تکنولوژی داریم تا تکنولوژی

تکنولوژی داریم تا تکنولوژی

تکنولوژی داریم تا تکنولوژی

تکنولوژی داریم تا تکنولوژی

مدت‌هاست که صحبت استفاده از تکنولوژی در مراکز خرید مطرح است و تکنولوژی در قالب انواع نرم‌افزارهای حسابداری و صندوق، دستگاه‌های بارکدخوان، تگ‌ها و گیت‌های ایمنی و همچنین انواع برچسب‌های سلامت و اصالت کالا منجر به رضایت هر دو طرف فروشنده و خریدار شده و نهایتا مدیریت فروشگاه را به نوعی کارآمدتر کرده است . اما آیا نهایت استفاده از تکنولوژی برای مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی تا همین‌جاست؟

این سوالی است که ماه‌ها پیش برای شرکت فناوری «سروین»، به‌عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار دارد، پیش آمد . از دید موسسان شرکت سروین، حتما باید تکنولوژی غنی‌تر و همچنین فراگیرتری وجود داشته باشد تا بتواند علاوه‌بر شخصی‌سازی و هدفمند کردن هرچه بیشتر فعالیت‌های تبلیغاتی، مدیریت یک فروشگاه، برند و حتی یک مرکزخرید را ساده‌تر کند .

تحقیق شروع شد ...

بنابراین تحقیقات روی مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی شهر تهران -برای شروع- آغاز شد . روندهای پیشین و جاری مدیریتی، تمایلات، سلایق و عادات خرید مصرف‌کنندگان، دلایل حضور آنها در مراکز خرید و معیار‌های آنان برای انتخاب مرکز یا مراکز خرید محبوب بررسی شد . علاوه‌بر اینها ارائه‌کنندگان خدمات و کالاها در مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی نیز از دید سروین جا نماندند، بلکه تهدیدها و فرصت‌هایی که این کسب و کارها با آن مواجهند، در کنار معضلات و موانعی که بر سر راه فعالیت‌های مراکز خرید قرار داشت، تک‌تک مورد تحلیل قرار گرفت .

یکی از مواردی که در همان ابتدا به چشم می‌آمد پیچیده و پیچیده‌تر شدن مفهوم و حتی کاربرد این مراکز بود . کمتر مرکزخریدی وجود داشت که صرفا شامل مغازه برای فروش اجناس باشد . به عبارت دیگر پر واضح بود که سهم ارائه خدمات در این مراکز با روند سریعی رو به رشد است . با این اوصاف، سروین به این نتیجه رسید که امروزه مفهوم یک مرکزخرید چیزی فراتر از مجموع فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست . بدین معنی که افزایش تنوع خدمات و کالاهای قابل ارائه در این مراکز طی گذشت زمان، نقش مدیریت مراکز خرید یا مجتمع‌های تفریحی را پیچیده‌تر کرده است؛ به‌طوری که رویکرد مدیریتی فراتر از رویکرد مدیریتی یک مجتمع ساختمانی، یک پاساژ یا یک مغازه را می‌طلبد .

اما شرکت فناوری سروین، به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تکنولوژی‌محور، چطور قادر است با استفاده از تکنولوژی این پیچیدگی را ساده کند؟

استفاده از تکنولوژی مکان‌یابی داخلی به‌عنوان فناوری راهگشا

مکان‌یابی داخل ساختمان تکنولوژی‌ای است که امروزه در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته و این امکان را به کاربران می‌دهد که در هر لحظه موقعیت خود را در داخل ساختمان روی گوشی همراه خود ببینند و به‌راحتی مسیر خود را انتخاب کنند .

هم‌اکنون در فضای باز با بهره‌گیری از ماهواره‌های GPS می‌توانید موقعیت خود را با دقت پنج تا ۱۰ متر بیابید؛ اما تکنولوژی مکان‌یابی داخلی این امکان را با دقت یک تا دو متر در داخل ساختمان‌ها برای شما فراهم می‌آورد . در این تکنولوژی با بهره‌گیری از مدل انتشار امواج در فضای داخلی، الگوی حرکتی انسان و براساس روش ابداعی متخصصانی که از این تکنولوژی برای راهکارشان استفاده می‌کنند، موقعیت مکانی فرد تعیین می‌شود .

مکان‌یابی داخلی راهگشاست، راهکار «اینجاست»!

« اینجاست» راهکاری ۳۶۰ درجه‌ای است برای افزایش بهره‌وری مدیریت مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی که به‌طور همزمان ارتقای کارایی و در نتیجه رضایتمندی کسب و کارهای فعال، برندهای حاضر و کارکنان آن مجتمع را دربردارد . علاوه‌بر اینها منجر به بهبود تجربه خرید برای بازدیدکنندگان نیز می‌شود.

«اینجاست» با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل، انواع داشبوردهای مدیریتی و فرستنده‌های بی‌سیم کوچکی که با باتری کار می‌کنند و در فواصل معین و به‌صورت پراکنده در ساختمان نصب می‌شوند، امکان مسیریابی داخلی و جست‌وجوی فروشگاه‌ها و کالاها را برای خریداران فراهم می‌آورد .

مراکز خرید و فروشگاه‌ها در «اینجاست»

مراکز خرید در «اینجاست» می‌توانند نﻘشه فضای داخلی خود را به تفکیک انواع محصولات، فروشگاه‌ها و فضاهای عمومی در اختیار مشتریان‌شان قرار دهند .

فروشگاه‌های واقع در هرکدام از مراکز خرید عضو در «اینجاست» این امکان را دارند که ویترین اختصاصی خود را داشته باشند، کالاهای شامل تخفیف‌شان را نیز به‌طور جداگانه برای مشتریان نمایش دهند و با استفاده از نظرات و تجربیات سایر خریداران که در «اینجاست» برای کالاها و خدمات آنها ثبت شده، می‌توانند به راحتی خود را نسبت به رقیبان‌شان متمایز کنند .

تبلیغات مبتنی‌بر حضور

یکی از ویژگی‌های این نرم‌افزار امکان ارسال پیام به تمامی کاربران یا فﻘط کاربران حاضر در مرکزخرید است که تبلیغات موثر را ممکن می‌سازد .

«اینجاست» با فراهم آوردن امکان ارسال پیام، مشتریان، فروشگاه‌ها و مراکز خرید را با هم مرتبط و تعامل آنها را آسان و خوشایند می‌سازد و تجربه خریدی هیجان‌انگیز، راحت و در سطح تکنولوژی روز دنیا را رقم می‌زند . همچنین ارسال پیام به مشتریان باشگاه به‌سادگی مﻘدور است . «اینجاست» یک باشگاه مشتریان فعال و موثر برای مرکزخرید فراهم می‌آورد . کافی است مشتریان مرکزخرید یا هر فروشگاه، آن را در فهرست علاقه‌مندیهای خود قرار دهند و به باشگاه بپی‌‌‌وندند . علاوه‌بر موارد ذکرشده، «اینجاست» با سنجش مسیرهای تردد شده توسط مشتریان و کارکنان و نیز میزان مکث آنها در هر نقطه از مجتمع در بازه‌های زمانی مشخص، داده‌های آماری به‌دست آمده از بازدید و نﻘشه تردد مشتریان را به سهولت در اختیار مدیریت مرکزخرید قرار می‌دهد .

به‌دست آوردن آمار مناسب از بازدید مشتریان از بخش‌ها و فروشگاه‌های مرکزخرید در زمان‌های مختلف و تحلیل صحیح اطلاعات به‌دست‌آمده از این آمار دو ابزار قدرتمند مدیریتی است که با استفاده از آن مدیریت مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی می‌توانند علاوه‌بر سنجش بازدهی عملکرد فروشگاه‌ها و میزان استقبال بازدیدکنندگان و خریداران از یک موضوع خاص، میزان اثربخشی کمپین‌های تبلیغات محیطی و آنلاین، به‌علاوه کارآمدی جشنواره‌های برگزارشده در داخل مجموعه را اندازه‌گیری و پایش کنند . هرچند تاکنون به‌دست آوردن این اطلاعات بسیار ارزشمند، پرهزینه و ناکارآمد بوده است .

تجربه خرید برای کاربر نهایی

بازدیدکنندگان مراکز خرید که کاربر «اینجاست» هستند می‌توانند به سادگی موقعیت‌شان را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند که این موضوع به‌خصوص در مراکز خرید بزرگ و به‌ویژه در شرایطی که بازدیدکنندگان به‌همراه کودکان یا سالمندان خود در مجتمع حضور دارند از سرگردانی افراد جلوگیری کرده و ضمن تامین بهتر امنیت برای آنها، تجربه‌ای دلپذیر را برای همگان رقم می‌زند .

از بین رفتن دغدغه‌هایی مثل به خاطر سپردن جای پارک ماشین، راه رفتن‌های بار دوم، سوم و گاهی بیشتر بین فروشگاه‌های متفاوت برای مقایسه اجناس و قیمت‌ها، محاسبه تخفیف‌ها داخل فروشگاه، پرسیدن سوال‌های تکراری درخصوص قیمت و سایر مشخصات و حتی برخی اوقات تلاش برای یافتن فرد آگاه از این اطلاعات، از جمله کاربری‌های اساسی و بنیادی درنظر گرفته شده برای بازدیدکنندگان مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی است .

همچنین این دسته از کاربران «اینجاست» می‌توانند کالاها، خدمات، برندها و همچنین فروشگاه‌های محبوب خود را انتخاب کنند و نیز امکان چت با مسئولان فروشگاه و شخصی‌سازی کردن پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های دریافتی خود را دارند .

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات