت محصولات در پایین ترین گستره ممکن - تمرکز بر ایجاد، حفظ، گسترش و بهره برداری از بستر های موجود در فضای مجازی - ارائه خدمات نوآورانه در زمینه ی طراحی های اختصاصی لباس فرم - بهبود سطح رضایت مندی مشتریان از طریق ارائه لباس فرمی مطابق با ایده آل های الگویی-سایزی و کیفی - توانمندی تولید طیف وسیعی از محصولات به واسطه استفاده از ساز و کار برون سپاری در تولید