پتیا اپلیکیشن تخصصی ارائه خدمات به حیوانات خانگی است. علاوه بر خدمات مستقیم، پتیا یک marketplace برای پت شاپ ها و سرویس دهندگان نیز می باشد.
پتیا اپلیکیشن تخصصی ارائه خدمات به حیوانات خانگی است. علاوه بر خدمات مستقیم، پتیا یک marketplace برای پت شاپ ها و سرویس دهندگان نیز می باشد.
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) صاحبین حیوانات خانگی علاوه بر هزینه های مربوط به نگهداری، زمان زیادی را نیز برای رفع احتیاجات حیوانات خود صرف می کنند. این احتیاجات از خرید غذا یا لوازم مخصوص تا بحث نگهداری و ارتباط سرویس دهندگان حیوانات خانگی می باشد. مشکلات ترافیکی، مشکل یافتن محصول با برند خاص، مشکل سپردن حیوان خانگی به شخص دیگر در زمان های اضطراری یا هنگام سفر، عدم اطلاع از نزدیک ترین سرویس های حیوانات خانگی و همچنین کمبود دانش در نگهداری از حیوانات از عمده ترین مسائل صاحبین حیوانات خانگی می باشد. پتیا یک اپلیکیشن موبایل بر اساس موقعیت جغرافیایی برای ارائه خدمات متفاوت مورد نیاز صاحبین حیوانات خانگی است. این اپلیکیشن یک marketplace برای پت شاپ ها و سرویس دهندگانی نظیر هتل حیوانات، کلینیک ها و مربی حیوانات می باشد. همچنین امکان ارتباط با متخصصین و طرح سوال و جواب در خصوص نگهداری حیوانات از طریق اپلیکیشن ایجاد شده است. اندازه بازار آمار مشخصی از تعداد حیوانات خانگی در ایران وجود ندارد. ولی بر اساس آمار میزان واردات غذای حیوانات خانگی می توان افزایش روزافزون حیوانات خانگی در زندگی جدید ایرانیان را رصد نمود. آمار واردات غذای سگ و گربه در سال های متفاوت : سال 94 : 700 تن سال 95 : 2593 تن هشت ماه نخست سال 96 : 3096 تن این اعداد تنها ارقام مربوط به واردات رسمی بوده و عددی در خصوص حجم کالای قاچاق در این حوزه وجود ندارد. در اروپا طبق آمار منتشر شده بیش از 290 میلیون حیوان خانگی از انواع متفاوت وجود دارد. بازار هدف بازار کلی این اپلیکیشن کلیه صاحبین حیوانات خانگی به عنوان مشتریان نهایی آن می باشند. با توجه به ماهیت این اپلیکیشن که بخشی از آن مربوط به marketplace می باشد، رده دوم مشتریان صاحبین پت شاپ ها و سرویس دهندگان به حیوانات خانگی می باشد. در خصوص ویژگی و مشخصات مشتریان نهایی می توان گفت که آن دسته از صاحبین حیوانات خانگی هدف این نرم افزار خواهند بود که از نظر سنی در بازه 20 تا 50 سال می باشند و با اپلیکیشن ها و تلفن های هوشمند آشنایی دارند روش درآمدزایی چند متد درآمدزایی در خصوص پتیا مد نظر گرفته شده است. گرفتن هزینه اولیه از سرویس دهنده و پت شاپ برای حضور در اپلیکیشن گرفتن درصد فروش درون نرم افزار از فروشندگان و سرویس دهندگان هزینه سرویس های خاص و خدماتی نظیر مشاوره و ... از کاربران نهایی هزینه ها هزینه ساخت نرم افزار : 100 میلیون تومان در طول 2 سال هزینه بازاریابی : 45 میلیون تومان در طول 1 سال اطلاع رسانی کمپین های ویژه دارندگان حیوانات خانگی نظیر ایونت ها و دورهمی ها همکاری با کلینیک ها و پت شاپ ها برای معرفی دیجیتال مارکتینگ و حضور در فضای مجازی مزیت رقابتی وجود همزمان نسخه Android و iOS قابلیت اضافه شدن خدمات متفاوت در نرم افزار دستاوردها در نسخه اولیه تنها با marketplace پت شاپ ها: بیش از 3000 نصب در طول یک سال حضور بیش از 20 پت شاپ در نرم افزار و بیش از 10 پت شاپ در انتظار عقد قرارداد