همه چیز از یه مریضی نه چندان ساده شروع شد، محسن به بیماری بسیار سخت چشمی دچار شده بود و به همین خاطر به شدت به دنبال پزشکی می گشت که بتونه برای چشمش درمانی انجام بده.

معمولا آدم برای پیدا کردن دکتر اول از آشناها و همسایه ها و دوستا سوال می پرسه، بعد کلی تو اینترنت میگرده دنبال آدرس و شماره تلفن.

نوبت گرفتن از یه دکتر خوب هم معمولا به این راحتی ها نیست، بعد از مرحله پیدا کردن اسم و آدرس و تلفن باید ساعت ها زنگ بزنی و فقط بوق اشغال بشنوی، آخرش هم ساعت ها در مطب منتظر می مونی و این تازه اول راهه، پیگیری های بعدی، انجام آزمایش و عکس برداری، مشکل بیمه و خیلی چیزهای دیگه هم هست که یه بیمار علاوه بر رنج بیماری باید تحمل کنه.

راستی اصلا دکتر خوب چه دکتریه؟ این که نوبت گرفتن از یه دکتر این قدر سخته یعنی دکتر خوبیه؟

محسن تمام این مسیرو رفته بود و با تمام وجود درد مریضو حس میکرد، ایده اولیه درمانکده از همین جا شکل گرفت، سایتی برای رزرو راحت نوبت مطب از بهترین دکترها

این وسط فقط مریضا نیستن که دچار مشکل میشن، با توجه به این که ما در ایران روند مناسبی برای ارجاع بیمار نداریم، وقت با ارزش یه پزشک فوق تخصص خیلی وقتا صرف ویزیت بیماری میشه که اصلا نیازی نبوده به پزشک فوق تخصص مراجعه کنه. وقت با ارزشی که می تونه صرف انجام تحقیقات پزشکی متناسب با رشته، انجام یک عمل جراحی مرتبط با تخصص و یا شرکت در یک دوره آموزشی خیلی خوب بشه.

به مرور این ایده تکمیل شد و حالا با افتخار به بخش کوچکی از هدفی که در ذهن داشتیم رسیدیم و همچنان برای تکمیل این مسیر داریم تلاش می کنیم.


ما چگونه فکر میکنیم؟

اول از همه این که ما همیشه خودمون رو جای کاربری میذاریم که قراره از محصول نهایی استفاده کنه. و تلاش میکنیم تا بتونیم تمام نیازهای این کاربر که میتونه یک پزشک، بیمار و یا خانواده یک بیمار باشه رو درک کنیم، البته فقط به این همذات پنداری اکتفا نمیکنیم و در مصاحبه ها و ملاقات هایی که داریم به برداشت خودمون نزدیک تر میشیم و حتی در مواردی تغییرش میدیم.

ساده سازی رو میتونیم به عنوان معیار بعدی در تصمیم گیری ها عنوان کنیم. ما باید بین نیازهای یک بیمار، پزشک، خانواده بیمار و هر چیزی که در این بین وجود داره که میتونه شامل مراکز آزمایشگاهی، تشخیصی، عکسبرداری و خیلی چیزهای دیگه بشه از یک سو و دنیای IT از سوی دیگه ارتباط برقرار کنیم. به همین خاطر تا حد ممکن بایستی مفاهیمی که در این بین وجود داره ساده بشه تا تمام بازیگران این صحنه بتونن به راحتی فعالیتی که ما انجام میدیم رو درک کنن و از امکانات سایت درمانکده استفاده کنن.

هوشمند سازی مفاهیم و نیازهایی که به دست اومده هم موضوعی هست که در طول انجام کارها مدام بهش فکر میکنیم، ما همیشه به دنبال هوشمندانه ترین راه برای برآورده کردن یک نیاز هستیم.


ما چگونه بازاریابی میکنیم

علاوه بر تمام مواردی که در مدل فکری ما به آن اشاره شد، بایستی به مفهوم صداقت به عنوان اصلی ترین شاخصه ی تیم درمانکده در انجام فعالیتهای بازاریابی اشاره کنیم. در واقع افزودن رویکرد اخلاق مدار به مدل بازاریابی در حوزه سلامت و پزشکی وجه تمایز تیم بازاریابی سایت درمانکده در این مدل از بازاریابی می باشد. همان اندازه که افزایش تعداد پزشکان عضو سایت درمانکده برای تیم بازاریابی اهمیت به سزایی دارد کیفیت پزشکانی هم که در این سایت به مردم معرفی میشوند از اهمیت به سزایی برخوردار است. (جست و جوی افق های جدید در مدل فکری درمانکده هم....)

سهولت و راحتی استفاده از محصول برای کاربری که از سایت درمانکده استفاده میکنه همیشه بالاترین اولیت رو در تصمیم گیری های تیم فنی داره

ما بعنوان یک پلتفرم برای ایجاد ارتباط بین بیمار و خانواده بیمار از یک سو و پزشک و مراکز پزشکی از سوی دیگر محصولاتی تولید میکنیم که هر کدام از کاربرهای این بخش ها بتوانند به راحتی، با حداقل دانش IT و در مسیری هوشمندانه با آن کار کنند.

مسلما محصول نهایی ما میتونه مورد پسند کاربر نباشه، ما به کمک ابزارهایی که در اختیار داریم مدام در حال بررسی و رصد میزان کارایی محصول هستیم و اگر به این نتیجه برسیم که علی رغم تلاشی که انجام دادیم محصول نهایی مورد رضایت کاربر نیست، موضوع رو بررسی و در نهایت شروع به تولید محصول جدید میکنیم.

فیتب

فیتب

  • جامع ترین نرم افزار تلفن همراه حوزه تناسب اندام و بدنسازی کشور
دانو

دانو

  • پلتفرم رمزگشایی اطلاعات ژنتیکی
نبض

نبض

  • با افتخار؛ طراحی تا تولید محصول نهایی توسط متخصصین و نخبگان ایرانی