لامپ اشعه ایکس ایران ساخت در آستانه تجاری سازی

لامپ اشعه ایکس ایران ساخت در آستانه تجاری سازی

به گزارش پایگاه خبری "ایران ساخت"، شرکت آشکار پرتو پویا با هدف تولید دانش و فناوری های پیشرفته در زمینه آنالیز عنصری، آشکار سازی پرتو ی و تجهیزات اکتشافی مواد معدنی و نفت بر مبنای دانش، تجربه و خلاقیت جمعی از دانشمندان، محققین، مخترعین و صنعتگران پرشور ایرانی در پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) تشکیل شد ، تا با توسعه مرزهای دانش در زمینه های یاد شده و تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی محصولات خود بتواند سهمی در پیشرفت کشور ایفا کند .

این شرکت در زمینه آشکار سازی پرتو ها فعالیت می کند ، گاما، ایکس، آلفا، بتا، پوزیترون، پروتون، نوترون، یونهای سنگین، ماوراء بنفش، نور مرئی، مادون قرمز، لیزر و و نظایر آن از جمله پرتوهای هستند که این شرکت بر اساس آنها نسبت به ساخت  ابزار و تجهیزات لازم اقدام می کند . دستگاه ایکس آر اس که برای آنالیز عناصر مورد استفاده قرار می گیرد و در معادن ، آزمایشگاه ها  و شرکت های فولادی کاربرد دارد ، از جمله محصولات این شرکت است .

از جمله تولیداتی که شرکت مذکور توان علمی خود را بر روی آن متمرکز نموده است ، لامپ اشعه ایکس است . این لامپ در انواع تجهیزات مرتبط با اشعه ایکس کاربرد دارد و قرارداد فروش آن میان این شرکت  و فولاد مبارکه به امضاء رسیده است . یکی از مسئولین آشکار پرتو پویا می گوید که به دلیل تحریم ها و قیمت بالای نمونه وارداتی ، نسبت به بومی سازی این قطع در آزمایشگاه شرکت اقدام کردیم و خوشبختانه به نتایج بسیار امیداور کننده ای در مرکز R ;D شرکت دست یافتیم و بر این اساس امیدوار هستیم با برداشتن گام های نهایی بتوانیم این فکر و ایده ایرانی را به مرحله تولید و تجاری سازی هر چه نزدیک تر گردانیم در صورت تولید نهایی این قطعه  با یک چهارم تا یک پنجم قیمت مشابه خارجی عرضه خواهد شد .

وی اظهار کرد که حضور سالهای قبل در نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی فرصتی شد تا با برخی از مشتریان از جمله تعدادی از دانشگاه ها ارتباط برقرار کنیم  ، در این راستا در حاشیه نمایشگاه مذکور توافقی میان این شرکت و دانشگاه سمنان برای فروش آشکار ساز پرتو کیهانی منعقد شد و امیداوریم این ارتباطات در نمایشگاه پیش رو نیز تکرار شود .

دنسیتومتر اپتیکی,تبلت آزمایشگاهی,اسپکترومتر پین دایود ایکس,آنالیزور فلزات گرانبها,ماژول بایاس ولتاژ بالای مینیاتوری - ۵ کیلو ولت,ماژول بایاس ولتاژ بالای مینیاتوری - ۳ کیلو ولت,ماژول بایاس ولتاژ بالای مینیاتوری - ۱ کیلو ولت,ماژول بایاس ولتاژ بالای مینیاتوری - ۲۰۰ ولت,منبع تغذیه فوق دقیق ۵۰ کیلو ولت, ,آشکارساز هوشمند و فوق سریع ایکس,دوربین ایکس دیجیتال,آشکارساز پین دایود ایکس,گرافر فلزات گرانبها,سوند اسپکترال گاما,کانتینر حمل چشمه,دزیمتر پرتوی,پردازشگر پالس دیجیتال ، از جمله دیگر محصولات این مجموعه است .

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۸۳۵۳۳۵۵۵ تماس حاصل نمایند.

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات