کافه نوستال به عنوان یک برند ایرانی با قابلیت و پتانسیل توسعه اینترنشنال به شماره ثبت 283511 در اداره ثبت علایم تجاری ایران به ثبت رسیده است.
کافه نوستال به عنوان یک برند ایرانی با قابلیت و پتانسیل توسعه اینترنشنال به شماره ثبت 283511 در اداره ثبت علایم تجاری ایران به ثبت رسیده و در مراحل ثبت بین المللی در اداره ثبت اسناد و املاک ایران قرار دارد. کلیه اطلاعات موجود در این پروپزال بر اساس توافق محرمانگی و عدم افشا (Non-Disclosure and Confidentiality Agreement) در حوزه حقوق مالکیت معنوی و فکری کافه نوستال می باشد و بدون اجازه کتبی این مجموعه اجازه افشا یا بیان اطلاعات مندرج در این سند وجود ندارد.
کافه داری یا جریان تجاری تاسیس کافه یا قهوه خانه (coffee house) در جهان وارد فاز تازه و نسل جدیدی شده است که این جریان و حرکت تازه کافه داری بر مبنای تبدیل کافه به یک صنعت تجاری سودمند و یک بنگاه اقتصادی قوی وابسته است. از این رو بنیان تفکر نوین کافه داری در جهان به سمت ایجاد برندهای دارای قابلیت توسعه بالا و پشتوانه مردمی محکم می باشد. کافه ها دیگر از یک مکان فیزیکی برای صرف قهوه و تناول وعده های غذایی فراتر رفته و به قلمرو پاتوق ها یا مکان های الهام بخش برای گذراندن وقت و فکر کردن و مشورت در باره امور فردی و کاری تبدیل شده اند، مسیری که از مکان فیزیکی (place) به پاتوق (hangout) حرکت کرده و در حال تبدیل شدن به شخصی ترین و خاطره ساز ترین جا برای تمدد اعصاب و روان مشتری است. صاحبان صنعت کافه داری و کافه بازان در جهان تمرکز خود را بر مفهوم های بنیادی مشتری پسند قرار داده و کافه را به سطح تازه ای از یک موضوع شیک و جذاب (new level of chic) برای مخاطب و بازار تبدیل کرده اند.
کافه نوستال در حقیقت ایجاد مجموعه ای تجاری با محور کافه داری بر اساس مفهوم و حس نوستالژی است. نوستالژی و تمایلات نوستالژیک در حقیقت اصلی ترین عامل برای تولید خاطره و تجربه خوشایند از یک مکان یا بیزنس است. کافه نوستال برای تحقق این موضوع در خلاف جهت ترندها و شیوه های کافه داری در ایران و اغلب شهرهای بزرگ ایران حرکت خواهد کرد. تعدد انتخاب های غذایی، منوهای گیج کننده، تمرکز بر سیر شدن و غذاهای حجیم، پلو و خورش و ماهیچه در کنار ته دیگ و برنج یا قهوه شیک در کنار شکلات و موسیقی متن همان چیزهایی هستند که کافه نوستال از آن ها فرار می کند. ما به دنبال منوهای ساده اما مزه ها و اسانس های اصیل هستیم، احیا و ایجاد حس نوستالژی با ترکیبی از تجربه های غذایی، دیداری و موسیقایی. کافه نوستال به دنبال یک مکان و عمارت قدیمی نیست، با ظرف و ظروف مسی و دیگچه و پاتیل کاری ندارد، ما به دنبال ایجاد یک ظاهر و روکش مصنوعی قدیمی نیستیم، با دوران قاجار یا مدرنیته غربی سرو کاری نداریم، کافه نوستال چیزی از جنس خودمان و تاریخ حقیقی چند نسل زنده است، ترکیبی از ده پنجاه تا دهه نود خورشیدی در یک مکان.
• کافه نوستال نسل تازه صنعت کافه داری در ایران است، مفهوم نوستالژیا به جای کالا و مصرف گرایی، تجارت و تجاری سازی با مفاهیم و احساس های مخاطب، ایجاد یک تم کافه یا برند نوین کافه داری در ایران همپای کافه نادری ها و کافه های راستین و قدیمی تهران
• کافه نوستال به عنوان یک برند اجتماعی بیش از دویست هزار مخاطب فعال در فضای اجتماعی دارد و جای پای خود را در ذهن و روان مخاطب از پیش محکم کرده است
• کافه نوستال در میان سه برند برتر ایرانی قرار دارد و از لحاظ درصد مشارکت و دنبال کننده در صدر برندهای اینستاگرام قرار دارد
• کافه نوستال اولین برند ایرانی بر مبنای مفهوم نوستالژی است که فقط در حوزه کافه یا صنعت غذا نیست بلکه سابقه و عقبه پژوهشی و دانشگاهی دارد
• کافه نوستال یک مجموعه دانش بنیان و یک برند ایرانی بوده که می تواند الگو و سرمشقی برای برندسازی بر مبنای مفهوم و احساس مخاطب باشد.
