از سرمایه‌های ملی با تکیه بر توانایی‌های داخلی حفاظت کنیم

از سرمایه‌های ملی با تکیه بر توانایی‌های داخلی حفاظت کنیم

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری درباره ضرورت استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی موجود داخلی، بیان کرد: استفاده درست از تجهیزات آزمایشگاهی موجود، بسیار مهم است چون از بیشتر تجهیزات خریداری شده به درستی و به مقدار کافی استفاده نمی‌شود.

وی افزود: تعمیر و نگهداری تجهیزات و ایجاد انگیزه در آزمایشگاه‌ها برای استفاده بهتر از آن‌ها، از دیگر برنامه‌های شبکه است.

اسدی فرد، با اشاره به لزوم استانداردسازی خدمات تجهیزات آزمایشگاهی گفت: استانداردسازی خدمات باعث می‌شود که نتایج تحقیقات و آزمایشگاه‌ها قابل اعتمادتر و مطمئن‌تر شود. در همین راستا، شبکه برای اخذ استانداردهای آزمایشگاهی، خدمات مشاوره‌ای و حمایتی لازم را به آزمایشگاه‌های عضو ارائه می‌کند.

وی، ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها، به اشتراک گذاری تجارب، کمک به تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها و مراکز عضو در راستای نیازهای کشور را از دیگر اهداف تشکیل این شبکه عنوان کرد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران، درباره نحوه ارزیابی آزمایشگاه‌ها برای تخصیص حمایت به آن‌ها، گفت: دریافت گزارش خدمات ارائه شده از سوی آزمایشگاه‌ها، ارزیابی دوره‌ای به صورت سالیانه و امتیازدهی به عملکرد آن‌ها، رتبه بندی این مراکز و ارائه حمایت‌های مختلف به مراکز با توجه به نتایج ارزیابی، راهکارهایی است که برای سنجش عملکرد این مراکز در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات