فیلترهای نانو خودرویی و صنعتی تولید شد

فیلترهای نانو خودرویی و صنعتی تولید شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از جدیدترین تحولات در صنعت فیلتر ورود نانو فناوری به این عرصه است. با این تکنیک سطح الیاف قطور سلولزی و مصنوعی با لایه ای از الیاف بسیار ریز نانو پوشانده می شود. شرکت دانش بنیان بهران فیلتر نیز در این حوزه ورود کرده است و به عنوان نخستین تولید کننده فیلترهای نانو خودرویی و صنعتی در کشور به شمار می رود. این شرکت فناور در زمینه تولید انواع فیلترهای خودرو، صنعتی و نیروگاهی در ایران فعالیت می کند.

کاربرد اصلی این فناوری در سیستم های تصفیه هوای ورودی تورربین های گاز مجهز به سیستم پالس کلینینگ است. ارتقای راندمان فیلتراسیون از طریق کاهش اندازه سوراخ ها و افزایش عمر فیلتر با بهره گیری از فیلتراسیون سطحی دو مزیت اصلی این فناوری است. در این کار کاغذ قبل از شروع عملیات به وسیله جریان الکتریکی با لایه ای از الیاف پلیمری لایه نشانی می شود. بنابراین سوراخ هایی که از تقاطع میان نانو الیاف ایجاد می شود بسیار کوچکتر از سوراخ های معمول کاغذ فیلتر است. همین موضوع سبب ارتقا کارایی جداسازی فیلتر می شود.


این شرکت توانسته با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته در خطوط تولید، مواد اولیه مرغوب و نیروی انسانی خلاق فیلترهای روغن و هوا ایران ساخت استاندارد تولید کند. بیش از ۶۰۰ نوع فیلتر خودروهای مختلف همچون سواری، وانت، اتوبوس، مینی بوس و فیلترهای صنعتی و نیروگاهی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از محصولات آن است. فیلتر روغن خودرو سبک، فیلتر هوای خودروهای سنگین، فیلتر هیدرولیک-گیربکس و فیلترهای نانو برخی از محصولاتی است که با برند ایران ساخت به بازار راه یافته است. این شرکت دانش بنیان محصولات خود را در غرفه ای همزمان با دوازدهمین نمایشگاه و جشنواره فناوری نانو ارائه کرده است و علاقمندان تا ۲۱ مهرماه سال جاری با مراجعه به نمایشگاه بین المللی می توانند از این محصولات دیدن کنند.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات