تبلیغات، محتوا و رسانه
نام صاحب استارتاپ: علیرضا رضایی
توضیح بیشتر: موضوع آزاد یک پلتفرم Social journalism است که کاربران آن با اصول Social Networking میتوانند نویسندههای مورد علاقهشان را دنبال کنند. کاربران موضوع آزاد میتوانند به کمک ابزارهای موجود، خوراک محتواییای که دریافت میکنند را شخصیسازی کنند تا فقط مطالبی را ببینند که با سلیقهشان سازگار است. کاربران موضوع آزاد میتوانند نویسنده ها، موضوعات، وبسایت ها و مجلات مورد علاقه خورد را دنبال کنند.
این روزها محتوای وب پر شده از مقالاتی که صرفاً برای خوشآمد موتورهای جستوجو و رتبهبندیهای ترافیکی تولید میشوند. این بلایی که بر جان وب افتاده حاصل سیاستهای خیرخواهانه گوگل برای وب بود که منجر شد شرکتهای اینترنتی با تولید مقالات دست دوم و دست سوم ترجمهای (و البته با رعایت استانداردهای گوگل!) به دنبال ایجاد ترافیک بیشتر برای سایتشان و نهایتاً کسب درآمد از تبلیغات شوند. در این میان نوشتن برای فکر کردن، نوشتن برای اشتراکگذاری دانش، نوشتن برای تأثیرگذاری و همه آنچه اینترنت فرصتش را برایمان فراهم کرده بود فراموش شد.
موضوع آزاد پروژهایست که میخواهد این وضعیت را تغییر دهد.
در موضوع آزاد، اهل قلم دور هم جمع شدهاند و مینویسند. مینویسند نه برای موتورهای جستجو بلکه برای خوانندهای که اهل فکر کردن است و برایش تحلیلهای عمیقتر و تجربههای ارزشمند و واقعی مهم هستند.
موضوع آزاد در واقع یک پروژهی جمع سپاری محتواست که قصد دارد با گردهمآوریِ فکرهای جستجوگر، خلاق و مولد، ما را به افکار ارزشمند و واقعی اطرافمان یک قدم نزدیک تر کند.