• کافه نوستال به دنبال ایجاد بازاری ماندگار در صنعت کافه داری و دورنمای تاسیس شعبه های جهانی می باشد
• کافه نوستال در مسیر ایجاد آرشیو و موزه ای از خاطرات و نوستالژی های ایرانیان است که در صورت توسعه می تواند نخستین بازار و موزه خاطرات و آنتیک های ایرانی بر مبنای یک کافه باشد
• کافه نوستال اولین کافه و فضای فکری فرهنگی با پشتوانه اپلیکیشن موبایل و فناوری همراه می باشد
• کافه نوستال در حقیقت ایجاد و احیای کافه نادری ها و کافه های تاریخی تهران در زمان حال است، فضایی برای رشد فکری و فرهنگی و نمایش خلاقیت ها و توان ایرانیان و هنرمندان و کالاهای ایرانی
کافه نوستال
کافه نوستال یک برند مفهوم محور ایرانی است، برندی که بیش از شش سال در مرحله تثبیت و کاشته شدن در ذهن و روان جامعه ایرانی و جهانی تلاش کرده و پیش از ورود به فاز تجاری سازی و تبدیل به ماهیت مکانی و محصول محور، در فاز مفهوم سازی و تولید یک برند دارای خلاقیت و جذابیت ایرانی قدم گذاشته و کار اصلی را فرار و گسست از شیوه های رایج و غلط برندسازی و تجاری سازی در ایران مبنا قرار داده است. برند کافه نوستال در حال حاضر بر اساس رنکینگ برندهای ایرانی در میان سه برند برتر ایرانی در اینستاگرام قرار دارد. کافه نوستال به عنوان یک برند بر اساس مطالعات و تحقیقات دانشگاهی و پژوهشی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران مورد پایش و پژوهش قرار گرفته است، فعالیت یک برند و خلق جامعه هدف بر مبنای مفهوم گسترده و جذاب نوستالژی می تواند یکی از بهترین و موثرترین فرصت ها برای تولید و تجاری سازی باشد. استفاده از فرصت ها و پتانسیل های نهفته در چند نسل و دهه های تاریخی در کنار ایجاد یک اکوسیستم کسب و کار پست مدرن (ترکیب کسب و کارهای مدرن در یک اکوسیستم یکپارچه و منسجم بر مبنای یک مفهوم هویت ساز) که ترکیبی از کافه، فروشگاه، اپلیکیشن موبایل، جامعه مخاطبان در قالب یک برند آزمایش پس داده و مبتنی با ساز و کار هویتی و روانی ایرانیان هدف برند کافه نوستال می باشد.
اصلی ترین دورنما شامل ماموریت و دورنما (میشن در کنار ویژن)
الف- ایجاد و تاسیس نسل سوم کافه در ایران برای نخستین بار:
کافه نسل سوم به کافه ای گفته می شود که دیگر اهداف و دورنمایش بر مبنای کیفیت نوشیدنی یا دکوراسیون فضا و در یک کلام بر مبنای مصرف گرایی و کالا محوری نباشد. نسل اول کافه بر محور ارایه خدمات به مشتری، نسل دوم کافه شامل ارایه کیفیت و رقابت بر سر محصولات و تنوع خدمات و نسل سوم کافه به معنای فراسوی محصول و کالا و مصرف گرایی و ایجاد مفهوم و تم، کافه هایی بر مبنای تولید جامعه و مخاطب آگاه و هم حس و دارای اکوسیستم چندلایه
ب- ایجاد و تاسیس اولین مرجع نوستالژیا مارکتینگ و رترو برندینگ:
استفاده و نگاه مصرف گرايانه به "گذشته" به يك تجربه عادى و مشترك در مقوله برندينگ و بازاريابى تبديل شده است. بسيارى از حوزه هاى توليد محصول و پروداكت ها، به ويژه حوزه هاى مرتبط با رويكردهاي متمركز بر نوآورى و خلاقيت، به كرات با موضوع و مقوله "محصولات قديمى" يا "رتروپروداكت" ها مواجه بوده اند، محصولات و خدماتى كه از نظر جامعه مصرف كنندگان و مشتريان، با گذشته و خاطرات در تداعي هستند. در ميان اين محصولات و مقوله ها مي توان به مقوله ماشين (بيتل ها و فولكس غورباقه اي هاى تازه، كرويزر هاى پى تى، مينى ها، ژيان سيتروين و ..) و موسيقى مردمى و عامه پسند پاپ (تور ديوار از راجر واترز عضو سابق پينك فلويد، ركوردينگ و ضبط هاىِ تازه اى از ترانه هاى بيتل ها و ...) اشاره كرد كه نماد و نشانه هاى برجسته اي در حوزه خودشان هستند.
ج- ایجاد تجربه و ریکاوری حواس مخاطب در راستای لمس نوستالژی:
اگرچه محدوديتى براي روندها و مسيرهاي رترو يا همان "رترو ترند" ها وجود ندارد، از لباس، وسايل ورزشى، كفش، غذا، رستوران دارى و محصولات فرهنگى تا استفاده از نوستالژيا در تبليغات و تيزرهاىِ همين محصولات، با اين حال مفهوم نوين "بازاريابي مبتني بر نوستالژيا" به عنوان مديريت محصول در رابطه با تداعي هاى گذشته مي باشد كه به مصرف كننده و مشترى به عنوان يك جامعه اجازه مى دهد تا در يك گذشته ايده آل و همزمان به روز رسانى شده، زيسته و يا در آن فضا زندگى تازه اي را تجربه كند.