دی بی

دی بی ، سامانه هوشمند خدمات گردشگری است ، که تمرکز خود را به نیازمندی های سفر داخلی گذاشته است و درحال توسعه یک سوپر اپ گردشگری است

دی بی ، سامانه هوشمند خدمات گردشگری است ، که تمرکز خود را به نیازمندی های سفر داخلی گذاشته است و درحال توسعه یک سوپر اپ گردشگری است
دی بی ، سامانه هوشمند خدمات گردشگری است . که تمرکز خود را بر سفر های داخلی گذاشته است و درحال توسعه یک سوپر اپ گردشگری است ، مسافران داخلی بیشتر به دنبال اقامتگاه های شخصی و استفاده از این نوع اقامتگاه ها می باشن و با توجه به روش های سنتی و عدم قطعیت رزرو و بررسی و ضرر و زیان های ناشی از این روش های سنتی نیاز به یک سیستم جامع جهت رزرو این نوع اقامتگاه ها احساس می شد . همچنین آنلاین سازی و رقابت سازی این تقاضا ها جهت کیفیت بیشتر احساس نیاز می شد . ( راه حل دی بی - رزرو انلاین ) مسافران پس از اقامت در شهر مقصد همیشه نیازمند کسب اطلاعات محیط پیرامون و کسب و کارهای مورد نیاز اقامتگاه خود بوده اند . ( راه حل دی بی - رادار) تا کنون دی بی امکانات اصلی زیر را راه اندازی نموده است : 1. رزرو انلاین اقامتگاه های شخصی به صورت اپلیکیشن میهمانان و میزبانان در تمامی پلتفرم ها 2.رزرو تورهای داخلی آژانس های معتبر داخلی 3. راهنمای کسب و کارها و مناطق جذاب گردشگری در طول تمامی جاده ها و شهرهای کشور 4.باشگاه مشتریان جهت سرویس دهی سازمانی 5.کارت هدیه سفر ، جهت صدور کارت های هدیه خدمات سفر و... اندازه بازار در ایام نوروز 96 تعداد ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفرشب اقامت تا 6 فروردین در مراکز اقامت رسمی ثبت گردیده است. تعداد سفرهای ثبت شده توسط سازمان گردشگری طی سالهای مختلف: نوروز ۸۵=۳۵ میلیون، نوروز ۸۶=۵۵ میلیون، نوروز ۸۷=۷۱ میلیون، نوروز ۸۸=۹۹ میلیون، نوروز ۸۹=۱۲۰ میلیون، نوروز ۹۰=۱۶۲ میلیون، نوروز ۹۱=۲۱۷ میلیون که آمار نشان دهنده افزایش سفرها در هر سال است و این می تواند بازار بالقوه‌ی بزرگی برای این استارت آپ باشد حجم تخمینی بازار اجاره ویلا و آپارتمان حدود 4000 میلیارد تومان در سال است. همچنین در ایام دیگر سال حدود 11 ملیون نفر شب ثبت شده است و با توجه به عدم وجود سامانه ایی جامع که بتواند از نظر زیرساختی در تمامی نقاط قابل پیاده سازی باشد 97 درصد این مقدار به صورت سنتی در گردش است . با توجه به پیش بینی تیم دی بی در سال اول بازاریابی جذب 10 درصد این گردش و سپس در سال دوم 10 درصد دیگر و مجموع 20 درصد این گردش است . بازار هدف کلیه خانواده های ایرانی که قصد سفر دارند جوانان و دانشجویانی که قصد سفر کم هزینه دارند افرادی که میخواهند در سفر حس خانه شخصی خودشان را داشته باشند. در سال اول بازار هدف خانواده هایی که عازم سفرهای 1 تا 7 روزه هستند و همچنین سرویس دهی سازمانی توسط باشگاه مشتریان دی بی . در سال دوم جوانانی که عازم سفرهای 1 تا 7 روزه هستند و همچنین