شروع ثبت نام و شرکت در مسابقه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ |
همزمان با سالروز تاسیس در دانشگاه
معرفی مسابقه
مسابقه ملی طرح کسب و کار دانشگاه جامع علمي كاربردي به منظور توانمند سازي دانشجويان و دانش آموختگان این دانشگاه و در راستاي تحقق رسالت های دانشگاه کارآفرین و با هدف ترويج نوآوري، كارآفريني و توسعه مهارت هاي كسب و كار برگزار ميشود. در اين مسابقه برترين طرح ها و يا ايده هاي قابل اجرا مورد شناسايي، ارزيابي و حمایت قرار ميگيرد. این مسابقه فرصتی برای شرکت کنندگان فراهم میکند تا موقعیت فعلی طرح کسب و کار خود را به چالش کشیده و با گروه های همکار ارتباط و تعامل بهتری برقرار نموده تا بتوانند در حوزه كسب و كار خود، اثربخشی بهتري را در جامعه داشته باشند.
اعطای جوایزدر روز پایانی رویداد از طرح های پذیرفته شده در هر محور، تقدیر و جوایز نفیسی بدان اعطا خواهد شد.
برگزيدگان (صاحبان طرح) به مراكز نوآوري، مركز رشد، صندوقهای سرمایه گذاری و همچنین صنایع متقاضی، جهت پياده سازي طرح خود معرفي ميشوند.
معیارهای داوری
امکان پذیری فنی، قابلیت اجرا و ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری.
توان گروه پیشنهادی برای اجرای طرح (خلاقیت، تخصص، تجربه، مهارت، توان مالی، توان مدیریتی، کار گروهی، ارتباطات و تعاملات اجتماعی، بازارشناسی و توان تحلیل اقتصادی و...).
چشم انداز اجرایی طرح.
چگونگي استفاده از فرصت تشخيص داده شده براي كسب درآمد.
مبنای فناورانه ایده يا طرح كسب و كار و سطح خلاقیت، ابتکار و نوآوری به کار گرفته شده.
میزان رقابت پذیری و آسیب پذیری ایده و طرح.
میزان سازگاری و انطباق ایده يا طرح كسب و كار با قوانین و مقررات، استانداردها،محیط زیست، ارزش های فرهنگی و اجتماعی و...
ارزیابی طرح های ارسالی
1 -ارزیابی مرحله اول (از طريق سامانه توسط داوران استاني)
در این مرحله طرحهای ارسالی به دبیرخانه از نظر رعایت اصول و ساختار نگارشی، تشکیل گروه، میزان سرمایه، میزان اشتغال زایی، شناخت و تحلیل بازار و تبیین ویژگیها و مزیت رقابتی محصول و چگونگی دسترسی مشتری با توجه به پتانسيل استان توسط داوران منتخب كميته كارآفريني استاني دانشگاه مورد ارزیابی قرار میگیرد و طرحهاي مورد تاييد به مرحله دوم مسابقه راه مي يابند.
2- ارزیابی مرحله دوم (از طريق سامانه به صورت متمركز)
در اين مرحله طرحهای پذیرفته شده مرحله اول، از نظر نوآوری و فناوری، ساختار و محتوای طرح و عملیاتی بودن فناوری به کارگرفته شده در آن مورد ارزیابی کمیته داوران قرار خواهند گرفت.
طرحها توسط داوران منتخب كميته كارآفريني دانشگاه بررسي و طرحهای پذیرفته شده این مرحله به عنوان طرح منتخب، به مرحله سوم راه می یابند.
3-ارزیابی مرحله سوم (حضوري)
از منتخبان دعوت به عمل می آید در حضور داوران منتخب دانشگاه، طرح خود را معرفی و به سوالات داوران پاسخ دهند. این بخش از فرآیند داوری تحت عنوان داوری نهایی و براساس زمانبندی مشخص انجام و نتیجه نهایی از هر بخش به واحدهای استانی منعکس مي شود.
محورهای مسابقه
اولويت ها و محورهای طرح هاي كسب و كار
كسب و كارهاي اجتماعي.
كسب و كارهای دانش بنيان.
كسب و كارهای صنايع خلاق و نوآور.
كسب و كارهای خانگي، روستايي و عشایری.
كسب و كارهای مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات.
كسب و كارهاي ويژه احياي صنايع غيرفعال و ورشكسته.