سودتو براساس شناخت یک نیاز در مصرفکننده ایرانی شکل گرفته و پاسخی است به حل یک مشکل که در فضای خردهفروشی کشور بدون جواب باقی مانده بود. اینکه تعداد زیادی از مشتریان خرد چگونه میتوانند به قیمت عمده کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند. همچنین بخش اعظم خردهفروشی در ایران مبتنی بر روشهای سنتی است که در آن فرایند رسیدن کالا از تولیدکننده به مشتریان کند و ناکارآمد است و در اکثر موارد به افزایش شدید قیمت کالا منجر میشود. فروشگاههای دیجیتال در ایران تا حدی توانستهاند این مشکلات را کاهش دهند اما همچنان بسیاری از خدمات نوین خردهفروشی در ایران ارائه نمیشود. بر همین اساس سودتو اولین پلتفرم خرید جمعی مبتنی بر بازگشت پول در ایران را معرفی کرده که در آن تعداد مشخصی از مشتریان برای خرید یک کالا به قیمت عمده اقدام می کنند. در این شرایط با حذف واسطه ها و اتصال مستقیم فروشندگان عمده به مصرف کنندگان نهایی، قیمت تمام شده برای مصرف کننده کالا کاهش مییابد. اما فروش جمعی با قیمت عمده به مشتریان خرد با چالشهای بسیاری مانند سختی اعتماد به سایر خریداران بابت انصراف آنها در مراحل نهایی خرید مواجه است از همین رو یکی از مزایای سودتو طراحی مکانیزمی منحصر به فرد برای به حداقل رساندن مشکلات خرید گروهی است تا کاربران با اعتماد کامل در فرایند خریدی لذتبخش و مطمئن شرکت کنند. راهکار سودتو برای حل این مشکل مبتنی بر روشهای نوین فروش نظیر کشبک یا بازگشت پول است و از همین رو برای اولین بار در ایران از این روشها در خرید جمعی استفاده شده تا منافع مصرفکنندگان تضمین شود. سودتو در تابستان سال 1398 با هدف سودرسانی هرچه بیشتر و بهتر به مصرف کنندگان نهایی شروع به کار نموده است. در نهایت نیز می توان این طور بیان کرد که سودتو جاییست که درآن شعار اصلی ما «همه چیز به سودِ تو بر میگرده» محقق شده است.