باشگاه مشتریان دی بی و توزیع کارت های هدیه سفر در سال سوم رزروهای 1 تا 30 روزه تمامی اقشار جامعه. روش درآمدزایی درآمد دی بی به دو صورت تبلیغات در سیستم رادار خود و رزرو اقامتگاه شامل کارمزد 10%ی از مبلغ کل هر رزرو است. مبلغ پیش بینی درآمدزایی از فاز توسعه طرح محتمل تر است، بنابراین میزان درآمد در فاز توسعه با توجه به ثبت بیش از 2000 ویلا و تبلیغات گسترده در صورت رزرو هر ویلا 4 بار در ماه و متوسط سود هر رزرو 25هزار تومان، درآمد بالای 200 میلیون تومان متصور است. در حال حاضر حدود 2000 اقامتگاه در دی بی ثبت شده است که بدون هیچگونه تبلیغات تعداد 600 رزرو در مدت 10 ماه فعالیت ثبت گردیده است. همچنین در قسمت رادار تبلیغات محور بوده و درامد در سال اول در صورت جذب 1000 تبلیغ هرکدام 1 ملیون تومان حدود 100 ملیون تومان همچنین در قسمت تور ، اگهی محور بوده و با جذب 2000 اگهی در سال اول هرکدام 50 هزارتومن ، 10 ملیون تومان پیش بینی می گردد هزینه ها هزینه های دی بی بدین شرح است : 1. هزینه مارکتینگ 900 ملیون تومان ، 2. هزینه توسعه 70 ملیون تومان ، 3.هزینه نگهداری 30 ملیون تومان اطلاع رسانی شیوه های تبلیغات دیجیتال و مارتینگ های مختلف جهت عموم اشخاص در سال اول : بازاریابی دیجیتال مارکتینگ جهت جذب خانواده هایی که بیشتر اوقات فراغت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند . درسال دوم تبلیغات محیطی جهت جذب جوانان و دانشجویانی که مجردی سفر می کنند . مزیت رقابتی 1. رزرو انلاین به وسیله اپلیکیشن مدیریت میزبانان 2. داشتن کیف پول جهت توسعه حوزه فین تک گردشگری( تنها اپلیکیشن گردشگری دارای این ویژگی در مارکت کشور ) 3.امکان صدور کارت هدیه سفر( تنها اپلیکیشن جهت رزرو اقامتگاه موجود در کشور دارای این ویژگی در مارکت ) 4. سیستم پشتیبانی و تیکتینگ ( دارای محیط چت و قابلیت پیگیری در هر زمان ) 5. سیستم محاسبه قیمت ها و کنسلی به صورت خودکار ( سیستم محاسبه ارقام کنسلی به صورت چند حالته بودن توسعه داده شده و کاملا خودکار است که قابلیت تعریف قوانین به تعداد نا محدود را دارا می باشد ) 6.سیستم ارایه باشگاه مشتریان ( تنها اپلیکیشن رزرو اقامتگاه کشور دارای این ویژگی که قابلیت تعریف تعداد نامحدود باشگاه و صدور نامحدود کارت عضویت هر باشگاه را دارا می باشد که قوانین هر باشگاه منحصر آن باشگاه است ) 7.امکان معرفی تورهای گردشگری ( ماژول مکمل ) 8.امکان راهنمایی و معرفی کسب و کارها و جاذبه های گردشگری در طول جاده ها و شهرهای کشور با بانک اطلاعاتی اختصاصی دی بی که خود در مارکت کشور به عنوان یک اپ مجزا است و در دی بی مکمل است.

گشتین

گشتین

  • زنجیره تامین بلیط مراکز تفریحی، ورزشی و گردشگری
آریا مد تور

آریا مد تور

  • آریا مد تور یک استارتاپ در شهر تهران می باشد
رادار۳۶۱

رادار۳۶۱

  • از بین صدها آزانس مسافرتی، ارزون ترین بلیط هواپیما برای سفرت رو پیدا کن!