آدیلار

آدیلار سامانه مدیریت فرآیند استخدام است که با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی به کارفرما در تمام مراحل استخدام خدمت رسانی می‌کند.

آدیلار سامانه مدیریت فرآیند استخدام است که با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی به کارفرما در تمام مراحل استخدام خدمت رسانی می‌کند.
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) موضوع استخدام یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای سازمان‌های ایرانی است؛ افزایش تعداد کارجویان و نیاز به بررسی رزومه‌های دریافتی، نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است. بنابراین مشکلات اصلی سازمان‌ها بعد از دریافت رزومه شروع می‌شود درحالی‌که اکثر سازمان‌ها در حوزه کاریابی فعالیت می‌کنند. سامانه ما با استفاده از سیستم هوش مصنوعی کارفرما را در همه مراحل جذب یاری‌رسانی می‌کند؛ در مرحله جذب با استفاده از ویژگی یکپارچه‌سازی، آگهی کارفرما در سایتهای کاریابی مدنظر انتشار یافته و همه رزومه‌ها در صفحه کاربری کارفرما در سایت آدیلار جمع‌آوری می‌شود. در مرحله غربال رزومه‌ها، دستیار استخدامی آدیلار با استفاده از سیستم هوش مصنوعی به کارفرما کمک می‌کند تا رزومه‌های مناسب را سریع‌تر تشخیص دهند و آن‌ها را در مرحله مصاحبه حضوری و تلفنی یاری می‌کند. در مرحله ارزیابی با استفاده از تست‌های روانشناسی و فنی به ارزیابی بهتر کارجو کمک کرده و درنهایت با ارائه گزارش کاملی از فرآیند استخدام، به کارفرما کمک می‌کند تا متوجه شود فرد استخدام‌شده از چه کانالی، چگونه و در چه مدت‌زمانی استخدام‌شده است. اندازه بازار بر اساس آمارهای اتاق اصناف ایران، در ایران بیش از 2.5 میلیون شرکت ثبت شده وجود دارد که حدود 80 درصد این شرکت‌ها فعال هستند. از این میان با توجه به وضعیت کنونی کشور و وضعیت استخدام در بخش‌های مختلف، شرکت‌های تولیدی استخدام به عمل نمی‌آورند و در حال تعدیل نیروهای خود هستند. اما شرکت‌هایی که در حوزه پخش فعالیت می‌کنند و همچنین شرکت‌های خدماتی ماهیانه استخدام می‌کنند. بر این اساس و با در نظر گرفتن نرخ استخدام 10 درصد بر اساس برنامه ششم توسعه و ضریب نفوذ اینترنت 60 درصد، 10هزار سازمان در جامعه هدف ما قرار دارند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در مدت‌زمان 3 سال حدود 1000 شرکت جذب آدیلار خواهد شد. وبسایت آدیلار با هدف گسترش در کشورهای حوزه خلیج فارس، به دو زبان دیگر عربی و انگلیسی در حال توسعه می‌باشد که در بلند مدت جذب گردند. بازار هدف بازار هدف ما، سازمان‌هایی هستند که از طریق آنلاین استخدام به عمل می‌آورند. بازار هدف به دو دسته تقسیم می‌شود؛ شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌ها. شرکت‌های بزرگ به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ شرکت‌های تولیدی، خدماتی و پخش. با توجه به وضعیت فعلی کشور، شرکت‌های پخش و خدماتی اقدام به استخدام می‌کنند. در کنار آن استارتاپ‌ها با توجه به نیاز به نیروهای متخصص و درعین‌حال عدم وجود دانش و تخصص برای استخدام نفر جدید در تیم، جز مشتریان ما محسوب می‌شوند. بنابراین شرکت‌های خدماتی و پخش با بیش از 100 کارمندواقع در تهران که سالیانه حداقل 5 استخدام داشته و استارتاپ‌هایی که توانسته‌اند سرمایه‌گذار جذب کنند و واقع در تهران هستد مشتریان هدف ما هستند که بیش 10000 سازمان را شامل می‌شود. روش درآمدزایی روش درآمدزایی اصلی ما از سه طریق خواهد بود: 1- در روش اول سازمان براساس تعداد آگهی‌هایی که در سایت ثبت می‌کند، هزینه پرداخت می‌کند. هر سازمان به ازای هر فرصت شغلی مبلغ 50 هزار تومان را پرداخت می‌کند. 2- در روش دوم سازمان‌ها اشتراک ماهیانه خریداری کرده و تعداد فرصت‌های مشخص را در مدت‌زمان معین ثبت می‌کنند. برای مدت‌زمان 1 ماهه برای تعداد 5 آگهی هزینه 200 هزار تومان را پرداخت می‌کنند. 3- در روش سوم بر اساس تعداد رزومه‌هایی که در حساب کاربری سازمان ثبت می‌شود سازمان هزینه پرداخت می‌کند. بسته 100 طایی رزومه‌ها 50 هزار تومان هزینه دارد. در کنار این روش‌ها، با برگزاری کمپین‌های استخدام، استارتاپ‌ها به ازای هر آگهی مبلغ 300 هزار تومان را پرداخت می‌کنند. هزینه ها هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای پیشبرد محصول از 4 بخش تشکیل‌شده است؛ هزینه‌های بازاریابی، منابع انسانی، توسعه محصول و هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده. در راستای آگاهی از محصول و فروش آن هزینه بازاریابی انجام می‌شود. جهت آگاهی از محصول غالباً از روش‌های بازاریابی آنلاین از قبیل سئو و ایمیل مارکتینگ استفاده می‌شود. برای فروش محصول نیز روش‌های بازاریابی آفلاین از قبیل برگزاری همایش‌ها و فروش مستقیم فردبه‌فرد استفاده می‌شود. بدین منظور در مدت 6ماه هزینه 90 میلیون تومان خواهد بود. هزینه مخصوص به منابع انسانی استارتاپ 57 میلیون تومان و هزینه‌های مربوط به توسعه محصول 9 میلیون تومان می‌باشد. 10 درصد هزینه‌ها نیز به‌عنوان هزینه‌ی پیش‌بینی‌نشده در نظر گرفته می‌شود. اطلاع رسانی برای آگاهی دهی و فروش محصول از دو روش آفلاین و آنلاین استفاده می‌شود؛ در روش آفلاین با استفاده روابط ایجادشده، از طریق توصیه به مدیران منابع انسانی شرکت‌های بزرگ و نامی وصل شده و محصول خود را ارائه می‌دهیم. در کنار آن با برگزاری همایش‌های منابع انسانی با همکاری دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های مطرح ایران باعث جذب سازمان‌های معتبر می‌گردد. با استفاده از روش‌های آنلاین ازجمله ایمیل مارکتینگ و سئو تلاش برای ایجاد تصویر برند مناسب در ذهن کارفرما انجام می‌شود و آگاهی از برند از این طریق در فضای مجازی صورت می‌گیرد که برای انجام آن از روش‌های خلاقانه استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از کانتت مارکتینگ، مطالب مورد استفاده مدیران منابع انسانی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود. مزیت رقابتی در حال حاضر سازمان‌ها پس از دریافت رزومه از منابع مختلف از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند؛ تعداد اندکی از شرکت‌ها همانند کافه بازار و دیجی کالا از سایت‌های خارجی برای رفع نیاز خود استفاده می‌کنند. عده‌ای دیگر از روش‌هایی غیر بهینه و زمان‌بری همانند اکسل، ترلو و یا سیستم‌های معیوب استفاده می‌کنند. طبق نظرسنجی که از 150 مدیر منابع انسانی انجام گرفت حدود 10 درصد از سازمان‌ها از سایت‌های خارجی که بسیار گران هستند، 41 درصد بدون سیستم و یا سیستم‌های بسیار ساده استفاده می‌کنند و بقیه از سیستم‌های معیوب استفاده می‌کنند. 3 رقیب اصلی در این بازار وجود دارند که همگی کار خود را به‌تازگی شروع کرده‌اند؛ کارفلو، اچ ار کلاد و سنجمان. مزیت رقابتی تیم ما نسبت به آن‌ها در استفاده از سیستم هوش مصنوعی می‌باشد. با استفاده از الگوریتم‌های خلاقانه که کپی‌برداری از آن‌ها بسیار دشوار است استارتاپ آدیلار از سایر رقبا به‌سرعت پیشی خواهد گرفت. همچنین یکپارچه‌سازی با کسب‌وکارهایی که در حوزه منابع انسانی فعالیت می‌کنند و قرار دادن بسته‌های منابع انسانی در اختیار کارفرماها دیگر مزیت‌های رقابتی تیم ما است. دستاوردها تیم ما در سال 1395 با ایده کاریابی شکل‌گرفته و در سال 96 وارد مرکز کارآفرینی شد. در این مدت بیش از 5000 رزومه و 100 شرکت در سایت کاریابی ما ثبت‌نام کرده و 2 نمایشگاه کار تخصصی برگزار شد. در دومین همایش مهندسی صنایع دانشگاه‌ها که در دانشگاه شریف برگزار می‌شد به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدیم. همچنین در دیموند اکسپو که با همکاری دیجی کالا برگزار شد تیم ما موفق به کسب عنوان سوم گردید و در دیموند اکسپو سال 1397 به‌عنوان یکی از استارتاپ‌های برتر شناخته شد.