وستارو یک پلتفرم اجاره لباس انلاین برای مجالس است، که این امکان را به شما میدهد تا در مراسماتتان مانند ستاره ای بدرخشید
وستارو یک پلتفرم اجاره لباس انلاین برای مجالس است، که این امکان را به شما میدهد تا در مراسماتتان مانند ستاره ای بدرخشید
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) مشکل اصلی فرهنگ غلط استفاده یک باره از لباس هاست تمامی بانوان حتی با وجود داشتن کمد هایی پر از لباس همیشه با این سوال اساسی مواجه هستند «ای وای من چی بپوشم؟» این سوال زمانی به بحران تبدیل میشود که به جشنی ( عموما جشن عروسی ) دعوت میشوند و به سمت کمد لباس های خود میروند ولی نمیتوانند از بین ده ها لباسی که در کمد وجود دارد یکی را انتخاب کنند ، نه به این دلیل که لباس ها از مد افتاده یا غیر قابل استفاده هستند ، تنها به این دلیل که لباس را قبل تر در جشن دیگری پوشیدهاند و حال تکراری است. همچنین خرید لباسی جدید برای هر جشن با قیمت هایی که در بازار وجود دارد نه عقلانیست نه مقرون به صرفه راه حلی که برای حل این مشکل مد نظر ما است ایجاد یک کسبُکارِ آنلاین برای اجاره لباسهای مجلسی به مشتریانمان است همچنین در این کسب و کار ما لباسهای بلااستفاده (تکراری) مشتریانمان را با قیمتی منصفانه خریداری میکنیم و به چرخه مصرف باز میگردانیم برای توضیحات بیشتر به http://vestaro.ir/ مراجعه فرمایید اندازه بازار با توجه به اینکه وستارو یک استارتاپ عمومی در حوزه مُد و لباس میباشد(مقیاس پذیری بالا)، ترکیب مشتریان وستارو را عموم استفاده کنندگان از لباسهای مجلسی تشکیل می دهند(تقریبا تمامی افراد جامعه). علاوه بر آن بازار پوشاک در ایران بالغ بر 11 میلیارد دلار ارزش دارد تخمین اندازه بازار با استناد به آمار ارائه شده توسط سازمان ثبت در سال نود و شش فقط در تهران ماهانه حدود 8000 ازدواج ثبت شده است. در صورتی که تنها نیمی از آنها جشن عروسی برگزار کنند برای هر جشن 100 میهمان دعوت کنند تعداد مهمان های دعوت شده در ماه به جشنهای عروسی 400.000 نفر میرسند تنها در صورتی که بتوانیم 20٪ از این افراد را جذب وستارو کنیم ماهانه میتوانیم 80.000 لباس اجاره دهیم که با میانگین 150.000تومان اجاره برای هر لباس به رقم ماهانه 12.000.000.000تومان خواهیم رسید این یعنی تنها با تصرف 20٪ از بازار درآمد وستارو سالانه حدود 144میلیارد تومان خواهد بود بازار هدف بازار هدف شامل تمامی افراد طبقه متوسط و متوسط رو به بالا جامعه میباشند برای شروع بازار هدف مشخص شده برای فاز اول بانوان تهرانی از سنین 18 تا 40 سال میباشند که در سال اول تمرکز وستارو برای جذب این عده است روش درآمدزایی روش های درآمدزایی در وستارو به سه دسته کلی تبدیل میشود 1- اجاره لباس مجلسی 2- حراج لباس مجلسی 3- خشکشویی تخصصی لباسهای مجلسی در سال اول وستارو تمرکز خود را معطوف به اجاره لباس مجلسی خواهد نمود هزینه ها برای راهاندازی وستارو حدود 300میلیون تومان به عنوان سرمایه اولیه مورد نیاز میباشد سرمایه جذب شده در بخشهای زیر هزینه خواهد شد 1- محل کار 2- خرید لباس 3- راه اندازی و پشتیبانی وبسایت 4- هزینههای جاری اطلاع رسانی 1- استفاده از شبکه های اجتماعی 2-تبلیغات در سایت های مختص بانوان مثل نینیسایت، سلامبانو، بانونت و ... 3- استفده از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر 4- ارائه خدمات مناسب که در مهایت منجر به تبلیغات دهان به دهان خواهد شد مزیت رقابتی یکی از مهمترین ویژگیهای این کسبوکار بدون رقیب بودن آن است اما از در بعضی از موارد کمدا را به اشتباه رقیب ما میدانند کمدا رقیب ما نیست کمدا یک کسب و کارC2C هست که توی حوزه خرید و فروش لباسهای دخترونه ای فعالیت میکنه که توی کمد ها جا موندن و دیگه ازشون استفاده نمیشه اما اگر بخواییم کمدا رو توی این حوزه ( اجاره لباس مجلسی ) رقیب وستارو بدونیم باید به دو مزیت وستارو نسبت به کمدا اشاره کنیم فعالیت وستارو به صورت متمرکز توی حوزه لباس شب و مجلسی هست در حالی که کمدا بیشتر روی لباس های روزمره که پوشیده نمیشن تاکید داره وستارو به دلیل B2C بودن میتونه تمامی نیازهای کاربرانش رو (زیبایی، برندینگ،سایز و ...) پاسخگو باشه اما کمدا به دلیل C2C بودن مجبوره فقط به چیزهایی که داخل کمدهاست بسنده کنه دستاوردها وستارو موفق به حضور در جمع تیم های راه یافته به مرحله دوم داوری جشنواره اینوکاپ 2019 خواجه نصیر شده است کسب رتبه برتر در رویداد استارتاپ تهران که توسط شرکت شهرکهای صنعتی زیر نظر وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شد