در سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرد.
ثبت نرم افزارهای خود در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۱۳۷۴
در سال ۱۳۷۸ با حفظ جایگاه قبلی خود پا به عرصه های جدید فناوری ITگذاشت.
سال ۱۳۸۴ همزمان با طرح دولت الکترونیک عمده فعالیتش اتوماسیون اداری ومکانیزه درون سازمانی شد .
تاسیس مرکز آزمون به عنوان اولین مرکز خصوصی آزمون الکترونیکی کارکنان دولت در سال ۱۳۸۵ با تائیدیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت
در سال ۱۳۸۷ به عنوان اولین شرکت خصوصی مجری پروژه عظیم سیستم نظارت تصویری (دوربین های مداربسته) در نیروهای نظامی کشور شناخته شد.
اجرای پروژه عظیم اتوماسیون اداری شهرداری اصفهان و ۳۰ مرکز وابسته در سال ۱۳۸۷
۱۳۸۹/۱۲/۲۶ از اولین محصول خود با نام سامانه هوشمند فاراد ۱ در حوزه سیستم های کنترل هوشمند پرده برداری نمود.
هم راستای چشم انداز ۱۴۰۴ نظام جمهوری اسلامی ایران سازمان هوشمند سازی آموزشی فاراد در سال ۱۳۹۰ با هدف و برنامه ریزی دقیق و منسجم فعالیت خود را آغاز نمود.
سال ۱۳۹۱، سال تحولات بنیادین فاراد با رسمی شدن واحد پشتیبانی با ادبیات کاری جدید و در قالب یک واحد مستقل باز تعریف شد.
اخذ نمایندگی انحصاری محصولات تخصصی اپسون در سراسرایران با گارانتی معتبر آواژنگ
امضای پیمان همکاری مدیرعامل شرکت فاراد با مدیران ارشد اپسون اروپا و خاورمیانه در مهر ماه ۱۳۹۱
در سال ۱۳۹۲ واحد بازرگانی این مجموعه طبق آخرین دسته بندی های سازمانی دنیا به چهار دپارتمان تخصصی تقسیم گردید.
در سال ۱۳۹۳ در راستای توسعه ی نوآوری و خلاقیت، سامانه مدیریت جلسات، جهت استفاده سازمانها طراحی و آماده ارائه به بازار گردید.
در سال ۱۳۹۳ پس از چندسال تحقیق و تلاش، سامانه هوشمند فاراد را با استفاده از دانش بومی، تکنولوژی انحصاری سخت افزاری و نرم افزاری، این سامانه را آماده بهره برداری در سطح بازار نمود.
در سال ۱۳۹۴ از ایتدا سال و در راستای فعالیت های توسعه شرکت توسط مالک و موسس مجموعه تغییرات بنیادی در سطح مدیریت مجموعه جهت انجام خدمات تخصصی تر و بهینه تر ایجاد گردید.