شرکت نرم افزاری تــــرز رایان افزار در سال ۱۳۸۶ در محیطی آکادمیک و دانشگاهی و بر اساس احساس نیاز کشور به تیمهای با تخصص و تعهد، پا به عرصه ی وجود گذاشت و در سال ۱۳۸۷ به صورت حرفه ای به انجام پروژه درزمینه های مختلف در سطح کشور پرداخت . در سال ۱۳۸۸ اقدام به تولید محصولات نرم افزاری و وب نمود .
در سال ۱۳۸۹ با تاسیس شرکت ، فعالیت خود از حالت گروه در آورده و بصورت رسمی و شرکتی تداوم بخشید. در سال ۱۳۹۰ با تمام قوا در جهت اعتمادسازی و ارائه خدمات با استراتژی نفوذ در بازارهای دست نخورده ی کوچک فعالیت نمود . شرکت ترز با رشد قابل توجهی روبرو بود. در سال ۱۳۹۱ با توسعه در محصول و اقدام به بهینه سازی محصولات و با امضا قرارداد با مرکز رشد ،در مسیر توسعه و تعالی علمی قرار گرفته و بعنوان شرکت مستقر در مرکز رشد قرار گرفت . سپس با ثبت یکی از طرح های حوزه وزارت کشور که همزمان با سایر محصولات شرکت در حال انجام بود بعنوان طرح ملی اقدام به تقویت حوزه مربوطه نمود و در همان سال گواهی تایید فنی نرم افزار از شورای عالی انفورماتیک کشور که زیر نظر ریاست جمهوری قرار دارد را دریافت نمود.
در سال ۱۳۹۲ محصول خود را با تاسیس وب سایت های مرجع در حوزه مربوطه در سطح کشور گسترش داد و توانست در مدت زمان کوتاه از تمام نقاط مختلف کشور از جزیره قشم گرفته تا سواحل دریای مازندران و از غرب تا شرق کشور ، تا استانهای کردستان و سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و تهران و اصفهان و شیراز ، خراسان، کرمان، قزوین، مازندران، البرز، آذربایجان و … جذب مشتری داشته باشد و در همان سال بعنوان اولین و جامع ترین نرم افزار مدیریتی در حوزه مربوطه در کشور شناخته شود.
همزمان در همین راستا محصول سازمانی شرکت ترز در حوزه و وب و نیز سیستم ارزش افزوده شرکت به سطح بالای خود رسید و توانست در سطح کشور به بلوغ خود رسیده و با ایجاد سیستم های رایگان با پرداختهای درون برنامه ای سیستم خود را در مدت زمان کوتاهی گسترش داده و در فضای مجازی بعنوان گزینه اول موتورهای جستجو از جمله گوگل قرار گیرد و در نتیجه در سطوح مختلف جذب مشتری نماید.
امروزه شرکت تــــرز با توسعه در محصول خود و نیز بومی سازی فناوری توانست بعنوان شرکت پیشرو در حوزه های کارکرد خود باشد
در سال ۱۳۹۳ شرکت تــــرز ، بعنوان شرکت دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت
و همچنن در سال ۱۳۹۳ توانست با ایجاد ساختارهایی با نظم پایدار و ایجاد یک سیستم ایزوی داخلی با نام Trez Iso system یک سیستم نظم پایدار را راه اندازی نماید
همین طور با بکار گیری انواع ابزار مختلف مانند سیستمهای همکاری در مدیریت پروژه، سیستم مدیریت مشتری ، سیستم مدیریت وظایف، و… یک سیستم پایدار در سیستم سازمانی خود ایجاد نماید تا بتواند ساختاری را برای رشد مستمر با حداقل انرژی پایه ریزی نماید
و بالاخره شرکت ترز با با توکل بر خدا و پیاده سازی استراتژی های مختلف و حضور در نمایشگاهها و همچنین به مدد صداقت در رفتار با مشتری توانست جریان فروش راه اندازی نماید که شرکت را در حالت پایدار قرار دهد.
استراتژی اولیه شرکت تــــرز در بدو تاسیس، هدف گیری بازارهای کوچک دست نخورده اما با تعداد زیاد بوده است که به نحوی هم جریان رقابت متفاوت و آسانتر و هم تضمین جذب مشتری و هم رسوخ در بازار قوی تر داشته است
از جمله ارزشهای شرکت ترز ، صداقت در عملکرد و شفافیت در سیاست کاری بوده و به مدد تلاش همکاران و صداقت کاری بزرگترین سرمابه خود یعنی جریان جذب مشتری را بدست آورده و حفظ نماید
شرکت تـــــرز همواره با شعار “ آگاهی + تلاش + صبر = رسیدن ” و “انجام دادن کار درست در زمان درست” مسیر خود را طی نموده است
خانواده تـــــرز به خود می بالد که در ارتباط با مشتریان کمال صداقت را داشته باشد و با در نظر گرفتن اصول کاری شفاف و صادقانه ارائه خدمت نماید