بازدید دانشجویان دانشگاه رازی از پارک علم و فناوری کرمانشاه

بازدید دانشجویان دانشگاه رازی از پارک علم و فناوری کرمانشاه

جمعی از دانشجویان علوم سیاسی  دانشگاه رازی با بخش های مختلف پارک علم و فناوری کرمانشاه شامل شتابدهنده فناوری تیک و واحد های فناور مستقر در مرکز رشد  بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر قدرت اله احمدیان  استادیار علوم سیاسی دانشگاه رازی هدف از این بازدید را  ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان از فعالیت ها و  ماموریت های مرکز رشد وپارک علم و فناوری و نحوه حمایت این مجموعه از افراد صاحب ایده عنوان کرد.
وی ادامه داد:در این بازدید  دانشجویان با حمایتهای مشاوره ای و مالی پارک از طرح های کارآفرینی و ایده های نوآورانه دانشجویان و کمک به تجاری سازی این طرح ها از نزدیک آشنا می شوند.
در ادامه دکتر سیامک آزادی معاون فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه، با بیان اینکه پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از ساختارهای موثر در توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش محور و اشتغال زایی مولد، مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان واقع شده است. گفت: پارک های علم و فناوری، محیطی مناسب برای استقرار و حضور حرفه ای شرکت های کوچک و متوسط فناور محور، واحدهای تحقیق و توسعه در بخشهای صنعت، کشاورزی، خدمات و نیز موسسات پژوهشی تقاضا محور هستند که بدنبال ایجاد تعامل سازنده با یکدیگر و نیز ارتباط هدفمند با مراکز علمی و دانشگاه ها بوده و به فعالیت های فناورانه اشتغال دارند.
آزادی گفت: پارک‌ها برای حمایت و تجاری‌سازی ایده‌ها و در نهایت خلق ثروت مبنی بر دانش شکل گرفته و ساختارهای ایجاد شده در پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز با هدف شناسایی، حمایت، تجاری‌سازی و توسعه ایده و محصول فناور در حوزه‌های مختلف در مجموعه پارک علم و فناوری در شهرستان کرمانشاه و هفت شهرستان دیگر استان بدنبال تحقق این مهم میباشند.
وی افزود: مراکز رشد و کانون های شکوفایی و خلاقیت ایجاد شده‌ از ایده‌ها و فرایند تجاری سازی این ایده‌ها تا زمانی که تبدیل به یک محصول قابل عرضه به بازار شوند حمایت می‌کند.
آزادی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه ها بخش مهمی از زیست بوم فناوری استان هستند،گفت: در مجموعه پارک علم و فناوری بدنبال این هستیم که بتوانیم ساختار لازم برای اساتید ، دانشجویان وفارغ‌التحصیل را فراهم نماییم تا بتوانند بدون دغدغه در مجموعه پارک ایده خود را ارائه داده و از حمایت لازم در طی فرایند تجاری سازی و تولید محصول و خدمات خود برخوردار گردند.
معاون فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه در پایان با اشاره به ایده های خلاقانه برخی شرکت ها ی بزرگ اروپایی در حوزه علوم سیاسی و ارتباطات ،گفت: امروزه حضور موفق در انتخابات ها  بصورت تخصصی توسط تحصیل کردگان حوزه علوم سیاسی انجام می گرد که می تواند به حوزه فعالیت خوبی برای استارت اپ های داخلی تبدیل شود.
در پایان نیز به سئوالات دانشجویان درخصوص کارآفرینی و پرورش ایده تا محصول  پاسخ داده شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات