توسعه صنعت خودرو با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می شود

توسعه صنعت خودرو با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت خودرو که امروز در محل این صندوق برگزارشد به سخنرانی پرداخت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به توانمندی جوانان ایرانی در صنعت خودرو، گفت: یک زیست‌بوم جدی از شرکت‌های دانش بنیان در ایران شکل گرفته است. این زیست بوم کمک می کند تا صنایع کشور را متحول کنیم.

علی وحدت با بیان اینکه صنعتی که بر مبنای زیست بوم فناوری و نوآوری نباشد کیفیت محصولات تولیدی آن پایین است به همین دلیل محصولات تولیدی این صنایع مورد پسند جامعه نیست اظهار داشت:بازار بزرگ ۸۰ میلیون نفری در اختیار یک مجموعه محدودی در صنعت خودرو است که این مجموعه محدود نتوانسته رضایت عمومی مردم را جلب و محصولات تولیدی با کیفیتی به جامعه ارائه کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه اظهار داشت: باید از شرکت های دانش بنیان و نوآور برای هموار کردن مسیر تولید خودروهای نوین برقی و الکترونیکی استفاده کنیم. این کار کمک می کند که هزینه پژوهش شرکت ها و صنایع خودروسازی کاهش محسوس یابد.

وحدت با اشاره به عقد برخی قراردادها در این گردهمایی سه روزه گفت: با توجه به اینکه در این نمایشگاه سه روزه صنعت خودرو، شرکت های دانش بنیان، صنایع بزرگ و شرکت های بزرگ تولیدکننده خودرو کنار یکدیگر قرار دارند، قطعا تفاهم نامه های همکاری بین آنها منعقد می شود. صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان واسط سوم تلاش می کند در این قرارداد ها ریسک مالی این قراردادها را بپذیرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: برای شرکت در این نمایشگاه، ۷۸۴ نفر ثبت نام کردند و ۷ نشست ارائه فناورانه نیز برگزار خواهد شد. تاکنون ۷۷ میلیارد تومان درخواست تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه شده است که از این میان، ۷۱ میلیارد تومان آن محقق شده است.

این نمایشگاه با حضور و ارائه دستاوردهای فناورانه ۸۲ شرکت دانش بنیان، ۱۳ شرکت خودروساز بزرگ و ۱۳ صنعت کشور به مدت سه روز در صندوق نوآوری و شکوفایی برپا است.

در اولین روز از گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه صنعت تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۴۹ میلیارد تومان بین شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر و صنایع قطعات الکترونیک ایران در خصوص تامین واحد ایربگ در خودروها با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات