پهپادها مانع تخریب تجهیزات شبکه برق می‌شوند

پهپادها مانع تخریب تجهیزات شبکه برق می‌شوند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خطوط انتقال برق، جزء اصلی و جدایی ناپذیر سیستم قدرت است که وظیفه انتقال انرژی الکتریکی را ار نیروگاه‌ها به مناطق مصرف کننده دارد. به دلیل اهمیت این ساختار تکنولوژیک در کشور، یکی از شرکت های دانش بنیان تلاش کرده است تا با محصولات تولیدی خود از این تجهیزات حفاظت کند.

با کمک پهپاد طراحی شده در این شرکت، بازدید مکانیزه و هوشمند از پست و خطوط انتقال و توزیع نیروی برق امکانپذیر شده است. با کمک محصول تولیدی این شرکت، بدون نیاز به خروج و بی برق شدن و پردازش تصاویر توسط الگوریتم های هوشمند، عیوب خطوط انتقال برق بدون تشخیص و گزارش داده می شود.

اعظم کرمی رباطی مدیرعامل شرکت داده کاوی ویرا ژرف درباره رفع نیازهای جامعه به کمک محصولات

تولیدی این شرکت، می گوید: ساخت مدل سه بعدی پست و خطوط انتقال و توزیع نیروی برق با قابلیت اندازه گیری انواع فواصل در فضا مهم ترین کمکی است که پهپاد طراحی شده ما به شرکت های توزیع برق ارائه می کند.

وی ادامه می دهد: پردازش تصاویر ابرطیفی یکی دیگر از خدمات شرکت به متقاضیان است. استخراج طیف مواد معدنی(کانی)، برآورد میزان فراوانی مواد معدنی، کلاس‌بندی تصاویر ابرطیفی، افزایش کیفیت تصاویر ابرطیفی و رفع نویز تصاویر ابرطیفی از دیگر خدمات شرکت ما است.

به گفته مدیر عاممل این شرکت دانش بنیان، پردازش رادیویی(SAR) با هدف رفع نویز تصاویر سار، ادغام تصاویر چند طیفی و سار و قطعه بندی تصاویر سار از دیگر خدماتی است که ما با محصولات تولیدی خود به جامعه ارائه می کنیم.

وی همچنین می گوید: پردازش تصاویر لیزری (LiDAR) برای تولید مدل سه بعدی از تصاویر لیدار، رفع نویز تصاویر لیدار و کلاسب‌ندی تصاویر لیدار را نیز به متقاضیان ارائه کرده ایم.

خدمات این شرکت دانش بنیان، در شبکه انتقال برق باعث افزایش قابل ملاحضه کیفیت بازدید و عدم نیاز به بازدیدهای انسانی از شبکه های انتقال برق و در نتیجه کاهش خروج خطوط انتقال برق و افزایش پایداری شبکه و در نهایت ارایه برق پایدار و دایمی به مشترکین می شود.

وی درباره میزان ارزآوری خدمات و محصولات تولیدی شرکت، برای کشور بیان می کند: محصولات تولیدی ما و خدمات قابل ارائه شرکت، ارزآوری به صورت مستقیم برای کشور ندارد ولی در نهایت و به صورت غیر مستقیم باعث جلوگیری از تخریب تجهیزات شبکه برق کشور و در نهایت عدم نیاز به وارد کردن تجهیزات جدید به کشور می شود.

کرمی با بیان اینکه محصولات تولیدی شرکت به صورت کامل تجاری شده است، ادامه می دهد: محصولات تولیدی شرکت در حال حاضر در شرکت برق منطقه ای تهران مورد استفاده قرار گرفته و باعث افزایش کیفیت کار و کاهش هزینه ها بصورت قابل ملاحضه ای شده است.

این فعال دانش بنیانی در کشور کسب استانداردهای جهانی در تولید محصولات شرکت می گوید: محصولات شرکت ما تمام استاندارد های بین المللی را در بالاترین سطح کسب کرده است و این استانداردها در تمام محصولاتمان اعمال می شود.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات