تا سال 2019 میلادی مایکروسافت یک تریلیون دلاری می شود

تا سال 2019 میلادی مایکروسافت یک تریلیون دلاری می شود

کارشناسان با توجه به رسیدن قیمت هر سهم شرکت مایکروسافت به 100 دلار، پیش بینی کرده‌اند که ارزش بازار این کمپانی تا سال 2019 میلادی از مرز یک تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

به گزارش اکوسیستم، در آستانه انتشار گزارش مالی کمپانی مایکروسافت ارزش هر سهم این شرکت از مرز 100 دلار گذشت؛ در همین راستا کارشناسان گزارش‌های جدیدی را منتشر کردند که بر اساس آنها ارزش بازار بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان تا سال 2019 میلادی به بیش از یک تریلیون دلار خواهد رسید.

پلتفرم Microsoft Game Pass مورد استقبال گسترده گیمرهایی که از ایکس باکس استفاده می‌کردند، قرار گرفت؛ این امر باعث شد که ارزش هر سهم شرکت مایکروسافت در بازار افزایش پیدا کند و به مرز ۱۰۰ دلار برسد. از سایر نکات مثبت در رابطه با پیش بینی‌ فوق می‌توان به افزایش اهمیت و ارزش سرویس‌های مایکروسافت از جمله سرویس کلاد و آفیس مبتنی بر کلاد اشاره نمود که هر ساله باعث افزایش ارزش مایکروسافت تا 10 الی 20 درصد خواهند شد. با توجه این موارد و سایر تغییراتی که در سرویس‌های مایکروسافت ایجاد شده است، کارشناسان انتظار دارند که ارزش بازار مایکروسافت تا سال ۲۰۱۹ میلادی از مرز یک تریلیون دلار عبور کند.

چندی پیش تامسون رویترز، شرکت مایکروسافت را در لیست ۱۰۰ کمپانی برتر تکنولوژی جهان قرار دارد. این رده بندی بر اساس فاکتورهایی که این بنگاه خبری معین کرده بود، انجام شده است؛ این فاکتورها عبارتند از ویژگی‌های مالی، مدیریت و رضایت سرمایه گذاران، ریسک و انعطاف پذیری، خلاقیت، مسئولیت اجتماعی، تأثیرات زیست محیطی و اعتبار هستند.

در حال حاضر ارزش بازار مایکروسافت بالغ بر ۷۲۰ میلیارد دلار است که با در نظر گرفتن احتمال افزایش روز افزون ارزش این کمپانی، انتظار می‌رود پیش بینی‌هایی که انجام شده است، رنگ واقعیت به خود بگیرند و در چند سال آینده شاهد رسیدن ارزش بازار این کمپانی به بیش از یک تریلیون دلار باشیم.

    نظرات