بازدید دکتر ملک زاده و دکتر وطن پور از شتابدهنده سیناپس

بازدید دکتر ملک زاده و دکتر وطن پور از شتابدهنده سیناپس

صبح روز شنبه، مورخ ششم مهر ماه ۱۳۹۷، شتابدهنده فناوری تشخیصی سیناپس میزبان دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دکتر حسین وطن پور مدیر کل دفتر توسعه تکنولوژی و فناوری وزارت بهداشت بود. در ابتدا مهمانان با استقبال دکتر یونسی، مدیرعامل شتابدهنده سیناپس و جناب آقای تهرانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان وارد ساختمان مرکزی شتابدهنده سیناپس شدند و در جلسه که با هدف آشنایی با شتابدهنده سیناپس برگزار شد شرکت کردند. در آغاز جلسه جناب آقای تهرانی ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، به بیان چالش ها و مشکلات صنعت IVD در ایران و جهان پرداخت. وی ساختار های واردات محور کشور را مانع بزرگی پیش روی تولید کنندگان اعلام کرد و گفت: با حمایت نخبگان و فناورانی که در داخل کشور در حال فعالیت هستند می­توان در بازه زمانی مشخصی سهم تولید محصولات داخلی IVD از بازار را افزایش داد. پس از ایشان، دکتر وحید یونسی، مدیر عامل شتابدهنده سیناپس از ارائه فرایند شتابدهی پروژه ها و ارائه گزارش هشت ماهه فعالیت سیناپس، شتابدهنده های شرکتی را از راه حل های موثر در شتابدهی و موفقیت تیم های فن آور دانست و گفت حمایت از فناوران نوپا در قالب شرکت های استارت آپی جهت پیشرفت صنعت IVD، وظیفه ای است که بر عهده شتابدهنده های فن آوری محور است.

در ادامه برخی از تیم های فعال در شتابدهنده به معرفی طرح خود پرداختند.

در ابتدا مهندس امیر داعی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف، ژنودیپ را معرفی کرد. داعی ژنودیپ را گامی بلند در عرصه تشخیص سرطان معرفی کرد. ژنودیپ با استفاده از بیومارکرهای پروتئینی و قطعات DNA موجود در خون، با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی قابلیت تشخیص زود هنگام بیماری سرطان را با دقت بالا دارد. در حال حاضر این تکنولوژی می تواند پنج نوع سرطان را شناسایی کند.

ارائه مهندس امیر داعی درمورد طرح ژنودیپ

تیم سیگنال، توسط دکتر میرشاهی معرفی شد. فن آوری تیم سیگنال، سرطان پستان را با استفاده از روش ایمونوهیستوشیمی استاندارد سازی شده تشخیص و طبقه بندی میکند. در ادامه نیز تکنولوژی های جداسازی سلول های سرطانی  در گردش، کیت های تشخیصی کالپروتکتین  نیز معرفی شدند.

ارائه تیم سیگنال

ارائه تیم سیگنال

دکتر ملک زاده در ادامه اعلام کرد معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تمام ظرفیت ها از طرح هایی که در مسیر پیشرفت نیاز به یاری وزارت داشته باشند حمایت خواهد کرد تا زودتر به هدف نهایی که توسعه فناوری و تکنولوژی کشور است برسند.

در پایان دکتر ملک زاده و هیئت همراه از شتابدهنده سیناپس، و آزمایشگاه تحقیقاتی آن بازدید کردند.

لینک اصل خبر در سایت سیناپس

    منبع خبر

    سیناپس

    سیناپس

    اولین شتابدهنده محصولات تشخیص آزمایشگاهی

    نظرات