روزهای کوتاه زمستان امسال را میهمان  مدرسه ملی زیست‌فناوری باشید

روزهای کوتاه زمستان امسال را میهمان مدرسه ملی زیست‌فناوری باشید

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در میانه سال ۲۰۱۹ میلادی هستیم. روزهایی که به عصر صنعت و فناوری های مدرن مشهور است. فناوری هایی که شکل زندگی انسان را کاملا تغییر داده اند. تغییراتی که با آمدن روزهای انفجار جمعیت و مشکلات ناشی از پایان پذیری منابع طبیعی، خوراکی و آشامیدنی، آلودگی خاک و آب‎های سطحی و زیرزمینی چاره ای جز پذیرششان نیست.

روزهایی که تنها به کمک فناوری های مدرن می توانیم به سلامت از سر بگذارنیم و جهانی آباد به دست نسل بعدی بدهیم. جهانی که اگر با انرژی های فسیلی اداره شود خرابه ای بیش نخواهد شد. اما در این میانه هیاهو یکی از فناوری های مدرنی که می تواند کمی حال آینده جهان را بهتر کند زیست فناوری است. فناوری های سبزی که با کمک منابع طبیعی به داد محیط زیست و افزایش امنیت غذایی و ارتقای سلامت انسان می رسند.

در ایران نیز به این فناوری مدرن و زیستی توجه ویژه ای صورت گرفته است. یکی از نهادهای مسوول در این حوزه که سالها است اجرایی سازی طرح ها و ایده های زیستی جوانان و متخصصان ایرانی را دنبال مب کند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در این نهاد متولی شکل دهی به زیست بوم فناوری و نوآوری، ستاد توسعه زیست فناوری شکل گرفته است که ترویج مفاهیم زیستی در جامعه را در دست دارد.

در میان اقدامات ترویجی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، می توان به برگزاری دوره های آموزشی مدرسه ملی زیست فناوری اشاره کرد. دوره نخست آن ۱۵ شهریورماه سال جاری با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان برگزار شد. دوره زمستانه آن نیز ۱۵ بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این دوره های آموزشی با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انستیتو پاستور ایران برگزار می شود. دوره های مذکور برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری علوم پزشکی و علوم زیستی در سطح مقدماتی و به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

مدرسه ملی زیست فناوری ایران با هدف آشنایی محققان و جوانان علاقه مند به حوزه زیست فناوری برای آموزش روش های خلق ثروت برپا می شود. در این دوره آموزشی شرکت کنندگان، راه های تبدیل ایده به محصول و روش های طی این مسیر را آموزش می بینند.

«واکسن»، «مهندسی پروتئین»، «بیوتکنولوژی محیط زیست»، «ذخایر ژنتیکی و بیوبانک»، «زیست فناوری صنعتی»، «رایانش زیستی» و «اقتصاد زیستی» محورهای این دوره آموزشی است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره آموزشی به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات