با همکاری پارک علم و فناوری البرز؛ گردهمایی روسای سازمان‌ها، واحدها، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز و دانشگاه‌های تابعه جهاددانشگاهی

با همکاری پارک علم و فناوری البرز؛ گردهمایی روسای سازمان‌ها، واحدها، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز و دانشگاه‌های تابعه جهاددانشگاهی

صبح روز دوشنبه ۱۵ مهر ماه گردهمایی روسای سازمان‌ها، واحدها، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز و دانشگاه‌های تابعه جهاددانشگاهی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس این نهاد در محل ساختمان پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز به نقل از پایگاه خبری دفتر مرکزی جهاددانشگاهی ، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، در این گردهمایی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه‌ی خودباوری توسط امام خمینی(ره)، جهاددانشگاهی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ برای امر ضروری رفع وابستگی کشور در حوزه‌های مختلف علمی، فناورانه، فرهنگی و آموزشی به وجود آمد.
دکتر طیبی ادامه داد: مکاتبات زیاد با مقام‌های عالی‌رتبه‌ی نظام و اعطای ۷ ماموریت مهم به جهاددانشگاهی در نقشه‌ی جامع علمی کشور، تنظیم قراردادهای کاربردی پرثمر، ایجاد زیرساخت‌های مناسب در معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی، اجرایی کردن پروژه‌های مانده از قبل و شروع فعالیت‌های واحدهای استانی بر اساس مزیت بومی را نیز می‌توان از جمله فعالیت‌های شاخص در دوره‌ی دوم معرفی کرد.
دکتر طیبی با اشاره به تدوین برنامه‌ی ششم توسعه‌ی جهاددانشگاهی در سومین دوره‌ی مسوولیت خود، گفت: توسعه‌ی فعالیت‌های شاخص واحدها، رایزنی برای گرفتن ماموریت از مجموعه‌ی نظام و قبول اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فناورانه با اختصاص یک بودجه‌ی قابل قبول و اظهار اعتماد بالای مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور به جهاددانشگاهی در این دوره اتفاق افتاد.
رییس جهاددانشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پروژه‌های متعدد این نهاد در حال نتیجه گرفتن است و امیدواریم در افق ۱۴۰۴، سازمان اول کشور در پیشرفت و توسعه باشیم، اظهار کرد: از جلب اعتماد مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور و بدنه‌ی دولت باید حداکثر بهره را برای ادامه‌ی فعالیت‌های جهاددانشگاهی ببریم.
وی افزود: تعداد قابل توجهی از قراردادها با وزارتخانه‌ها، ستاد‌ها و سازمان‌های کشوری آماده است و به‌زودی از آن رونمایی می‌شود.
دکتر طیبی ادامه داد: جذب نیروی انسانی جوان، توانمند، مومن و ارزشی برای اجرای پروژه‌ها باید یکی از اولویت‌های جهاددانشگاهی قرار گیرد. اگر بخواهیم جهاددانشگاهی به‌عنوان اولین سازمان کشور مطرح باشد، باید پروژه‌ها به بهترین نحو انجام، مدیریت و جدی گرفته شود.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور، به‌دنبال کم‌کردن وابستگی این نهاد به نفت و ایجاد درآمد توسعه‌ای پایدار هستیم، گفت: سهامداری در جهاددانشگاهی جدی گرفته خواهد شد و از توانایی‌های به بلوغ رسیده و ثبت شرکت‌ها برای تولید درآمد استفاده می‌شود. فعالیت‌های شاخص در واحد‌ها با جدیت پیگیری می‌شود و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای است که امروزه دارای اعتبار بالایی است و از زبان مقامات عالی‌رتبه کشوری به‌عنوان الگو مطرح می‌شود و انتظارات از آن با توجه به توانایی‌های این نهاد بسیار بالا است.
وی ادامه داد: قطعا مجموعه‌ای که موفقیت‌های آن قابل چشم‌پوشی نیست، عده‌ای به دنبال تخریب آن هستند که باید آن را با توجه به فضای مجازی مدیریت کرد. به‌شدت از نقد استقبال می‌کنیم و راه‌های نقد کردن باز است و آماده دریافت آن هستیم.
در ادامه، دکتر بهروز بادکو معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی جهاددانشگاهی نیز در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در مجموعه جهاددانشگاهی به‌صورت دوره‌ای به بررسی اسناد و مدارک می‌پردازند و در این جریان رعایت درست قوانین و مقررات موجب ارتقای سازمان می‌شود.
دکتر محمدصادق بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی و سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان وابسته به این نهاد نیز در این مراسم اظهار کرد: ضرورت توجه بیشتر به طرح‌های ملی در دست اجرا شامل طرح ملی سرباز مهارت، طرح ملی پروژه‌ی بومی‌سازی، زبان‌های خارجی (پروژه‌ی eight)، مرکز ملی آزمون و کانون توسعه‌ی شایستگی صلاحیت حرفه‌ای، اولویت دارد.

وی اضافه کرد: حوزه‌ی آموزش، کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی موتور پیشران مجموعه‌ی فعالیت‌های این نهاد است، بنابراین نیازمند توجه بیش‌ازپیش می‌باشد.
دکتر بیجندی گفت: دو ماموریت کلان در حوزه‌ی مشاغل خرد و کوچک و خانگی و نظام جامع هدایت شغلی، فرصت بی‌نظیری برای جهاددانشگاهی به منظور ایفای نقش در نظام مدیریتی کشور به وجود آورده است.
در ادامه‌ی این گردهمایی، ارایه‌ی نظرات پیرامون چابک‌سازی، لزوم جوان‌گرایی و تعمیق بخشیدن به فعالیت‌ها در جهاددانشگاهی، به بحث و بررسی گذاشته شد.
در پایان این گردهمایی یک‌روزه نیز که با حضور اعضای جهادی هیات امنای جهاددانشگاهی  و رئیس پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، گفت‌وگو پیرامون آینده‌ی این نهاد و مسایل مدیریتی مربوط به آن، مورد بحث و بررسی روسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری البرز

    پارک علم و فناوری البرز

    زمینه فعالیت جامع

      نظرات