با توجه به ساختار باطریهای بکار رفته در خودروهای الکتریکی، مدارات شارژ بایستی طوری کنترل شوند که بتوانند نیازهای باطری را در هرلحظه تأمین نمایند. ارتباط بین شارژر و ماشین از طریق خطوط انتقال توان مدوله برقرار میشود و شارژ سریع و طول عمر باطری اهداف اصلی خواهند بود. پروتکلهای بینالمللی شارژ تعریفشده میباشند و کافی است همسو با تکنولوژی روز جهانی ساخت این ایستگاهها را آغاز و به سرانجام برسانیم. با توجه به بررسی انجامشده پتانسیلهای ساخت این شارژر سریع ازجمله الکترونیک صنعتی مبدلها و طراحان نرمافزارهای لازم در کشور وجود دارد. هدف ساخت شارژری است که یک ماشین برقی را (مثلاً نیسان لیف – 23 کیلووات ساعت) در 15 تا 20 دقیقه 80 درصد شارژ نماید.